Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 08:19
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Door het bos de bomen niet meer zien
BerichtGeplaatst: 14 jul 2017 15:21 

Hallo allemaal

ik mag zondag mijn eerste frettenpup gaan ophalen.
Ik had mijn vorige fret gewoon brok gegeven van de kat, maar wil bij mijn nieuwe pup graag meer aandacht besteden aan de voeding.

Maar ik zie door het bos de bomen niet meer.

Eerst zeggen ze zo min mogelijk brok... als je toch voor brok gaat staat er overal hill's (wat ene mais zooi is) Maar dat zou achterhaald zijn.
Dan raden ze orije aan, maar daarvan lees ik dat veel fretten aan de diarree geraken.. Ik dacht zelf om carnilove Kitten te geven wat ook hooi in vlees is, zeggen ze dat er erwten in zit en dat mag niet (wordt wel verkocht naast orije en acana..) maar als ik orije bekijk is dit ook niet geheel "groenten loos"...
Of brit animals ferret...

Dan wou ik KVV geven (heb in de buurt een kvv winkel liggen) maar dit zou dus ook niet goed zijn door de bacterien...
Dan zeggen ze uitsluitend prooi geven... ik kan bij ons op het werk wel diepvries muizen bestellen en kuikens en wormen, maar hoeveel moeten ze hebben?

Het is een pup van 9 weken en is gewend brok x orgaanvlees te krijgen (stukjes hart enzv) over kvv spraken ze niet en over echt prooi dacht ik ook niet.

Hoeveel heeft een pup nodig van prooi, of kvv?

Kan ik niet kvv x prooi doen als 80% van de voeding en gewoon brok in het hok zetten voor tussendoor van redelijke kwaliteit zoals Carnilove Kitten?

Zou iemand me hier op kunnen antwoorden want zondag is dichtbij en ik moet het wel in huis halen.

orije bestellen gaat niet meer en wil ook geen fret aan de diarree.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Door het bos de bomen niet meer zien
BerichtGeplaatst: 16 sep 2017 08:19 
Moderator

Aantal fretten: 1
Sorry voor de later reactie. Momenteel ben ik zelf ziek waardoor ik het forum soms niet lees. KVV is niet goed. Prooi is beter om te geven, maar daar komen ook steeds meer vraagtekens bij door mijn dierenarts door de bacterien die ze kunnen hebben. Orijen kitten brok kun je geven.

Wat nieuw is op de markt is Ziwipeak dit heeft een hogere vleeswaarde, maar is wel prijzig. Carnilove kitten ken ik niet. De frettenkliniek adviseert Virbac Veterinary HPM kitten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]