Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 07:46
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: hope farms?
BerichtGeplaatst: 26 nov 2009 12:09 

Aantal fretten: 3
jullie zeggen dat ik ook over kan stappen naar Orijen
op de site van hun lees ik dat de katten vorm (neem aan dat ik die dan zou moeten hebben) dat hier fruit in zit... 30% fruit,groente en probiotica.
Dit mag een fret neit hebben dus dan neem ik aan dat het merk ook niet goed is voor een fret...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 nov 2009 10:45 

Aantal fretten: 2
Denice1991 schreef:
op de site van hun lees ik dat de katten vorm (neem aan dat ik die dan zou moeten hebben) dat hier fruit in zit... 30% fruit,groente en probiotica.

Ik heb het ook gezien en snap dat ook niet helemaal. Ik ga het mijn fretten in ieder geval niet geven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 nov 2009 11:12 

gewoon hill's kitten en TF geven ....maar jah dat is mijn idee...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 nov 2009 11:19 

Dit ging over Hope Farms, maar goed ;-)

Zoals wel vaker aan bod gekomen, kan geen enkele brok uit 100% vlees bestaan. Dat zou én te duur zijn, én de brok moet wel 'gebonden' worden, anders valt ie uit elkaar. Ik quote Wendy even uit een ander topic hierover:
Citaat:
ik ben zelf overtuigd rauwvoerder, dus je zal mij zeker geen groenten horen goed praten
MAAR: je moet er wel rekening mee houden dat "al die groenten" lager in het lijstje staan dan bvb. zonnebloemolie. En geloof me, van die zonnebloemolie zijn er echt geen liters in, dus die hoeveelheden groenten vallen ook best mee En als je vergelijkt met TF:
-bijproducten op de eerste plaats in TF vs echt vlees
-rijst al op de 2e plaats in TF vs aardappelen op de 4e plaats
-rijst, mais en tarwe in TF vs helemaal geen granen!!
-36% eiwit in TF vs 45%
-30,5% koolhydraten in TF vs 15%!!
-enz.

Dit is een quote van een paar jaar geleden, dus de voedingswaarden kunnen iets veranderd zijn. Maar het punt is dat er in Orijen weliswaar plantaardig materiaal zit, maar geen granen. En dat is hetgeen waar fretten soms heel slecht op reageren.

Dus onder plantaardig spul kom je niet uit. Het is alleen de vraag hoe en wat erin verwerkt is.

Overigens krijgen mijn fretten het al een tijd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2009 00:13 

Aantal fretten: 5
Hope Farms heb ik hier een hele tijd geleden ook aan mijn eigen fretten gegeven.
Zelf was ik er niet over te spreken maar dat was omdat mijn fretten het er niet goed op deden.
Hier bij andere fretten die hier zijn gekomen met die voeder doen het er wel prima op en geen problemen ermee gehad.
Die kregen problemen bij het overgaan op andere voeders zoals Totally Ferret of F4Y.
Laatst had ik iemand die een fret had met darmproblemen en de mensen hadden van alles geprobeert.
De fret mocht geen suikers en nog andere bepaalde producten zo uit mijn hoofd. Deze hebben ze op de Hope Farms
gezet op advies van de dierenarts en de ontlasting werd een heel stuk beter. Nu is de fret over op Selective omdat
hier geen suikers inzitten en nu is hij van zijn darmproblemen af. Ook geen goede voeder volgens vele weet ik maar
voor die fret was het wel de uitkomst op het moment. Dus ik weet het neit echt hoe of wat. Als je naar de
bestandsdelen kijkt is het niet goed maar als ik kijk naar wat ik hoor en gezien heb werkt het tegen bepaalde problemen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2009 09:02 

tot een bepaalde leeftijd denk ik en dan hebben ze insulinomen.... :sad2:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2009 13:21 

Maarja, welke fret krijgt tegenwoordig geen insulinomen? :sdf31:
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik een voorstander van Hopefarms ben.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2009 15:01 

Charlotte schreef:
Maarja, welke fret krijgt tegenwoordig geen insulinomen?

ja maar welke fretten krijgen er nou alleen maar rauwe voeding.
dat clubje is nog erg klein en de tijd zal uit moeten wijzen of die mannier van voeding beter is.
ik had met angel graag aan dat "experiment" mee willen doen, alleen heeft dat denk ik geen nut meer met een fret die al 6 maanden op de waltham leeft :lol:

ik ben er zelf heilig van overtuigd dat fretten met maagdarm problemen het beter zullen doen op slechte voeding Qua ontlasting.
hun darmpjes kunnen namelijk niets met de slechte brok en ze schijten het zo weer uit.
dus als je diezelfde fret dan in eens TF geeft dan moeten die darmen ineens gaan werken wat ze eigelijk niet goed kunnen en dat geeft diarree.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 dec 2009 12:23 

Die fret zat al op een goede voeder maar kreeg diaree, het was een verwaarloosd fretje en zijn darmen
zijn niet helemaal goed van zichzelf. Maar die andere voeding helpt hier wel tegen. Het is net hoe je
het wilt zien natuurlijk maar dan denk ik dat die eigenaar na maanden kloten van vrschillende voeders
kiest voor iets waar de fret na maanden geen diaree meer van heeft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 dec 2009 18:55 

als je fret maanden lang diarree heeft heb je te maken met een maagdarm probleem, en net wat ik zeg, als je voer geeft waar zijn darmen niets mee kunnen zullen ze het ongebruikt weer uitpoepen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2009 10:59 

Zwelf in Hope Farms zitten bestandsdelen die verteerd moeten worden etc.
In iedere fretten voeder zit wel iets, en ik vind Hope Farms nog niet eens zo super slecht.
Als het ongebruikt blijft en ze het zo weer uitpoepen worden fretten automatisch ook mager.
Want ze nemen er niets van op. En toch worden ze er lekker vol van, ik vind Hope Farms zo
slecht nog niet eerlijk gezegd maar zelf geef ik het niet omdat mijn fretten het er niet goed op doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 dec 2009 11:41 

Als een dier er goed uitziet wil dat nog niet zeggen dat het voer goed is, dit zul je pas gaan merken na een hele tijd de bagger gevoerd te hebben. Kijk maar eens naar de hopen ontlasting in de poepbakken en de hoeveelheden die ze wegeten, die zeggen genoeg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 dec 2009 11:42 

Valt wel mee, de ontlasting van Hope Farms is net zoveel als die van Totally Ferret hier als ik vergeleijk
met de fretten die dat krijgen. En de fret die hier Hope Farms eet, is er dan toevallig maar 1tje is alweer
bijna 8 jaar oud en heeft verder geen mankementen etc van het al bijna 8 jaar voeren hiervan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 dec 2009 18:06 

nou alyssa, lekker blijven voeren.
ik hoop alleen niet dat je de mensen die bij je langs komen de zelfde adviezen geeft

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 dec 2009 20:10 

Chaimel, heb jij wel eens Hope Farms gevoerd en weet je hierdoor dus ook hoe of wat?
Net wat ik zeg, ik geef het niet aan mijn eigen fretten, heb het geprobeerd en ben er niet over te spreken.
Maar fretten die hier binnenkomen en al aan de Hope Farms zitten met een wat oudere leeftijd zet ik niet meer over.
En die fret van 8 jaar doet het er al 8 jaar goed op, en volgens mij is dat toch wel oud voor een fretje de laatste tijd.
Een andere fret hier is 9,5 geworden op goedkoper frettenvoer. Dus wat is slecht vraag ik mij dan af?
En mensen die bij mij langskomen krijgen het voer mee waar de fretten hier aanzitten. Is dat Hope Farms dan krijgen ze dat.
Is dat Totally Ferret dan krijgen ze dit of het eventuele advies hier rustig op over te gaan.
Bij mij zijn vele fretten 8 jaar of ouder geworden (sommige jonger wegens ziekte zoals het hart of Insulinomen omdat ze
bij de vorige eigenaar kattenvoer kregen) op goedkoper voer, 8 jaar, 8,5 jaar, 9,5 jaar. Ik ken zelfs een fret met lager
kwaliteit voer die 10,5 jaar is geworden. Dus wat is slecht Chaimel? Ik zie de fretjes evengoed, zonder ziekte, oud worden
op midden kwaliteit frettenvoer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 dec 2009 22:59 

ik ken ook mensen van 95 die zich helemaal de golera roken maar dat betekend niet dat roken gezond voor je is.
Alyssa schreef:
sommige jonger wegens ziekte zoals het hart of Insulinomen omdat ze
bij de vorige eigenaar kattenvoer kregen)

en insulinomen ontstaan door slechte kwaliteit voer, dat is ook hope farms.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 dec 2009 23:55 

Dat Insulinomen zeg ik er nog duidelijk bij dat de fretten die dit kregen aan de kattenvoer zaten bij hun vorige eigenaar.
En het dus al hadden of kort nadat ze hier kwamen kregen. Dus dat had niets te maken met het voer wat ze hier krijgen/kregen
maar met de voeding die ze bij de vorige eigenaar kregen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 01:01 

ja dat snap ik, maar als jij aangeeft dat die insulinomen veroorzaakt werden door slecht voer, dan ben je een beetje dubbel bezig.
want jij geeft aan dat fretten het heel goed kunnen doen op hope farm, maar dat voer veroorzaakt ook insulinomen.
dat bedoel ik te zeggen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 11:12 

Ik snap je punt wel hoor Chaimel..

Maar wat ik bedoel is dat ik hier, in de 3,5 jaar fretten zien komen en gaan dat de fretten die Insulinomen kregen
aan de kattenvoer zaten of fruit/rozijnen als snoepje kregen bij de huidige eigenaar. En van de Hope Farms, of welk
ander lager kwaliteit fretten voer, heb ik dit dus nog niet mee gemaakt. En de meeste zijn met dit voer toch ontzettend
oud geworden. Dus vandaar dat ik mij dan toch wel eens afvraag wat is slecht? Want bij groente/fruit en kattenvoer
zie ik idd de fretten ziek worden. Maar op wat lager kwaliteit frettenvoer hier nog niet (ook de oudjes niet).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 dec 2009 12:03 

Aantal fretten: 0
Net als Alyssa heb ik ook fretten gehad die 8 en zelfs 10 zijn geworden op brokken, maar dan hebben wij het over de fretten van vroeger, voor dat er zo nodig op kleur,vacht en maat werd gefokt, deze dieren waren over het algemeen veel sterke en kon hun lichaam een stootje hebben, met het intreden van het (mijn fret is mooier dan die van de beuren syndroom) is de fret helaas veel zwakker geworden. er waren toen ook fretten die toch inslumone kreeg en hieraan vroeg dood ging omdat het niet herkend was, maar men fokte toen niet voor de consument, maar voor de karakter en gezondheid, als fretten dan duidelijk een afwijking had, werd er niet meer mee gefokt.
Tegenwoordig hebben fokkers hier schijt aan, erger nog, er word juist gefokt op afwijkingen dus het gevolg is dat de nageslacht als maar zwakker word. als een fret 8 of 10 jaar oud word op een slecht voer , dan heb je een van de nog weinig overgebleven gezonde fretten, koester hem.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]