Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 16:07
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2007 07:48 

Aantal fretten: 4
Dat klopt ook min of meer. Jaren geleden hebben wij ook nog uitsluitend de oormijt behandeld met een oormijt-suspentie. Die werd door onze dierenarts zelf gemaakt. Was een witte vloeistof die in het oor moest worden gedruppeld.
De laatste tijd worden de Stronghold-pipetjes voorgeschreven (door da met verstand van fretten) en dit is veel minder stressvol voor de fretten en veel effectiever.

Nu is het overigens wel zo dat wanneer een fret een (chronische) oormijtinfectie heeft opgelopen, het dier naast de behandeling met stronghold (pipetje voor in de nek) ook moet worden behandeld met Aurizon-suspentie/oordruppels (voor in het oor). Dit is een kuurtje waarbij dagelijks de oortjes moeten worden schoongemaakt én gedruppeld.

Maar nogmaals; niet gaan zitten wroeten in gezonde frettenoortjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2007 11:46 

Aantal fretten: 5
ah ja misschien weer beetje laat dat ikook weer op dit topic reageer maar ehm... De oortjes van Nenya zijn na een aantal kuurtjes van Aurizon nooit meer ontstoken.. ook heeft ze geen echte last van oorsmeer meer. Enkel Tink is de echte oorsmeerdame... Ik maak het zo min mogelijk schoon en bij elk da bezoekje wordt nagekeken op mijten.. heeft ze geen last van.. ze heeft gewoon telkens vieze oortjes. Oren zijn ook niet ontstoken... maar het goedje riekt wel... ik hoef het niet echt schoon te maken zei de dierenarts

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 jul 2007 07:33 

je hetzelfde hier, balou zijn oren zijn soms volledig bedekt met oorsmeer, bij dori ietsje minder, ik merk dat hij het achteraf wel fijner vindt dus waarom ook niet, ik ben heel voorzichtig, en merk dat het minder en minder terugkomt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2007 13:44 

Ik dacht dat je af en toe de oren moest schoonmaken om oormijten te vermijden. Ik dacht dat ik dat in een boek over fretten gelezen had of was het nu op het internet.

Ik doe eerst ferre-T-sup(er) op haar buikje en terwijl ze dat aan het oplekken is heb ik al de oren gepoetst en de nageltjes gesneden. Ze merkt er niets van want ze is druk bezig met het schoonlekken van haar buikje. :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jul 2007 18:18 

Aantal fretten: 4
Oormijt voorkom je echt niet door de oortjes regelmatig schoon te maken hoor! :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jul 2007 11:56 

Jah, ik kan maar vertellen wat ik gelezen heb hé. :-? We leren elke dag bij en degene die denkt dat hij alles al weet is ver van huis hoor. :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 jul 2007 22:49 

eerlijk gezegd dacht ik dat ook ... :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]