Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 02 jun 2020 19:21
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: zelf een kooi maken?!
BerichtGeplaatst: 21 sep 2010 10:36 

Hoi,

Wij zoeken zelf een kooi te maken voor ons fretje.
Nu is mijn vraag ik heb een kast maar weet niet of de afmetingen goed zijn.
Kan iemand me helpen?
De kast is 80cm hoog, 55cm breed en 100cm lang.
Of kun je beter in de hoogte werken? En kan ik met deze kast een verdieping maken of is ze daarvoor te klein want er komen hangmatjes in.

Alvast bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: zelf een kooi maken?!
BerichtGeplaatst: 21 sep 2010 12:09 

Aantal fretten: 2
ooh ik heb echt geen ruimtelijk inzicht :-?
heb je een foto ervan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 sep 2010 12:21 

Aantal fretten: 4
Ik vind een verdieping van 40 cm een beetje aan de krappe kant, om een vergelijk te geven voor Chaim, een Ferret nation is 60 cm hoog. Het kan natuurlijk wel want een konijnenkooi is denk ik ook niet hoger maar dan hangt het er ook een beetje vanaf of je een grote (mannen)fret hebt van 1,5 kilo of een klein vrouwtje van 600 gram.
Wat ik eerder zou doen met deze afmeting, want de diepte en breedte is best ruim, is een plateau maken, een gedeeltelijke verdieping van ongeveer de helft. Dan doe je toch iets nuttigs met de 80 cm hoogte en kan er met gemak een hangmat in.

Maar er zijn hier mensen die ook een kast hebben omgebouwd tot frettenhok dus die kunnen je misschien meer tips geven over de afmetingen die nodig zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2010 19:43 

Ik zou minimaal 2 fretjes hebben/nemen en voor wat betreft kast gewoon op marktplaats of kringloop zoeken en dan als het kan een kast van toch minimaal 50 cm diep als het kan ook dieper 60 cm of liefst ook nog iets dieper...dan qua breedte minimaal 1 meter meer is mooi meegenomen. Hoogte denk ik toch minimaal zon 1,5 meter maar hoger is ook daar alleen maar beter.

Waar de frettenbak komt kun je paar latjes op de bodem schroeven zodanig dat de bak er tussen wordt geklemd meestal kunnen ze er dan niet meer mee schuiven. Dan op de bodem plakfolie of plakplastic of iets anders wat makkelijk schoon te maken is eventueel. En een leuke kleur verven. OM van de ene naar de andere verdieping of kant van de kast te kunnen maak ik zelf ronde gaten (wel groot genoeg natuurlijk) maar kan ook vierkant.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2010 19:58 

Zou je hier on-topic willen blijven? Er wordt geen mening gevraagd over de hoeveelheid fretten in één kooi en dat is ook een heel andere discussie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 13:15 

Kick schreef:
Zou je hier on-topic willen blijven? Er wordt geen mening gevraagd over de hoeveelheid fretten in één kooi en dat is ook een heel andere discussie.

Als je mijn bericht naleest zie je dat minstens 90 procent of zo wel on topic is. ALs iemand een grapje maakt of zo die hier al lang op het forum is of wie je persoonlijk kent ga je dan ook meteen zo resoluut reageren...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 13:58 

Dat had je kunnen voorkomen door je eerst eens fatsoenlijk voor te stellen.

Ik zal even een stukje quoten uit de forumregels, misschien toch verstandig die eerst eens goed door te nemen:

Citaat:
Forumregels en Registratievoorwaarden
Moderators
De moderators (beheerders) op dit forum zijn hier om de boel in de gaten te houden. Zij doen hun best ervoor te zorgen dat het forum netjes in het gareel blijft. De moderators zijn tevens actief op het forum als 'gewone gebruikers'. Om onderscheid te maken tussen een moderator-post of een post op eigen titel, worden de moderator-posts in het rood gepost. De moderators doen dit in het belang van het forum. Het is dus niet de bedoeling om moderatorposts ter discussie te stellen. Als je het als gebruiker oneens bent met een moderator, dan kun je deze per PB benaderen.

En dan ter afsluiting:

Volgende off-topic berichten worden zonder voorafgaande waarschuwing verwijderd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 okt 2010 17:32 

angelke heb je nou al een mooie kooi gemaakt, of heb je een kant en klaar hok gekocht??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 okt 2010 09:10 

Aantal fretten: 0
Ik zou inderdaad denken aan een verdieping over de halve kooi. Dan kan je daar onder bv de bak zetten. Maar dat is meer wat mij mooi lijkt dan wat ik uit ervaring zou kunnen zeggen, want die heb ik niet :wink:

(spelfoutje verwijdert)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010 21:41 

Hey,

ik heb een kant en klaar hok gekocht, een furret XL.
Ben er heel tevreden van, maar omdat mijn fretje toch redelijk hard blijft bijten zijn we aan het denken van een 2de te nemen om hem wat gezelschap te geven. Wat denken jullie ervan.
Onze fokker heeft een jongen van een jaar zitten die ons ook erg aansprak, is het geen goed idee om een 2de te nemen of juist wel?

Is ons hok dan niet te klein? Want ze mogen wel grotendeels los in hun kamer los lopen dus daarmee twijfel ik wat denken jullie?

Gr

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010 22:21 

Nou het probleem is dat dit schijnbaar niet mag want het is off topic. Dus als iemand reageert wordt t gewoon verwijderd, marjan zal deze reactie en ook die van jezelf dus wel verwijderen. Mocht ze dat niet doen dan adviseer ik om gewoon een andere topic aan te maken hierover want ze willen hier alles heel strict gescheiden houden en grapjes worden ook nog niet echt gewaardeerd zolang ze je hier nog niet goed kennen :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010 22:59 

angelke87 schreef:
maar omdat mijn fretje toch redelijk hard blijft bijten zijn we aan het denken van een 2de te nemen om hem wat gezelschap te geven. Wat denken jullie ervan.
Onze fokker heeft een jongen van een jaar zitten die ons ook erg aansprak, is het geen goed idee om een 2de te nemen of juist wel?

een tweede fret nemen omdat je fret bijt vind ik echt een slechte motivatie om er een tweede fret bij te nemen.
zorg nou eerst eens dat je je eerste fretje leert opvoeden.
en daarnaast is het soms erg moeilijk om fretten te koppelen, dus als je er een 2de fret bij neemt dan zou ik je echt willen adviseren om eens naar een opvang te gaan om te praten, en om eventueel een geschikt maatje te vinden.
deze fretten zijn ook niet oud(soms echt nog pup) en kunnen heel goed een eigen huisje gebruiken.

@wilfred ik vind je uitspraken echt irritant, doe zoals je is geadviseerd jezelf eens normaal voorstellen in het daarvoor bestemde topic.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 okt 2010 23:07 

wilfred37
Het is haar eigen topic dus kan ze niet echt of topic gaan :wink:
De rede dat er tegen jou zo gereageerd werd is denk ik omdat: 1 ze er hier niet persee mee eens zijn dat jer er minimaal twee MOET hebben en 2 het voor de aanmaker van het topic niet erg prettig is als je daar dan over begint.

angelke87
Je idee is om een tweede fret te nemen zodat de eerste minder bijt? Geen idee of dat werkt.
Wat ik hier wel veel lees is dat ze 2 fretten appart huisvesten en alleen tijdens speeltijd samen laten. Dan zou je dus een 2e hok nodig hebben. :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 okt 2010 07:48 

wilfred37 schreef:
Nou het probleem is dat dit schijnbaar niet mag want het is off topic. Dus als iemand reageert wordt t gewoon verwijderd, marjan zal deze reactie en ook die van jezelf dus wel verwijderen. Mocht ze dat niet doen dan adviseer ik om gewoon een andere topic aan te maken hierover want ze willen hier alles heel strict gescheiden houden en grapjes worden ook nog niet echt gewaardeerd zolang ze je hier nog niet goed kennen :roll:

t is duidelijk te merken dat je hier nog niet zo lang bent.

Ten eerste zijn er forum regels, die je waarschijnlijk nog maar een keer moet lezen.

Een aanval, zoals jij nu doet, naar Marjan, is totaal niet gewenst. (wat een nette omschrijving) Zoals je in de forum regels had kunnen lezen (en die moet je waarschijnlijk nog een keertje lezen) wordt er niet in discussie getreden met Moderators. ben je het niet eens met een besluit van de Moderators (alle moderators besluiten samen), dan kan je dat via PB met de moderators bespreken, niet op het openbare forum.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 okt 2010 08:15 

Angelke, ik ben het eigenlijk wel eens met Chaimel. Ik denk niet dat een tweede fretje erbij de bijtproblemen per definitie oplost. En daarbij moet je altijd rekening houden met het feit dat een maatje misschien wel helemaal niet klikt en dat het risico op splitsen altijd aanwezig is. En dit heeft nogal wat consequenties want kun je een tweede kooi kwijt en kun je het apart loslopen dan wel qua tijd combineren?
Dus ik denk dat je beter eerst kunt proberen een goede band te krijgen met het fretje wat je nu hebt, er staan genoeg tips en trucs hier op het forum. Maar deze discussie kan dan beter in je eerdere topic plaatsvinden om het hier een beetje overzichtelijk te houden: viewtopic.php?f=9&t=9583

En Wilfred heeft een waarschuwing gekregen want dit gedrag wordt op dit forum niet getolereerd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]