Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 02:23
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: nieuw fretje
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 10:29 

Hallo allemaal,

Ik ben hier nieuw, want ik heb een paar vragen,
namelijk over de voeding : ik geef mijn 11 weken oude fretje Gwin brokken, ( ferret balance). die heb ik meegekregen van waar ik hem vandaan heb.

Ik hoor veel dingen over rouw vlees en prooien. en mijn vraag is nu, wat kan ik hem nou precies geven en hoevaak in de week?
het liefst zou ik geen levende prooien willen geven want dat vind ik echt heel zielig, ( ik doe een opleiding dierverzorging en dan een muisje zien doodgaan is hartverscheurend).

Ik lees zoveel verschillende dingen over rouw vlees. en ik wil graag jullie mening hierover. dus wat kan ik hem het beste geven en hoevaak?

alvast bedankt!! xx

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: nieuw fretje
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 12:02 
Moderator

Aantal fretten: 1
Prooidieren is een goede voeding voor een fret. Je kunt ook diepvries geven zoals muis, rat, gerbil, konijn en nog veel meer. Begin met een muis.

Een gezonde voeding voor de fret is geheel op prooi. Je kunt ook KVV erbij geven, dat doe ik zelf niet omdat het bewerkt vlees is ivm bacteriƫn.

Als dit te duur is, dan kun je ook brok en prooi doen. Kijk maar eens op http://www.prooidier.nl.

Als je toch brok wilt blijven geven, dan zou ik niet ferret balance geven. Geef dan totally ferret of hills kitten. Kijk hier maar eens voor de voeding http://www.frettenkliniek.nl/voeding/vo ... an-de-fret.

Welkom. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 14:46 

Oke bedankt voor de site's!, ik heb even gekeken, en ik ga denk ik voor de diepvriesprooien, ik krijg het niet over me hart om een levende te geven..

Ik had inderdaad goede dingen gehoord over totally ferret, ik had ferret balance van de vorige eigenaar meegekregen dus vandaar dat hij dat nu krijgt. Ik ga over naar totally ferret! :fret:

nou zag ik ook iets van wormen, ( topinsect buffalo's) ik heb hier nog nooit iemand over gehoord? kan dit als snackje worden gegeven of echt als voeding?

en als ik hem een muisje geef moet ik er dan nog iets mee doen of kan ie zo gegeven worden?

en dan nog 1 vraag. zo'n tube vitamine pasta, waar haal ik dat? bij de dierenwinkel bij mij hebben ze het niet, en bij 2 andere ook niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 16:06 
Moderator

Als je naar een andere brok gaat, dan misschien in het begin mengen.

Topinsect buffalo's kun je geven. Geef echter geen levende wormen, omdat als de fret niet goed de worm dood, dan kan de worm zich ergens vasthaken in de keel. Dus altijd dood geven. Ik geef zelf ingevroren wasmotten. Ik geef zelf wasmotten. Die haal ik dus ook hier http://www.prooidier.nl/node/3990. Als snackje kun je het uitstekend geven. Mijn fret vind het heerlijk.

De muis kan zo gegeven worden. Wel eerst ontdooien. Het kan zijn dat in het begin het niet lust. Daarom kun je het best met kleinere muisjes beginnen eerst wat pinkies, gaat dat goed, dan springers en als dat ook goed, dan zullen de volwassen muizen er ook wel in gaan.

Heb je vitamine pasta nodig om nageltjes te knippen? Van vitamine pasta moet je niet teveel geven, want daar zitten suikers in. Misschien is dit wat http://www.zooplus.nl/shop/knaagdieren_ ... 60772#more. Ik ken het zelf niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 21:55 

Zou eens rond kijken met de zoekfunctie. Als je prooi,barf en/of kvv zoekt kom je al een heel eind. Werkt op google ook ;-) Heb je dan nog vragen hoor ik ze graag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 21:57 

Ben zelf ook erg te spreken over http://kiezebrink.nl/pdf/prijslijst/Prijslijst1.pdf Ik geef mijn dieren prooi en barf, alhoewel ik met die echt belachelijk warme dagen ook wel eens brok geef ivm de vliegen... Mijn barf maak ik zelf, hier een link ervan viewtopic.php?f=32&t=10929

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 aug 2014 22:37 

Bedankt voor jullie hulp, de vitamine pasta is inderdaad voor het knippen van zijn nageltjes,
en ik zal eerst de brokken een beetje mengen voordat ik overga op de totally ferret.

nogmaals bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2014 12:06 

Aantal fretten: 7
Ik heb zelf ook nooit levende prooi gegeven, maar wel diepvries, dat gaat prima !

Vitamine en mineralen pasta's e.d. kun je ook kopen bij de dierenarts.
Nutri-gel gebruikte ik zelf voor het nageltjes knippen, je legt je fretje op zijn rug op je bovenbenen, een beetje Nutri-gel op zijn buikje en je kan dan makkelijk de nageltjes knippen. Niet te veel en te vaak Nutri-gel geven want er zit suiker in. :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]