Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 24 jun 2017 22:43
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Fretten wandeling
BerichtGeplaatst: 14 aug 2013 08:26 

Aantal fretten: 1
Stel je voor, je neemt je fret mee naar een rustig park (bijv. in een frettentas van fretten tuigjes en sjaaltjes.nl :sdf24: ). maar daar staan heel veel eenden.
1. Gaat de fret als een gek achter de eenden aan, kan de fret dan nog normaal rondlopen aan een tuigje?
Je realiseert dat je nog fretten snoepjes nodig hebt en je loopt naar de dichtbijzijnde dieren winkel, maar als je gaat afrekenen laat je fret een niet zo aangenaam bruin pakketje achter...
2. Hoe zie je dat de fret naar de poepbak moet? Of laat je je fret zijn behoeftes doen buiten en ruim je het op met een poepzakje? Maar hoe kan je een zindelijke fret ergens anders zijn behoeftes laten doen?
En hoe verkom je een vieze reismand? :roll:

Alvast bedankt :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Fretten wandeling
BerichtGeplaatst: 14 aug 2013 16:30 
Moderator

Meestal gaat de staart omhoog en parkeren ze de kont in een hoek. Gewoon zakje en een deel van je keukenrol meenemen. In de carrier poepen is niet te voorkomen, dat is gewoon schoonmaken.

De eenden zullen wel in het vizier van de fret komen en hij wil ze pakken, verwacht ik, dan maar een andere kant oplopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2013 20:58 

Bedankt voor dit antwoord :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 01:34 

Aantal fretten: 7
Ik denk dat ALS ik met mijn fret buiten zou gaan lopen en ik zie een groepje eenden staan, dat ik mijn fret even op zou pakken en een endje zou dragen tot voorbij de eenden. Dat is voor beiden partijen het rustigste. Ik denk niet dat hij meteen in de aanval gaat, maar mogelijk wil hij er wel op af gaan, stel dat hij dan uit het tuigje schiet....( nu ken ik die tuigjes die jij noemt erg goed en weet dat ze erg goed zijn, maar toch ) dan wil ik niet verder nadenken over de gevolgen.
Dus loert er gevaar of is er ook maar van enig risico sprake dan gewoon je fret op de hand nemen of in zijn draagtas doen.
Probleem eenden ( loslopende honden) opgelost !

Frettensnoepjes moet je niet in de dierenwinkel halen, daar verkopen ze vaak geen geschikte snoepjes, het lijkt allemaal wel geschikt voor je fret omdat er een mooie fret op staat op de verpakking, maar gezond is anders.
Beter is het om bijvoorbeeld kleine stukjes kipfilet of zo te geven, dat kun je zelf maken, die zijn veel gezonder voor je fret. :-D
Daarnaast zou ik een fret niet gauw meenemen naar een dierenwinkel, daar zitten vaak ook andere diertjes die verkocht worden ( cavia's, muizen, hamsters) die je fret ruikt, dat is een beetje je fret plagen met die luchtjes, daarnaast weet je niet wat voor een ziekten je daar op kan lopen met je fret.

Een vieze reismand is niet te voorkomen, als je een grote mand/ carrier hebt kun je er een klein poepbakje in zetten maar de kans is groot dat je fret er dan toch geen gebruik van maakt en het toch ergens anders doet. Dus gewoon reserve doekjes meenemen, mocht hij gepoept hebben dan maak je het schoon en geef je hem schone doekjes.
Fretten poepen nu eenmaal best wel veel, als je daar vies van bent dan is het nemen van een fret niet verstandig denk ik.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 09:20 

Bedankt daar heb ik veel aan! Nu we het toch over fretten voer/snoepjes hebben heb ik op zooplus totally ferret gezien (betaalbaar ook 7,5kg - 37,90). Dus als je je fret meeneemt naar bijv. De fretten dag in Breda zal ik dan maar een poepbak in de reismand zetten? Nee, ik ben niet vies van poep :g ik heb meerdere dieren gehad waar de ontlasting er veel minder smakelijk uitziet :P.

Ik weet nu ieder geval waar ik mijn fret NIET mee naartoe neem, in het park bij ons is er een stortvloed aan eenden :sdf31: , zou het wel kunnen dat ik mijn fret mee naar de kaasboer neem? Dan blijf ik weg van de dieren en ga wat drinken buiten op het terras.
Ik heb veel aan je antwoord bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 11:35 

Aantal fretten: 7
Verstandig van je dat je niet in de buurt van eenden gaat wandelen, zo ontloop je ook een besmetting met de ontlasting van eenden want die poepen ook altijd overal in het gras. Daar loopt je fret dan ook weer doorheen.....

Hou trouwens ook heel goed in de gaten dat je niet zomaar vrij mag rondlopen met je fret, niet in het park en ook niet in het bos. Daar heb je een fretteervergunning voor nodig ! Mogelijk kom je geen boswachter of stadswacht tegen op dat moment, maar ze kunnen je bekeuren omdat het verboden is daar te lopen met een fret, ongeacht of hij aan een tuigje zit of niet.
Meenemen naar de kaasboer mag wel, maar vergeet niet dat waar etenswaren verkocht worden normaal gesproken geen (huis)dieren naar binnen mogen, zoals ook honden niet !
Dus gewoon niet gaan winkelen met een fret, misschien een klein rondje door je eigen straat of in je buurt, maar blijf ook daar uitkijken voor katten die opeens op kunnen opduiken of honden die loslopen.
Het is dus niet zo makkelijk om maar even te gaan wandelen met je fret, helaas niet. :roll: :-?

Naar een terrasje meenemen mag natuurlijk wel, maar of je fret daar zoveel aan heeft ?

Totally Ferret is een prima voer, dat krijgen mijn fretten ook en ze doen het er uitstekend op ! :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2013 19:38 

Tja, als ik dat nou zo hoor zijn er niet echt veel geschikte fretten plaatsen. Dan wordt dan maar voorzichtig een klein rondje lopen langs het meer naast mijn huis. En rondspringen in mijn eigen veilige tuin 8-) .

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 aug 2013 12:08 

Aantal fretten: 2
Ik sluit me helemaal aan bij Mayke en de meeste frettenmensen lopen een klein rondje dichtbij huis of in hun tuin. Ik ook :g
Een rondje om de flat bijvoorbeeld (wat ik weleens doe) kost je toch al gauw 20 minuten, want een fret wil overal aan ruiken enzo.
Daarna zijn ze meestal uitgeteld van alle indrukken etc.

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]