Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 00:54
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: hope farms?
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 12:09 

Aantal fretten: 5
Klopt, ik vind ook dat nu met alle kleurfok het wel allemaal achteruit is gegaan qua gezondheid.
Ik snap ook heel duidelijk je pumt Stephenie.. Want hierdoor is het wel echt slecht geworden.
Ik zei ook toevallig gisteren tegen me moeder dat de mens op dit moment de fret aan het verkloten is.
Mede door de kleurfok en de mensen die geen snars verstand hebben van het fokken etc.
Laten we hopen dat de fretten die nog jong zijn ook 8 jaar mogen worden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 21:32 

ik begin maar eventjes met hallotjes allemaal :hello:

Ik heb dus ook een super :fret: bij alyssa vandaan, zit al ze hele leven lang op hope farms (5.5 jaar)...
ik heb hem nu een maand en 3 dagen en zit met de zak hope farms op de helft dus ik kan met een zak van 2kg ruim 2 maanden doen ik dus volgens mij gaan ze er niet meer van eten? ik weet niet wat het gemiddelde is dat ze eten..

Voordat ik word gebombardeerd met berichten dat ik over moet stappen, ik heb het geprobeerd over te stappen naar totally ferret active + bits (met kippenstukjes dus) nou hij nam het de eerste week aan als snoepjes.. daarna dacht ik ik gooi wat in ze bakje (15 brokjes ja heb ze geteld) de volgende dag waren er nog 14 brokjes over, of hij heeft die ene perongeluk opgekauwd of hij is verstopt :P

overstappen lukt gewoon echt niet, ik heb de brokjes genomen en ferrettone eroverheen gedaan hij nam er een lik van en hij liet het gewoon staan, als ie honger had ging ie naar ze vertrouwde brokken toe..

Ik heb zelfs foto's opgezocht van de 'gezonde frettendrol' en uitgeprint en de drol van yari ernaast gelegt nou ik zie verschil :lol:
en de hoeveelheid die hij poept? tsja.. hij heeft vanacht 2x gepoept... ik schep de poepbak 2x per dag uit maar dat komt dan vaak omdat hij nogal wat gepiest heeft..

wat ik wel doe omdat overstappen naar TF geen nut heeft, is rauw voedsel aan em te voeren en dat werkt weer wel.. ik hoop dat ie op deze manier wel aan al ze voedingsstoffen komt...

Ik zie dus eigenlijk niet echt problemen met dat hope farms.. maarja komt misschien ook weer omdat ik een beginnende fretten jongen ben..

gr jeff..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 dec 2009 23:27 

Aantal fretten: 2
nee zoals je het zelf al aangeeft is het geen andere optie als je fret niet wil overstappen, maar het blijft gewoon niet geweldig voer die hope farms.
maar het is algemeen bekend dat dit troep is.
en dat er mensen zijn die het geven moeten ze zelf weten, maar ga het niet lopen promoten.
en daar begint dit topic nu een beetje op te lijken.
mijn fret is 9 jaar geworden op aldi kattenbrokken, maar als je zag wat ze mankeerde toen ze stierf, ik zal er niet over uitwijden maar aan ouderdom is ze in ieder geval niet overleden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 11:51 

Aantal fretten: 5
Dat probleem zie je inderdaad niet omdat je een beginner bent. Maar ik hoop dat je blijft lezen en leren, dan komt het vanzelf.

Het is vervelend als je een fret niet overgezet krijgt, maar het is dan niet de methode om te denken dat je goed voert want dat doe je niet helaas.

Ik vind het een beetje vervelend dat mensen iedere keer op de proppen komen Hope Farms, en dat het toch wel goed is. Kom op mensen, we weten toch wel beter!!!! Dat je fretje het nu doet is logisch maar ik zou zeggen, begin vast met een spaarrekening. Een insulinomenoperatie is niet goedkoop.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 13:22 

jeffrey schreef:
overstappen lukt gewoon echt niet, ik heb de brokjes genomen en ferrettone eroverheen gedaan hij nam er een lik van en hij liet het gewoon staan, als ie honger had ging ie naar ze vertrouwde brokken toe..

Probeer het eens te mengen met tf.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 14:20 

Aantal fretten: 0
Als je fret verder gezond is en een andere merk aanpakt als snoep is het simpel overstappen, gewoon de oud voer weg halen, als hij mag kiezen zal hij natuurlijk de oude voer eerst eten, als jij mag kiezen tussen een bord patat en een bord sla, pak je waarschijnlijk ook de patat, maar als je geen patat krijg dan ga je echt wel aan de sla als je honger heb. En als de fret een paar dagen niet of minder eet, nu een bunzing vangt ook echt niet elke dag eten, MAAR, hiervoor moet een fret nog wel gezond zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 dec 2009 20:21 

ja en bij een fret van 5,5 die zijn hele leven op de hope farms zit betwijfel ik dat, misschien schuild er al een insulinoompje of 3 om de hoek

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 00:30 

Alyssa schreef:
Chaimel, heb jij wel eens Hope Farms gevoerd en weet je hierdoor dus ook hoe of wat?
Net wat ik zeg, ik geef het niet aan mijn eigen fretten, heb het geprobeerd en ben er niet over te spreken.
Maar fretten die hier binnenkomen en al aan de Hope Farms zitten met een wat oudere leeftijd zet ik niet meer over.
En die fret van 8 jaar doet het er al 8 jaar goed op, en volgens mij is dat toch wel oud voor een fretje de laatste tijd.
Een andere fret hier is 9,5 geworden op goedkoper frettenvoer. Dus wat is slecht vraag ik mij dan af?
En mensen die bij mij langskomen krijgen het voer mee waar de fretten hier aanzitten. Is dat Hope Farms dan krijgen ze dat.
Is dat Totally Ferret dan krijgen ze dit of het eventuele advies hier rustig op over te gaan.
Bij mij zijn vele fretten 8 jaar of ouder geworden (sommige jonger wegens ziekte zoals het hart of Insulinomen omdat ze
bij de vorige eigenaar kattenvoer kregen) op goedkoper voer, 8 jaar, 8,5 jaar, 9,5 jaar. Ik ken zelfs een fret met lager
kwaliteit voer die 10,5 jaar is geworden. Dus wat is slecht Chaimel? Ik zie de fretjes evengoed, zonder ziekte, oud worden
op midden kwaliteit frettenvoer.

Kan ook beteken dat je gewoon geluk had. Roken is ook niet persé dodelijk maar verhoogt wel de kans op allerlei vormen van kanker.

Maar voorkomen is beter dan genezen. Plus als je het goed doet is rauw voeren een stuk goedkoper dan brok/kantenklaar meuk.

Heb van jongs af aan al fretten gehad"wel over de 50+ Toen waren ze nog niet zo populair. En fretten deden altijd het best op rauwe voeding.. Maar als we minder tijd voor de fretten hadden overdag dan kregen ze brokken of zelf gemaakt voer. "hart,pens,lever"rund/kip/varken. Maar meestal was het de gezonde maaltijd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 01:56 

varken mag je nu niet meer geven, maar ben het verder helemaal met je eens, helaas denken veel mensen in het nu en kijken niet verder dan hun neus lang is en dat geeft opzich niet maar kom er gewoon heel eerlijk voor uit.
net zoals dat ik weet dat mijn angel waarschijnlijk op jongere leeftijd al insulinomen zal ontwikkelen door de vele waltham die hij nodig heeft gehad in zijn leventje.
ik geef gewoon toe dat dat mijn fret dan ziek is omdat ik hem waltham heb gegeven, ik had alleen geen andere keus.
mensen die goedkoop bagger voer geven aan hun fret kunnen dat excuus niet gebruiken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 09:23 

plus dat het gewoon heel vaak zo is dat mensen wel de dieren willen hebben, maar er zo min mogelijk voor willen uitgeven :evil: ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 10:06 

Aantal fretten: 6
Zelf zou ik ook nooit Hope Farms voeren. De brok die ik nu geef is TF/Hills en de probeerfase van Orijen. Maar brok wordt hier niet veel gegeten.
Verder ben ik het niet eens met de stelling dat brokken duurder uitkomen dan rauw. Of ik doe het helemaal verkeerd. Maar ik ben behoorlijk wat kwijt aan alle prooi, KVV e.d.
Als je zelf fokt met prooi zal het well behoorlijk schelen, maar anders kost het een aardige duit hoor.
Toch ben ik voorstander van rauw, ik zie het als investering voor een gezonde fret later. Tenminste dat hoop ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 10:21 

ik kan je vertellen dat zelf fokken niet echt goedkoop is, maar dat zal er aan liggen hoe je het doet, ik koop nogal regelmatig lekkere dingen voor de muizen en dat loopt aardig op :lol:
ik denk dan ook dat het voeren van prooi duurder is als brok

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 jun 2010 17:15 

ik denk ook dat als je goede kwaliteit prooi wilt kweken, je duur uit bent. Zo'n diertje moet goed en gevarieerd gevoed worden om als voedzame prooi te dienen. Ik zie het ook als investering voor het leven van de prooieter....en ik vind het voor mezelf belangrijk te weten dat het prooidiertje het goed gehad heeft...(al weet je dat met commerciële prooidieren toch niet :roll: )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 2010 00:31 

Aantal fretten: 18
Chaimel schreef:
ik kan je vertellen dat zelf fokken niet echt goedkoop is, maar dat zal er aan liggen hoe je het doet, ik koop nogal regelmatig lekkere dingen voor de muizen en dat loopt aardig op :lol:

Ik heb toevallig een berekening gemaakt vandaag voor mijn stagaire.
Per fret per dag op brok ongeveer € 0.25
Per fret 2 muis per dag €1.50
Dit is een gemiddelde :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jul 2010 22:06 

hier moet je kijken wat dat scheeld, maarja als je ze ziet genieten van de prooi is het het helemaal waard :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jul 2010 00:33 

Chaimel schreef:

Als veganist produceer je een redelijk hoeveelheid groenafval :P.. Dus de muizen krijgen dat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jul 2010 09:13 

Aantal fretten: 6
Oke, dus in jou situatie is prooi goedkoper. Maar in de meeste gevallen dus niet. Anders geeft dit een heel vertekend beeld..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 jul 2010 23:59 

Pleuntje schreef:
Oke, dus in jou situatie is prooi goedkoper. Maar in de meeste gevallen dus niet. Anders geeft dit een heel vertekend beeld..

Nou je kan je omgeving toch ook wel vragen om wat groenafval achter te houden?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2010 00:22 

met alleen groenafval kom je er bij muizen niet

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jul 2010 08:24 

Aantal fretten: 0
Nou idd ik sluit me geheel aan bij Chaimel, muizen hebben echt ook andere dingen nodig, waaronder dierlijke eiwiten.
(denkt terug aan de tijd dat ik muizen had) anders heb je kans dat ze elkaar op gaan vreten.
Wij leven toch ook niet alleen op sla.

Bonnie (17-10-96 19-08-08 )
Nicky (?- ?- 03 10-07-09)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]