Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 13:01
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: hangmatten
BerichtGeplaatst: 30 nov 2013 17:03 

hallo iedereen ik zou graag een fret willen houden en weet dat dat niet zo goedkoop is
maar de prijs van hangmatjes vind ik best wel duur dus vroeg ik me af zijn er mensen die ervaring hebben met het zelf maken van hangmatten en slaapzakken?

alvast bedankt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: hangmatten
BerichtGeplaatst: 30 nov 2013 18:13 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik weet niet wat je duur vindt, maar dit setje kost 15 euro

http://fret.nl/store/proddetail.php?prod=20.0020

Er staan er ook voor 20 euro.

Dit is van de webwinkel van SDF en dan heb je slaapzak en hangmat samen.

Ik heb wel ervaring met het maken van hangmatjes en slaapzakjes, maar misschien is dit al wat voor je.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2013 22:24 

Aantal fretten: 7
Dat is zeker een mooie prijs voor een erg mooi setje !

Bedenk wel goed Siebe dat als het nu al moeilijk is om een hangmat aan te schaffen je straks helemaal in de problemen kunt komen als er meer nodig mocht zijn.
Begin je met een jonge fret dan ben je al een paar dingen verplicht te doen.....de herhalingsenting van een pup, of de jaarlijkse enting, dat is echt noodzaak.
Begin je met een jong damesfretje dan MOET ze gesteriliseerd worden, dat is een MUST, dus een kleine operatie komt er dan altijd meteen al aan.
Een jong mannetje moet op een gegeven moment gecastreerd worden of je moet niet hard weglopen voor de vreselijke lucht van de anaalklieren, die operatie is minder groot dan bij een vrouwtje, maar het kost toch echt wel wat.
Begin je met een ouder fretje dan loop je weer eerder kans op andere problemen met bezoeken aan dierenartsen.
Fretten zijn erg gevoelig voor bepaalde ziekten, kunnen zo maar een oorontsteking oplopen of iets dergelijks, dan ben je zo wat rekeningen verder van een dierenarts.

Het is echt niet mijn bedoeling om jou een fret uit je hoofd te praten, maar fretten zijn diertjes waarbij je goed voorbereid te werk moet gaan, zeker voor wat betreft de financiële uitgaven.
Ik zou je aanraden veel te gaan lezen over fretten, misschien kun je gaan helpen bij een opvang, zij kunnen altijd goed hulp gebruiken, dan leer je meteen een hele hoop over fretten. Ondertussen kun je een spaarpotje aanleggen voor de aanschaf van een fret en als dat een beetje gevuld is heb je een kleine buffer opgebouwd voor de onkosten.
Dan zou je een fret kunnen aanschaffen, of het moet zo zijn dat je ouders bij willen springen in de kosten.
Je kan ook geluk hebben dat juist jouw fretje niks gaat overkomen en bere-gezond is en blijft, maar ik heb zelf, en velen met mij, andere ervaringen.

Het zou jammer zijn als je aan een fretje begint, het zelf dan financieel niet redt en het dan weer weg moet doen naar een opvang, de opvangen zitten al vol genoeg !

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 dec 2013 15:11 

Aantal fretten: 2
Ik sluit me helemaal bij Mayke aan: Een fretje kan héél erg veel geld gaan kosten en al helemaal als het onverhoopt ziek mocht worden....
Dus denk er maar nog eens goed over na siebevu!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2013 21:35 
Bestuurslid SDF

Siebevu een goed begin van je !
Eerst maar eens kijken wat alles kan gaan kosten !
Eén van de dingen welke je zeker veel op gaat leveren is de keus om een Fret uit een goed nest te halen.
En het "nest" kan natuurlijk heel veel zijn, van een pup tot een goed adres, zoals bijvoorbeeld een 'gezonde' opvang.
Siebevu ik wens je een juiste beslissing.
Groeten Gé.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 mei 2014 13:14 

Hoi Siebevu,

Ik ben hier nieuw , en heb sinds December een fretje.
Het kost in het begin inderdaad een heleboel geld, met aanschaf van de fret :fret: , voer en kooi.
Maar dit is het ZEKER waard :-D
Denk er goed over na zou ik zeggen,
En wat betreft de hangmatjes, deze maak ik als hobby , voor een hele goedkope prijs, dus als je nog interesse hebt laat het me dan even weten :hello:

Liefs Alyssa & Misty :up:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2014 20:02 

Aantal fretten: 3
Hoi!

Ik heb een hele handige tip. Ik heb nu sinds een paar maanden 3 fretjes en merkte dat je heel veel hangmatten nodig hebt, ivm verschonen. Zo los ik het op: ik haal (sier)kussenhoezen bij de Action (zo'n ±2eu per stuk). De kussenhoezen hebben allemaal een rits, sommige zelfs met de rits iets naar het midden toe. Dan knip ik in elke hoek een gat en haal er van die carabiner-clips doorheen en hang ze daarmee op. Supersimpel en goedkoop! Rits de rits open en ze kunnen er nog in liggen ook! Ik kies wel voor de meest katoenen hoezen, dat ademt meer dan synthetisch.

Succes en veel plezier!! :hi:

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 aug 2014 11:59 
Moderator

Een goede tip. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ]