Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 02 jun 2020 20:05
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoeveel bakken?
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 19:57 

Aantal fretten: 2
Ik merk de laatste tijd dat Chouji vaak gewoon in een hoekje gaat zitten om te poepen en te plassen, dus heb ik er een bak bij gezet.
Maar nu vraag ik me eigenlijk af hoeveel bakken jullie hebben op hoeveel fretten en hoeveel ruimte?
Hij heeft nu in zijn eentje 2 poepbakken in een hok dat 170 hoog is en waar 5 verdiepingen in zitten (sommige beslaan de hele grootte van de kooi, andere verdiepingen beslaan 1/3 van de grootte). Van de grote verdiepingen heeft hij er 2.
Ik hoop dat het nu goed gaat en dat hij wat meer op de bak gaat, ik denk dat het hem te ver lopen was.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hoeveel bakken?
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 20:31 
Moderator

Aantal fretten: 1
Er staat elk één poepbak in de kooien. In de kamer twee poepbakken, maar die missen ze regelmatig finaal, maar ja dat is fret eigen. En met finaal bedoel ik ze gaan er gewoon met hun kontjes voor de poepbak zitten. Het scheelt een centimeter.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 21:04 

Ik heb in elke kooi een bak, twee beneden en op de bovenverdieping....Baldur is supernetjes, maar Chubby kan op de benedenverdieping niet mikken :wink: ..boven en in de kooi gaat wel goed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 dec 2010 21:09 

Ik heb in iedere verdieping van de Ferret Nation een bak. Zijn er dus drie. Verder niks in huis, Coco is een supernette fret die keurig naar de bak gaat en dan weer verder gaat spelen in huis. Ze begint met een bak, meestal de onderste, en gaat meestal pas op een andere als ze de eerste niet fris meer vindt blijkbaar. Vaak zijn er een of twee bakken niet gebruikt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 09:51 

Aantal fretten: 3
Nathalie, volgens mij gaf jij laatst in een ander topic aan dat wij dezelfde kooi hebben.

Wij hadden eerst een hoekbak (kleintje) helemaal beneden staan. Dit was niet echt een succes, dus hebben we snel van die grotere toiletten besteld (rechthoekige). Voor het gemak gelijk twee besteld. Eerst 1 bak beneden neergezet in de hoek en dat ging ongeveer een dag goed. Daarna vonden ze dat ze boven ook konden poepen dus nu hebben we de andere bak boven neergezet (deze staat net iets op het trappetje, omdat hij daar eigenlijk niet helemaal past).

Nu gaan ze eigenlijk altijd in het bovenste toilet, maar we willen de onderste nog niet weghalen, voor het geval dat... Maar de onderste wordt eigenlijk alleen gebruikt om in te tunnelen: neus erin en schuiven maar!

Dus wij hebben voor twee fretten twee toiletten staan, waarvan er eigenlijk maar 1 in gebruik is. In de frettenkamer staat er geen, omdat hier ook de kooi staat en ze in principe eerst poepen voor ze uit de kooi gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 10:50 

Die hoekbakken zijn niks. Mijn ervaring is dat de grotere bakken met een lage instap en een hoge achterkant, zodat ze er niet overheen mikken, het beste werken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 11:13 

Haha ja daar kwamen wij ook achter, maar we hebben in een week alle frettenspullen gekocht (aangezien we dat weekend naar het asiel zouden gaan) en de hoekbak was als enige verkrijgbaar in de winkel. We hadden inderdaad gelezen dat die bakken geen succes waren, maar ja, beter iets dan niets. We hebben toen al vrij snel de grotere toiletten besteld, maar dat kon alleen via internet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 11:19 

Ik heb zelf eerst ook een grote vierkante poepbak gehad, maar omdat deze los stond en niet vast te maken was in de kooi vond mijn fret het nogal leuk hier ontzettend mee aan de wandel te gaan.
De hoekbakken vind ik zelf wel erg handig, maar het ligt er heel erg aan welk formaat! In de meeste dierenwinkels verkopen ze kleine waarop een fret amper kan zitten en anders staat hij nog met zijn lichaam erbuiten. Ik heb zelf winkels afgestruind en heb een vrij grote hoekpoepbak die vaststaat waarop hij helemaal past. Ik vind hem zelf erg handig, maar inderdaad veel hoekpoepbakken zijn verre van ideaal.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 11:37 

Wij (lees: Robin :) ) hebben in de vierkante poepbakken gaatjes geboord. In de ene zitten ringetjes met daaraan een haakje. De andere hebben we met veters vastgezet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 11:42 

Ik heb een kastkooi en ik kon daarbij niet door de zijkant boren :wink:
Maar hij doet het prima zo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 12:04 

ik vraag me vaak af waarom ik poepbakken heb vooral bij de meisjes in hun kooi. want ze gaan echt altijd bij de poepbak zitten vlak ernaast of achter of net voor, eigenlijk nooit erin. :roll: terwijl de poepbak helmaal schoon is. Big gaat wel altijd in zijn kooi netjes op de bak, terwijl ze buiten de kooi allemaal ook heel vaak naast de poepbak poepen. dus dan ren ik er maar achteraan met keukenrol en doekjes.

Afbeelding

Als iets liefs je verlaat, blijft nog altijd de liefde.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 12:12 

Aantal fretten: 4
Bedoel je hoeveel poepbakken in de kooien of er buiten?

Hier staat in elke kooi één bak maar bijna al onze fretten hebben ook maar één verdieping. Alleen Max heeft er twee (FN) en daar staat alleen een poepbak op de onderste verdieping. Vroeger poepte hjij daar nog wel eens maar nu houdt hij het boven gelukkig netjes en gaat hij gewoon naar beneden als hij wat moet doen.

Ik huis hebben we beneden waar Kai en Bo zitten bijna in elk vertrek een of twee poepbakken, eigenlijk zo veel als dat we er kwijt konden (waar ze niet in de weg staan) en die zijn ook 98% zindelijk buiten hun kooi.
Hier boven staat eigenlijk maar één bak buiten de kooi, simpelweg omdat we geen ruimte hebben voor meerdere bakken. Maar hier is het dan ook een waar pies- en poepfestijn in elke hoek van de ruimten die ze tegen komen. :roll: Alleen Skunk is zindelijk en loopt naar haar kooi als ze moet doen maar de rest maakt er een zooitje van.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 12:56 

Hier hebben ze in de ferretnation (de dubbele) gewoon een poepbak staan. Ze doen het altijd heel netjes in het hoekje. In de woonkamer nog twee bakken staan. Oscar heeft helaas niet zo'n behoefte om het op een bak te doen. Het maakt niet uit waar je de bak neerzet, hij kiest altijd de andere hoek uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 21:04 

Ok. Ik ben iig blij om te horen dat chouji niet de enige is die wel eens 'een ongelukje' heeft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 21:16 

Zeker niet hoor!
Onze fretjes hebben een nieuw "ongelukplekje". Dan zijn ze zo enthousiast om te gaan spelen, dat ze niet eerst naar het toilet gaan en vervolgens voor het gemak maar in het hoekje bij de kachel gaan zitten...
Verder in de kooi ook regelmatig ongelukjes gehad, maar dat gaat nu heel goed. *klopt af op ongelakt hout*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 dec 2010 23:15 

Hier doet Sheela het netjes op de grote hoekbak in de kooi. Dan heb ik nog een grote kattenbak en die vind ze ook prima. En als ze in de woonkamer loopt dan heeft ze af en toe een ongelukje. Dus ik heb nog geluk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 12:06 

bij mij schijten ze me hele huis vol :lol:
echt ongelooflijk, maar gelukkig niet in van die onvindbare hoekjes, dat scheeld weer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 17:19 

Hier deed er een het precies naast de poepbak die in de kamer stond, gewoon er strak tegenaan! Alsof ie het expres doet!
(zoals mijn vorige fretje, die toen ze me om zag kijken plots heel hard naar de poepbak rende)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 dec 2010 17:27 

hahha, dat zou dan weer bevestigen dat ze het dondersgoed weten.
Ik mag gelukkig al wel melden dat de tweede bak wel helpt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 dec 2010 14:48 

het aantal poepbakken varieerd hier van 4 tot 6 :oops: Altijd 1 in de kooi (FN141) en voor de rest verspreid door het huis. :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]