Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 17 dec 2017 15:43
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: oren schoonmaken
BerichtGeplaatst: 23 aug 2006 16:32 

Hoe kun je het beste de oren schoonmaken. Floortje trekt iedere keer weg met haar hoofdje als ik dit probeer. Zelf met vitaminepasta lukt het niet. Ze legt haar oortjes plat naar achteren en dan kun je er ook bijna niet in. Haar oren zijn niet echt erg vies hoor, maar het wordt wel wat donkerder lijkt net. Ik wil de oren dus even schoonmaken om te kijken of ik me ergens zorgen om moet maken of niet.

Groetjes Leandra

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2006 16:46 

Aantal fretten: 4
De fret goed in de nekstreek vastpakken, op schoot nemen, desnoods met het koppie op je knie laten rusten en dan voorzichtig met een (vochtig) wattenstaafje de oorschelp schoonmaken. NIET te diep in de gehoorgang gaan zitten peuteren.
Ik maak het wattenstaafje altijd een beetje vochtig met speeksel zodat het niet te nat of te koud is en dat gaat prima.

Maar waarom zou je je zorgen maken? Als je fretje bijvoorbeeld oormijt zou hebben, zul je dit toch moeten laten controleren door je dierenarts, dit kun je zelf niet zien.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2006 20:24 

Aantal fretten: 2
Ik zou er ook mee naar de da gaan, oren horen volgens mij niet vies te zijn, dus als ik jou was zou ik gewoon even langs gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 aug 2006 22:28 

met oren die vies zijn kun je idd het beste bij de DA langs gaan. als het oormijt is, dan kan die dat tenminste vaststellen en als er een ander probleem is ook. Te lang wachten met oorproblemen kan beschadigingen geven aan het trommelvlies

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 00:53 

Lijk mij het beste om even langst de da te gaan.
En als je ze toch zelf wilt schoonmaken een goeie nekgreep en een vochtig watteschijfje. Het wattenschijfje rond je wijsvinger, kan je nooit te diep in de oren komen :wink: (let wel een beetje op als je lange nagels heb dat je ze niet zeer doet)

greetzzz Esmeralda

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: oren schoonmaken
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 08:21 

Leandra schreef:
Hoe kun je het beste de oren schoonmaken. Floortje trekt iedere keer weg met haar hoofdje als ik dit probeer. Zelf met vitaminepasta lukt het niet. Ze legt haar oortjes plat naar achteren en dan kun je er ook bijna niet in. Haar oren zijn niet echt erg vies hoor, maar het wordt wel wat donkerder lijkt net. Ik wil de oren dus even schoonmaken om te kijken of ik me ergens zorgen om moet maken of niet.

Groetjes Leandra

Je moet de oren niet schoonmaken! dat is nergens voor nodig. De oorschelp dan. Die oorsmeer die er soms zit, die halen ze zelf wel weg. Bovendien vinden ze het een kl*tekwarwei als jij aan hun oren zit, wat jullie relatie ook niet ten goede komt. Laat de oortjes gewoon met rust, behalve bij oormijt uiteraard.

Hou het voor de gein eens in de gaten de oorsmeer, je zal zien dat het vaak ineens wel weer schoon is :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: oren schoonmaken
BerichtGeplaatst: 16 jan 2007 20:02 

Aantal fretten: 5
Citaat:
Je moet de oren niet schoonmaken! dat is nergens voor nodig. De oorschelp dan. Die oorsmeer die er soms zit, die halen ze zelf wel weg. Bovendien vinden ze het een kl*tekwarwei als jij aan hun oren zit, wat jullie relatie ook niet ten goede komt. Laat de oortjes gewoon met rust, behalve bij oormijt uiteraard.

Hou het voor de gein eens in de gaten de oorsmeer, je zal zien dat het vaak ineens wel weer schoon is :)

Ik ben al heel erg vaak naar de DA geweest voor de oortjes van Nenya en Tink... Twee keer hebben ze mijten gehad... maar dat was vorig jaar allemaal... is behandelt en was allemaal goed... nu echter hebben ze zulke vieze oortjes dat het altijd helemaal zwart is en het stinkt ook... Mijn DA heeft mijten en dat soort parasietjes en alles allemaal uitgesloten... we weten niet hoe of ze zo vreselijk smerig worden.. maar wel dat ik het echt moet schoonmaken, want de oren van Nenya zijn altijd ontstoken mede door die drap... Ze vinden het wel een rotkarwei ja als je zet moet schoonmaken en bij Nenya doet het ook echt pijn... heeft iemand nog een idee het pijnloos te doen? bij mensen giet je er meestal een oplosmiddeltje in.. maar dat zou ik niet durven bij die beestjes

wat ik ook heel erg gek vind is dat Mythras hier echt nooit last van heeft... altijd puike schone oortjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 jan 2007 21:53 

Ik merk zelf, dat sinds ik geen druppels meer in het oor geef tegen oormijt, maar in de nek, het bij lynn af en toe wat viezig is. Soms doe ik er wat aan, soms ook niet, hangt er van af in wat voor een bui ze is...want als ze er echt geen zin in hebben, dan lukt het ook echt niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jan 2007 10:05 

Lees dit topic maar eens even door: http://www.fret.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4550&postdays=0&postorder=asc&highlight=aurizon&start=0

Ik denk dat jou fretjes last hebben van een oorontsteking door de eerdere besmetting met oormijt. Ik zou je da vragen om een Aurizon-kuur.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2007 13:00 

Oorontsteking idd zo snel mogelijk behandelen, en hopen dat het niet chronisch wordt. Verder ben ik van mening dat je ze zoveel mogelijk met rust moet laten. Hoe meer je schoon gaat maken hoe meer irritatie hoe meer oorsmeer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2007 13:31 

Aantal fretten: 1
Met het antwoord van Suus en Birgit ben ik het ook wel eens.
Hoe meer je in het oor gaat zitten rommelen hoe meer je de oorsmeer productie op gang brengt.
Zo blijf je in een cirkeltje draaien wat voor je fretten en voor jou alles behalve leuk is.
Lees de link van Marjan maar even door, misschien dat je daar iets wijzer van wordt.
Succes. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2007 20:47 

ik ben al naar de dierenarts gegaan en ze hebben in ieder geval geen oormijt. alleen zit er wat troep op de oorschelp maar dit maakt blijkbaar niets uit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jul 2007 20:54 

Ik doe het heel enkel eens met een vochtig watenschijfje en dan ga ik heelzachtjes over het oorschelpje heen. Bij mij lukt het met frettenpasta wel goed ik heb een waar het niet bij wil en die pak ik in het nekvel maar wel zachtjes en mijn vriend geeft hem dan frettenpasta.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 10:21 

Ons floor die klapt steeds haar oortjes plat tegen haar hoofd, en dan kun je dus niet zien wat je doet. het is een slimme hoor. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2007 10:40 

Aantal fretten: 3
Ja ik ken dat van een fretje uit mijn vorige groep. Ik heb haar dan ook verder met rust gelaten. Mijn fretten geef ik één a twee maal per jaar stronghold tegen oormijt.
Soms maak ik Thomas zijn oren schoon met een vochtig wattenstaafje, alleen zijn oorschelpjes. Amy wil het beslist niet, haar oortjes zien er ook goed uit, weinig oorsmeer.

Groetjes, Anita

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007 09:59 

mijn fretten hebben lange haren voor hun oren en leggen ze plat als ik eraan wil beginnen niet ideaal dus :d we moeten het dus met zn tweeen doen.. ik heb speciale oorstokjes, ene kant watje en andere kant een schepje, zodat je geen oorsmeer dieper duwt of gelijk wat.. erna zijn ze wel fier op hun nette oortjes, want ze likken aan elkaars oortjes :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007 18:13 

Aantal fretten: 0
Ik heb altijd gehoord dat je niet aan hun oren moet frutten.
Alleen als ze oormijt hebben moet je de ormijtzalf/medicatie erin doen en verder ervan afblijven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007 18:38 

Gezonde frettenoren hoef je ook niet schoon te maken dus je hebt helemaal gelijk, je stimuleert de aanmaak van oorsmeer er alleen maar mee. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007 19:34 

Aantal fretten: 1
Anne-Marie schreef:
Alleen als ze oormijt hebben moet je de ormijtzalf/medicatie erin doen en verder ervan afblijven.

Geen zalf er in doen maar behandelen met Stronghold. (pipetjes voor in de nek) :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2007 21:26 

Aantal fretten: 0
Dat moet dan vast nieuw zijn, ik loop achter. :-?
Ik heb Max een keer moeten behandelen voor oormijt in 2000 dat was toen nog een zalf die ik in zijn oor moest spuiten en inmasseren, verder nooit meer oormijt gehad. Hij heeft 1 keer vlooien gehad in 2006, daarvoor heeft hij toen 1 pipetje stronghold gehad, eerder of later nooit meer last gehad van vlooien of oormijt. :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]