Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 02 jun 2020 20:46
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Wat doen jullie met de fretten in de winter als het vriest?
BerichtGeplaatst: 02 sep 2013 12:49 

Hi.

Heb sinds kort een konijnenhok van 2 etages. IK heb wat aanpassingen (betere sloten aangebracht) aan het hok gedaan om ervoor te zorgen dat fret lief het hok niet kan open maken. Verder lijkt de kooi fret proof. Fretje heeft ook al enkele nachten in het hok doorgebracht. Nu lijkt het er wel op dat hij zo tevreden is met zijn buitenhok dat zijn binnenhok niet meer zo aantrekkelijk lijkt. Als straks de winter eraan komt dan vrees ik voor hem dat ik hem naar binnen wil halen. Maar dan ga je denken. Is het niet te koud om je fret met bijvoorbeeld -15 buiten te laten, ookal heb je een nachthok? Is het niet eente grote verandering om met de vrieskou je fret toch naar binnen te halen om te laten spelen? Dat soort dingen... wat doen jullie?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Wat doen jullie met de fretten in de winter als het vrie
BerichtGeplaatst: 02 sep 2013 16:40 
Moderator

Aantal fretten: 1
Als he min 15 vriest en je haalt je fret binnen met een temperatuur van 20 graden, dan is het verschil te groot. Misschien een grote ren in de tuin bouwen voor speelgelegenheid of als je een schuur of garage hebt een deel daarvan fretproof maken, want daar staat geen verwarming in.

In de winter naar binnen halen is ook een optie, maar als je zegt dat je fret blijer is met het buiten zijn, dan zou ik dat niet doen als je andere opties hebt, die mogelijk zijn.

Mijn fret heeft een gedeelte van de garage met een buitenren tot haar beschikking en komt niet binnen in huis. Waar je wel op moet letten is de vochtigheid in het nachthok, want dan moet je regelmatig de slaapspullen vervangen. In de winter moet ik dit om de twee dagen doen.

Min 15 is goed te doen voor een fret als het nachthok maar vocht en tochtvrij is en de fret zich goed warm kan houden met de spullen in het nachthok. Persoonlijk vind ik in de winter het vocht het grootste probleem.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 sep 2013 08:50 

Nee helaas geen beschikking over een garage of een "lege" schuur. Die opties kan ik schrappen. Wel heb ik onder de kooi een ruimte die net zo groot is als de kooi zelf daar liggen ook al zijn speeltjes. Zijn zandbak is numbero Uno!!
Ik vrees dus dat er niets anders op zit dan hem in de winter binnen te halen. Wil natuurlijk zelf ook nog plezier hebben aan mijn fretten mannetje. Binnen heeft hij eigenlijk weinig speelgelegenheid in de kooi. Bij het rondlopen in huis, heeft hij veel plezier met mijn drie katten. Ik heb vandaag wel de proef op de som kunnen nemen qua vochtigheid. Het was flink nat vanmorgen. Zijn hangmatje was inderdaad aan de klamme kant, maar de doeken in zijn nachthok waren droog. Qua warmte zou ik dat ik in de winter misschien kunnen verbeteren door er misschien een doos in te plaatsen voor extra warmte.
Maar goed dat is maar een idee, want ik wil uiteraard wel mijn fretje goed in de gaten kunnen houden en ik heb het idee dat ik dat in de winter niet kan als hij buiten blijft zitten, ik kan niet bij hem in de ren gaan zitten om te spelen en te knuffelen :-D Voorlopig kan hij nog even van zijn buiten verblijf genieten met de vooruitzichten van het weer voor de komende dagen. Zijn hok staat op het mooiste plekje van de tuin en alleen in de avonduren staat er een beetje zon op enne,... hoeveel fretten kunnen zeggen dat ze een eigen zwembad hebben :hi: .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 sep 2013 17:34 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ikke kan dat ook zeggen, mijn fret heeft een eigen zwembad. :hi: Maar als dit de oplossing is die goed werkt, dan is het goed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]