Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 16 dec 2017 22:17
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Welke brokken (mengen)?
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 17:21 

Aantal fretten: 2
bot mag nooit verwarmd zijn want dan gaat het splinteren, dus alleen rauwe botjes mogen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 17:24 

Varkensvleese geeft geen meerwaarde aan een fret en verhit vlees al zowiezo niet, dus waarom zou je het doen? Er is genoeg verantwoorde keuze in rauwe vlees(produkten) voor fretten en daar hebben ze meer profijt van.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 18:32 

Je mag ze sowieso geen verwarmde botjes geven, dus tenzij jij je kip rauw en ongekruid eet, moet je dat niet doen.

Varkensvlees zou ik helemaal niet doen. Verhit vlees heeft minder voedingswaarde voor een fret, en bovendien mag je geen vet of kruiden toevoegen bij het bereiden. Dus je eigen restjes geven, kan niet.

edit: Ik weet trouwens niet of verhit varkensvlees wel veilig is. Maar om het nou speciaal te gaan kopen om het te gaan verhitten voor je fretten, lijkt me niet handig. En als het niet veilig is, dan helemaal niet natuurlijk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 okt 2010 23:52 

Aantal fretten: 0
horus schreef:
Varkensvleese geeft geen meerwaarde aan een fret en verhit vlees al zowiezo niet, dus waarom zou je het doen? Er is genoeg verantwoorde keuze in rauwe vlees(produkten) voor fretten en daar hebben ze meer profijt van.

Gewoon als "snoepje"/ extraatje. Hoeft toch niet persé wat toe te voegen als het maar lekker en niet ongezond is.

Maar minder voedingswaarde is niet schadelijk als extratje toch? Dus een stukje ongekruid (niet vankens)vlees zonder botten kan wel?
Of een stukje kip met bot afsnijden voor het bereiden bv. Ik probeer gewoon uit te zoeken wat wel en niet kan.
Het gaat hier dus over een extratje he. Niet de hoofdvoeding.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 okt 2010 08:07 

Even iets over extra'tjes....een fret heeft een kleine maag. Een blokje kippenvlees met een stukje bot is al gauw een halve maaltijd voor een fret, voor een kleine fret misschien wel een hele maaltijd....dus ja in mijn ogen moeten 'snacks' als je het al nodig vindt deze te geven, iets toevoegen aan het menu. Het hoeft echt niet een complete schijf van 5 hap te zijn, om het maar even makkelijk uit te leggen, maar varkensvlees, of al het vlees van Grote vlees dieren, zijn gewoon niet zo geschikt voor een fret....als je idd iets als snackje wilt geven, doe dan een voor in jouw ogen heel klein stukje kip...of geef verantwoorde dingen uit de hand, stukje kippenhart, insecten of andere gedroogde vlees/organen die in de handel zijn. Hou het bij heel af en toe en kleine porties....een stukje van een centimeter is als snack al genoeg :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 okt 2010 08:07 

Dank voor de aanvulling Marit. Ik sprak inderdaad niet over proefdieren in het algemeen en ook totaal niet over de mensen die het doen. Ik had het over dat ene bepaalde merk, waar dat dus ooit is geconstateerd. Er werd ook Engels/Americaans gesproken in het filmpje, dus ik had het ook niet over Nederland. Ik wilde alleen laten weten dat ik dat weet van dat ene merk en dat ik dat heel erg vond. En ik vroeg daarom het niet te kopen, ik drong niemand iets op.

En mijn persoonlijke mening blijft dat ik niet blij met proefdieren, of dit nou door een dierenliefhebber wordt gedaan of niet. Dieren hebben en krijgen dan toch niet het leven waar ze recht op hebben en soms zitten er nare gevolgen aan vast, er wordt niet voor niets getest. Ik heb nog steeds een mening, die menig leguber vinden, maar gebruik er gewoon mensen voor, die andere mensen van het leven hebben beroofd, die verdienen toch niet beter..

Maargoed, excuus dat ik over een ander onderwerp praat, maar ik wilde mijn bericht graag nog even rechttrekken omdat dit verkeerd begrepen werd.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 okt 2010 09:45 

Nog even een laatste off topic reactie hierover dan..

dank je nog even voor je uitleg Kitty, sorry dat ik het verkeerd begreep. Dat kwam door de zin dat je zei dat de strenge regelgeving regelmatig ook niet wordt nageleefd. En aangezien dat de uitvoerenden zijn wilde ik daar even reageren.

Ik vroeg altijd zelf mijn experimenten aan bij het DEC (dierexperimentencomissie) en week daar dus ook nooit van af. En je probeert altijd met zo weinig mogelijk dieren een experiment uit te voeren.
En natuurlijk is het erg dat er met proefdieren wordt gewerkt. Ik ben er ook niet voor niks mee gestopt want ik ben hardstikke gek met dieren. Ik heb ook gezien (aangezien ik ook nog enkele jaren diergeneeskunde heb gedaan) dat landbouwhuisdieren het vaak nog erger hebben dan proefdieren :s zelfs biologische landbouwhuisdieren. Daar was ik wel van geschrokken.

Maar goed nogmaals dank voor je uitleg.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 okt 2010 11:49 

Dan nu maar weer on-topic :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 okt 2010 01:00 

Ok thanks. Denk dat ik wel genoeg weet nu :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]