Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 07:44
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Reistas / draagtas
BerichtGeplaatst: 07 jul 2011 14:22 

Aantal fretten: 1
Hee!

Ik neem mijn Teuntje regelmatig mee ergens naartoe. Teun vertoeft dan in zo'n klassieke kattencarrier, van hard plastic, je kent ze wel. Maar dat vind ik zo'n onhandig ding om mee te slepen! Daarom wil ik graag een draagtas aanschaffen. Het liefst eentje die je over je schouder kunt hangen en die in z'n geheel afsluitbaar is (zodat Teun er niet halverwege een rit uitjumpt).

Wil heel graag weten wat voor draagtas gebruiken en waar ik allemaal op moet letten bij aanschaf!

Ik had deze te koop gezien en die leek me wel geschikt? Het linken naar websites waar (fret- of andere dierengerelateerde) commercieel vraag en aanbod is, wordt niet toegelaten. Zie forumregels. Link mag opgevraagd worden per pb
Wat is jullie mening hierover?

Thanks in advance!
Lieke

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Reistas / draagtas
BerichtGeplaatst: 07 jul 2011 14:28 

Poe,
ik ben nooit zo fan van draagtassen omdat ik het 'eng' vind. Hard plastic beschermt in mijn ogen beter. Hopelijk kan iemand anders je verder helpen met tips :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2011 14:29 

Aantal fretten: 5
Het fijne van carriers is dat je die zo kunt inrichten, dat je fret er wat langer in kan verblijven, dus denk dan aan een poepbak, drinkfles, hangmatje enz.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2011 16:33 

Danielle (SDF) schreef:
Poe,
ik ben nooit zo fan van draagtassen omdat ik het 'eng' vind. Hard plastic beschermt in mijn ogen beter. Hopelijk kan iemand anders je verder helpen met tips :-D

Eng? Waarom? Ivm pletgevaar?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2011 16:40 

ja :lol:
maar het ligt er ook maar aan wat je gaat doen natuurlijk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2011 16:44 

Marit (SDF) schreef:
Het fijne van carriers is dat je die zo kunt inrichten, dat je fret er wat langer in kan verblijven, dus denk dan aan een poepbak, drinkfles, hangmatje enz.

Dat is zeker een voordeel idd! Als ik hem meeneem naar de dierenarts/in de auto etc wil ik die ook blijven gebruiken hoor. Ook als ik bij mijn ouders logeer neem ik die mee. Zij hebben namelijk een kamer die helemaal fretproof is en dan dient de carrier als zn slaaphuisje.

Maar ik ga nu bijv vaak naar een stukje bos/park een paar straten verderop. Die carrier vind ik daarvoor onhandig want dan moet ik de hele wandeling ook die carrier tillen.

Ik heb zo'n draagtasje met een koord met musketonhaak waar zijn tuigje aan vast kan, maar hij wurmt zich er iedere keer uit en als ik niet oppas bungelt ie aan de tas aan het koord. :up:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2011 18:37 

Aantal fretten: 2
Er zijn wel gesloten draagtassen , voor kleine hondjes en katten. Even googelen en je hebt er zo een paar te pakken :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 okt 2011 15:53 

Aantal fretten: 2
Ik heb er ooit een bij een bekende huishoudzaak gekocht met dierendag, het ding heeft panterprint.
Komt ook met een koord om hem over de schouder te kunnen dragen. Een groot nadeel vind ik dat als je fret een beetje handig is hij de rits wel kan open krijgen, dus dat moet je dan weer gaan verhelpen met musketons of veiligheidsspelden oid.
Als je lopend gaat naar een paar straten verderop, kan de fret dan niet wandelend mee? Even optillen met oversteken is dan wel een must. En als ik met de fiets ging ging chouji altijd in het fietsmandje mee. Het tuigje maakte ik dan vast aan het gaas van de fietsmand, een lap onderin en fietsen maar!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 mei 2014 18:48 

Hi Lieke :hello:

Ik verkocht wel zulke draagtassen, die je over je schouder heen kunt hangen, en volledig afsluitbaar zijn ( aan de zijkanten met een soort gaas waar ze doorheen kunnen kijken )

Deze heb ik helaas niet meer op voorrraad op het moment.
Maar super veilig zijn ze ook niet , de kans is wat groter met een draagtas dat ze makkelijker een opening naar buiten kunnen maken. Je fretje kwijt raken is ook vreselijk.
Dus ik zou het okal is het ongemakkelijk toch op de gewone plastic carrier houden :)
Veiliger en al haar spullen kunnen mee :-)

Veel liefs Alyssa van Ratstuff :fret:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]