Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 02 jun 2020 19:17
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Verbouwing kamer
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 14:32 

is alleen maar beter, kunnen ze zich er niet uitgraven :wink:
je kan wel bijv een bak met zand erin zetten of water :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 14:32 

Aantal fretten: 0
Oh, dat is wel nice. Bedankt voor de tips!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 17:14 

Aantal fretten: 2
Als je een flinke tuin hebt dan zou je gewoon een flink stuk af kunnen zetten

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 18:05 

Ik denk niet dat zijn ouders dat leuk vinden. Die van mij niet in ieder geval, is niet mijn tuin tenslotte :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 18:25 

Als je gewoon een flink deel van je tuin over houd om er in te kunnen zitten snap ik niet wat het probleem is :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 18:43 

Aantal fretten: 1
In ieder geval vinden ze met lekker weer een waterbak met speeltjes (balletjes die opgedoken kunnen worden) of een zandbank echt enorm leuk. Dico vind het hier in de winter ook super leuk om in de sneeuw te spelen :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 19:23 

nouja jij bent niet zo'n tuinfreak als mijn ouders dat zijn :wink:
de tuin is alles voor mijn ouders, die gaan dan echt geen schotten plaatsen ofzo hoor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 19:45 

Aantal fretten: 7
Misschien is een ren een optie Daan, dan kan jullie papagaai ( Henkie ??) er ook af en toe in..... :wink: *brush*

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 19:52 

Thanks voor de goedbedoelde adviezen, maar mijn ouders gaan niets in hun tuin zetten. Dan moeten we zoiezo ook de halve tuin veranderen. :lol:

en dat was Gerrit *brush* Maar die doe je daar zoiezo geen plezier mee. Dat is de grootste bange poepert die ik ken *brush*

Maargoed.. we dwalen eigenlijk weer af want dit is een verbouwing kamer topic en niet een verbouwing halve tuin topic :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 apr 2011 20:15 

Henkie... :rofl:

Ahum, excuus... :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 11:32 

Inmiddels is de verbouwing gestart. Gisteren samen met uitstekende hulpkrachten het behang verwijderd. Binnenkort mag al het hout geschuurd gaan worden. Elke stap die er gezet wordt, is een stap dichter naar een eventuele fret. (:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 12:03 

Aantal fretten: 3
Dat zijn de klussen!

Succes nog met de verbouwing!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 12:59 

Zo, daar ben je nog wel even mee bezig. :-D Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 17:37 

Succes :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 17:43 

Een beetje klussert laat zich niet kisten!! Goed werk hoor!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 21:20 

Zo kun je wel even kijken of alle gaatjes en hoekjes dicht zijn. :-)
Goed bezig. :houvol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 21:57 

Succes met de verbouwing! Meeste dingen zijn wel al gezegd eigenlijk. Een van de grootste problemen bij zolders is de warmte, fretten kunnen daar erg slecht tegen. (eigenlijk kan geen enkel dier tegen een stikhete zolderkamer, maar goed) Ik woon zelf op een appartement in Amsterdam en daar wordt het naar mijn zin ook al te warm, dus ik ben vanalles aan het bedenken (nu al) om hitte te voorkomen. Denk daar dus goed over na en neem tijdig actie, voordat alle airco's uitverkocht zijn!! ;)

Ik ben trouwens in 2009 begonnen met mijn eerste fret, Kaatje, die had ik netjes vanuit de opvang, van te voren me goed ingelezen en alles in huis. Klaar voor de start. Binnen een uur hing ik aan de telefoon met Betje want ze nieste zoveel! :-o Blijkt dus ook dat fretten wasmiddel/verzachter niet zo fijn vinden en ik had netjes alle doekjes gewassen ^_^ Eigenlijk leer je alles dus als je de beestjes eenmaal in huis hebt, daar kan echt geen boek tegenop. Ik heb overigens ook maar 1 fret en dan ben jij inderdaad de fret. Toen ik eraan begon zat ik op kamers en had ik 2x 13m2 te bieden, ook niet veel. Maar ik had zoveel zooi dat er genoeg te ontdekken viel :P Nu woon ik samen en hebben we 70m2 en ik merk nu wel verschil. Ze rent heel erg veel en graag rond, komt af en toe voorbij sjezen en heeft het hele huis tot haar beschikking. Loslooptijd kent ze niet, de kooi is altijd open als wij thuis zijn en ze geen muis heeft (of een deel daarvan nog heeft liggen) en zo nu en dan komt ze ons uitdagen voor een spelletje.

Nu heb ik het behoorlijk getroffen met een voorbeeldige fret die volgens mij denkt dat ze mens is. (bij vieze voetjes kijkt ze me aan van 'bah' en frettenkwaad haalt ze nooit echt uit :( ) Maar toch vind niet iedereen haar leuk, ondanks dat ze ontzettend lief is. Mijn moeder heeft liever dat ze toch eventjes in de kooi gaat als ze op bezoek komt en geloof me, mijn moeder is behoorlijk wat gewend!(we hadden zelfs ooit een paplammetje in de huiskamer) Het feit dat Ka graag in broekspijpen klimt en dan gaat likken vind niet iedereen leuk. Zo ook een van mijn vrienden, die loopt op eieren hier. Terwijl Ka alleen maar even komt snuffelen wie er is. :dontknow: Ik snap het bijna niet, hoe kan dat nou met zo'n heerlijke knuffel, maar toch is niet iedereen gecharmeerd van fretten. Hou hier dus rekening mee dat je ouders het misschien toch helemaal geen leuk dier vinden als de bloempotten omver gehaald worden, er kleine dingen verdwijnen of er een 'ongelukje' gebeurd in een hoekje waarvoor een hele kast verschoven moet worden om het schoon te maken. ;) Gelukkig heb ik een vriend getroffen die goed als hij is, de wasmachine even opzij schuift om te kijken of daar niks ligt of de bank voor me omhoog houdt, heeft hij zich neergelegd bij het afschrijven van zijn deurmat en het feit dat hij soms zijn broek aantrekt met fret erin. (ze slaapt graag in zijn kleding)

Over het nemen van 1 of 2 fretten, dat is geheel aan jou. Maar denk niet dat je rustig huiswerk kan maken als de fretten loslopen, of je hoort vanalles overhoop gehaald worden en moet kijken wat, of het is verdacht stil en dan moet je ook op inspectie. 1 fret is absoluut niet zielig, dat ligt nu eenmaal in het aard van het beestje. Het zou zielig zijn om een fret die per se alleen wil samen te dwingen met een andere fret. Ik wilde toendertijd maar eens rustig beginnen met 1 fretje en ik denk dat ik na Kaatje 2 fretjes neem. ^_^ Hoewel ik nog lang niet wil denken aan het verlies van mijn lieve schat, ben ik wel behoorlijk besmet met het frettenvirus. Liefste had ik er ook echt nog 2 bij gehad, maar Ka is bang voor andere fretjes en ach, het is haar huis ook. Dus dan gaat het niet. Je zal dus zo nu en dan ook wat moeten laten voor je fret.
Ik heb begrepen dat je naar school gaat/studeert? Kon alleen niet vinden wat, maar dat terzijde. Hou er ook rekening mee dat je fret iedere dag aandacht nodig heeft! Sinds ik Ka heb ben ik veel meer thuis, vind ik als huismus niet erg, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wil.
Zo, nu heb ik genoeg gesogd (SOG = studie ontwijkend gedrag) en ga ik maar eens aan het werk. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 apr 2011 22:38 

Betere omschrijving is er niet, dacht ik zo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 00:06 

Aantal fretten: 7
Jullie zijn goed aan het klussen, helemaal geweldig ! :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 apr 2011 16:27 

Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie aanmoedigingen wat het klussen betreft en sowieso voor het reageren. (:

Ik ben al druk op zoek naar een geschikte airco. Eventueel van die website waar altijd markt is.

Haha, dat van die wasverzachter is iets wat mij ook had kunnen overkomen (nu niet meer natuurlijk). ^^

Ik denk dat als m'n ouders eenmaal een beetje gewend zijn aan de fret, dat ze het geen probleem vinden dat hij beneden los loopt. We hebben parket liggen, dus ongelukjes kunnen zo opgeruimd worden. Wel hebben we net nieuwe banken en stoelen, wel iets om rekening mee te houden, denk ik. ^^

Wat de benodigde aandacht betreft; dat moet wel goed komen. Momenteel ben ik wat minder thuis (maar alsnog heb ik des avonds 4 a 5 uur tijd) doordat ik zo achterlijk ver moet reizen naar m'n stage, maar over een tijdje kan ik weer wat later van huis en wat eerder naar huis.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]