Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 15:57
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: kitten blikvoer
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 11:41 

Aantal fretten: 1
hoi hoi

ik heb sinds een week een fretje JJ, nou is mijn vraag, mag ie nou wel of geen blikvoer, er gaan zoveel verschillende verhalen de ronte,
JJ is overigens al 7 is het dan verstandig om heb extra vitamines te geven? hij is speels en erg druk dus verder gezond, heb hem overgenomen van iemand.
zouden jullie me een beetje op weg kunnen helpen, ik wil namelijk het beste voor hem.

liefs

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: kitten blikvoer
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 11:50 

Blikvoer zou ik niet geven. Het bevat 4% vlees en wat er verder in zit.. ik durf het niet te zeggen. Bovendien levert blikvoer veel tandsteen op. Dus voor zowel het gebit als de voedingswaarde hoef je het niet te doen. Wel zou je eventueel echt goed blikvoer kunnen halen waarin een veel hoger percentage vlees zit (dus niet de whiskastroep, maar meer van Eukanuba etc.). Maar als je een fret van zeven hebt, zou ik dat alleen doen als ie bijvoorbeeld altijd blikvoer gegeten heeft, je niet echt kan omschakelen en je hem toch wat goeds wilt geven. Anders zou ik het liever niet geven.

En extra vitamines geven is niet nodig als je goede voeding geeft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 13:08 

aaah dank je:)
JJ heeft vaker blikvoer gehad dus dat is niet het probleem, ik ben erg blij met je reactie.
geef hem nu happy ferret brokjes gemengt met primium frettenvoer omdat ie dat gewent was, de da assistente gaf hem daarnaast blikvoer, ik heb zelf een beetje het idee dat ie de brokjes moeilijk weg krijgt hij gooit alles uit de bak en eet af en toe wat van de bodem, zijn tandjes zijn echter goed schoon en tandsteen vrij, is het misschien een idee om zijn brokjes een beetje te wellen? volgens de da is ie verder echt gezond dus weet het ook niet.

dank je

liefs cath

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 14:16 

Aantal fretten: 2
Als je een fret van die leeftijd iets extra's wil geven naast brokken dan zou ik geen blikvoer geven. Je hebt van Royal canin Convalescence support dit zijn zakjes poeder die je met een beetje lauw/warm water aan moet maken en dan krijg je een goed papje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 14:18 

Of wat carnibest. Als hij het nog nooit gegeten heeft, kan het zijn dat je het moet aanlengen met wat warm water, maar dat is wel echt frettenvoer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 14:22 

oke thnxx was al ff aan het googlen:)
heb inmiddels ook de oude eigenaar gesproken en die gaf hem altijd alleen maar blikvoer voor katten, vind je het gek dat ie zo raar doet met brokjes:S
ga wel rustig over op carnibest dat klinkt in mijn ogen het gezonds, nog tips voor bepaalde brokjes? haha ben een overbezorgde moeder wil het beste voor mijn ventje:)

liefs

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 dec 2009 14:38 

De beste brokjes zijn van totally ferret, en ik geloof dat de puppybrokjes nog net wat beter zijn dan die voor volwassen fretjes.

Als hij carnibest eet, kun je ook afwisselen met Haaks barf, soortgelijk product, maar andere smaakjes, en bandit. Maar die laatste is wat moeilijker aan te komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]