Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 19:36
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kunnen ouden fretten(nu nog) naar een buiten kooi?
BerichtGeplaatst: 23 sep 2015 23:50 

Hallo iedereen! :-D

Ik ben op dit forum gekomen met een brandende vraag, en aangezien ik nergens een duidelijk antwoord kan vinden en absoluut niet wil dat het met me kanjers fout gaat, dacht ik laat ik het maar eens op een forum vragen!

Het zit dus zo, ik zou graag me fretten naar een mooie groten buitenkooi verplaatsen, aangezien me allergie steeds opspelen als ik ook maar in me kamer zit, (waar hun ook zitten) heb nooit last gehad van allergie├źn tot dat me gezondheid erg omlaag ging, maar ik kan dus niet met zekerheid zeggen of het voor honden / katten / fretten is, dat word nog allemaal onderzocht.
Echter wou ik de fretten sowieso liever in een mooie grote buitenkooi, maar kan dit nu nog of moet ik tot een wachten tot het weer warmer word rond mei ongeveer?
En kan het kwaad ouden fretten naar buiten te verplaatsen?

Aangezien 3 van de 4 niet als pup bij mijn zijn gekomen, en alleen maar werden doorverkocht,weet ik niet hun leeftijden, ze zijn geschat op 7,6,6 en dan is de jongste 3 , waarvan die van 7 een special is.
Kan het overigens ook voor hun traumatisch overkomen door ze naar buiten te verhuizen?
Wand een was super depressief toen hij hier kwam en lapte pas op na dat ie hier een tijdje was, iemand op exo knaag vertelden me dat dat kwam door weer een nieuw baasje.

Maar alles opeen rijtje,
-kan je ouden fretten naar buiten verhuizen?
-kan het traumatisch voor mijn fretten worden?
-kunnen ze nu nog naar buiten?

En vooral... Wat denken jullie dat het beste is..?
als ze echt niet naar buiten kunnen, blijven ze binnen

Groetjes,

Zorro!

Ps: ergens anders in het huis is ook geen optie, hooguit in een klein zolder kamertje waar het raam niet open kan, maar ik las dat dat zomers gevaarlijk is en veeeeelste warm, dus het is echt alleen mijn slaap kamer of de tuin

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kunnen ouden fretten(nu nog) naar een buiten kooi?
BerichtGeplaatst: 26 sep 2015 17:50 
Moderator

Aantal fretten: 1
Nu nog naar buiten dat zou ik niet doen. Het begint weer kouder te worden.

Het gaat ook om hoe gezond zijn je fretten. 7 en 6 is al behoorlijk op leeftijd. Als ze slecht in hun vacht zitten, dan niet naar buiten. Als ze niet gezond zijn, dan ook niet naar buiten.

Als ze gezond zijn en goed in hun vacht zitten, dan zou ik ze eind april naar buiten doen. De temperaturen zijn dan beter en kunnen ze wennen aan het buiten zijn. De buitenkooi ook niet vol in de zon zetten, want fretten kunnen slecht tegen warmte.

Mijn fret zit ook buiten. Ze heeft een deel van de garage met daarbij een buitenren. Dit ook ivm allergie van mijn man.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]