Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 16 dec 2017 05:06
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 feb 2007 15:58 

Op dagen dat ik het eerste uur vrij heb sta ik een half uur eerder op, dan kan Lotte nog even spelen voor ik weg ga. Dan krijgt ze ook meteen eten als dat nodig is en vers water. Als ik het eerste uur niet vrij heb kan ze helaas niet loslopen (maar dat is gelukkig maar 2x per week) omdat ik dusdanig slecht ben met opstaan dat ik maar een half uurtje heb om alles te doen voor ik weg moet (incl. hond uitlaten :oops: ) Op dinsdag hoef ik pas om half 2 op school te zijn dus dan heeft ze lekker geluk.
Zodra ik thuiskom moet ik eerst werken aan school, maar 's avonds mag ze er weer lekker uit. Als ik schrijfwerk heb voor school dan doe ik dat op mijn slaapkamer zodat ze al kan spelen. Leerwerk mag ze niet los bij, want dan komt er niks van leren terecht :D
ik verschoon voor ik ga slapen haar poepbakken, dan loopt ze ook weer los. Ze krijgt dan wat kattenvoer uit blik, en dan gaan we slapen (althans dat is de bedoeling :P )

Op zondag verschoon ik 's morgens haar kooi, dan is meestal een hele klus omdat ze wil 'helpen'. Bovendien moet ik flink poetsen omdat ze nog wel eens in andere hoekjes wil gaan zitten poepen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 feb 2007 19:15 

Aantal fretten: 5
ik sta 's ochtends minstens een uur eerder op... om 7 u gaat mijn wekker.. Het eerste wat ik dan doe is de kooi openzetten... Mythras wil er dan uit... geeft me een heerlijke ochtendlik en begint met zijn ochtendritueel.. De dames blijven meestal nog even doezelen. ik geef ze hun voerbakje terug vol met brokjes. Ik ga me douchen... hoor dan Nenya (zoals iedere ochtend) vol ijver alle boeken en cd's van de onderste twee planken van mn boekenkast halen... kleed me aan en ga de woonkamer binnen. Maak Tink wakker als ze dat nog niet is en check of ze helemaal goed wakker wordt. Daarbij check en ververs ik drinken en de kooi op overblijfsels van de prooidieren van de vorige avond. Die worden verwijderd. Ik ga ontbijten en maak een thermoskan koffie en hoor dan in de woonkamer dat er steeds meer leven in die beesten komt. Crossen overal heen.. lekker mokkend. Ik geef ze rond kwart na 8 een dikke kus en ga naar school.

's middags kom ik thuis... zoek de beesten op die of liggen te slapen.. ofwel verwoedde pogingen doen de gang op te sprinten... geef ze allemaal een dikke knuffel.. maak de bakken schoon...ruim de boekenkast weer in... speel met ze (als ze dat willen.. meestal ben ik wat te vroeg thuis en denken ze zoiets van: rot toch op ik wil nu graag slapen) Dan ga ik of achter mijn bureau zitten... of ik ben 's middags weg (ligt beetje aan of ik practica heb).. In de tussentijd komen de beesten vaak bij me aan het bureau om te bedelen voor wat aandacht.. die ik meestal ook geef.

's avonds maak ik hun eten klaar (prooidier) en worden ze (ruw he) een uur voor slapengaan nog ff wakker gemaakt.. dan crossen ze nog... het voerbakje gaat de kooi uit.. prooidier komt ervoor terug... beesten in de kooi... allemaal nog dikke knuffel.. licht uit.. slapen.

ik was de dekens en lapjes enz een keer per week. kooi ook een keer per week (allemaal in het weekend) en bakken krijgen dan ook direct een hele beurt. Kamer wordt dan ook volledig gezogen en gedweild tot alle haren weg zijn... Leuk topic en @ ingrid... nog gefeliciteerd met je nieuwe huis

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 feb 2007 17:41 

Aantal fretten: 0
Soms als ik 'sochtends genoeg tijd heb, mogen de fretten of de fruns alvast los. Maar da's meestal niet het geval. 'savonds als ik thuiskom en gegeten heb mogen de beestjes los. Als ze los zijn schep ik ook de poepjes en vergruisde korrel uit de poepbak. Eventueel vul ik de brokken aan van Kruimel. Doorgaans krijgen ze ook 'savonds hun prooien en dan haal ik meestal ook meteen de prooi voor de volgende dag uit de vriezer. Ergens in de nacht als het voor mij bedtijd begint te worden gaat de laatste 'groep' ook weer terug in hun kooi.

Kooi schoonmaken en water verversen doe ik meestal een keer in de week.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2007 16:39 

Wij werken onregelmatig, dus geen vast tijd stip van opstaan en los laten.
En het hangt er ook van af hoe graag we opstaan of Baloe er uit komt of niet s' ochtends.

Ik controleer altijd het eten en ververs het drink water s'ochtends en s' avonds.
Poepbaken doen we om de 2 a 3 dagen, er staan er drie in de kooi voor 1 fret. En dan doen we de bakken helemaal schrobben en boenen.

s'middags als we thuis komen mag Baloe los en dan loopt hij eigenlijk de hele avond los.

als 1 van ons vrij is loopt baloe eigenlijk ook vaak los en hebben we
s' avonds geen kind meer aan hem :D Heerlijk avondje rust hihihi.

De zolder is ook nog steeds fret proof en staat vol met frettenspeelgoed, en katten speelgoed, hier laten we Baloe ook wel eens een dagje los, vooral als we visite krijgen en het is ook een beetje afwisseling van ruimtes.

nagels knippen doe ik 1 keer in de 2 weken, oortjes 1 keer in de maand.
de volledig frettenkooi 1 keer per maand. handdoekjes wekelijks.
emm wat heb ik nog meer dat ik doe..........

volgens mij was dit em zo.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 mei 2007 13:14 

Mijn indeling is helemaal veranderd.

's Morgens check ik eten en drinken en ik maak de poepbakken schoon. Dan loopt ze altijd even los. Ik kleed me dan ook om e.d. dus dan heeft ze ongeveer een half uurtje.

Dan wisselt het een beetje, ik moet vaak werken of ik ben overdag of juist 's avonds weg. Maar over het algemeen heeft Lotte 's avonds de huiskamer voor zich alleen. De katten mogen er niet bij, want die vinden haar maar niks :g
Ze loopt dan net zo lang los als ze zich gedragen kan, maar gelukkig is dat meestal erg lang :wink:

In het weekend maak ik de hele kooi schoon. Doeken eruit, slaapzakken eruit, flink schrobben en nieuwe doeken en slaapzakken weer terug.
Dan loopt ze ook altijd los en komt ze zich ermee bemoeien.
"hee dat is mijn slaapzak, blijf af!"
"weet je wel hoe lang ik daarmee bezig ben geweest, die doek ligt PRECIES goed!"
Als ik dan klaar ben met schoonmaken gaat ze verontwaardigt haar kooi weer in, om alle doeken weer naar haar zin neer te leggen :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 mei 2007 22:46 

Aantal fretten: 5
Onze dagindeling is als volgt:

's morgens gaat eerst de groep eruit en wordt ik wakker gekust. Als ze een dik uur gespeeld hebben gaan ze weer terug en mag Peggy eruit. Zij helpt me dan met opmaken en haren doen. Na het eten (soms ervoor) gaat weer de groep eruit en doen we ondertussen hun kooi en na ongeveer 2 tot 2,5 uur mag Peggy eruit (ook 2 tot 2,5 uur) en doen we haar kooi. We verschonen dagelijks de hangmatten en de handdoeken, gooien de frettenbakken leeg en soppen deze uit en soppen de kooi uit. Dan krijgen ze natuurlijk nog vers drinkwater en wordt het eten bijgevuld. Iedere avond een lekker fris huis met lekkere schonen bedden.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 mei 2007 08:06 

Aantal fretten: 3
Nu Brou overleden is en Nelli haar intrede heeft gedaan....is de tijdsindeling grofweg hetzelfde gebleven als in mijn eerdere reaktie. Alleen worden de dames niet in dezelfde ruimte los gelaten en worden er geen medicijnen uitgedeeld. (Gelukkig.)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]