Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 11:08
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: daar zit een luchtje aan
BerichtGeplaatst: 29 jan 2007 09:21 

Aantal fretten: 5
hoihoi.. ik zal dit keer maar es goed kort en bondig zijn: Mythras stinkt!!! ik weet niet of ik dit ook beter bij medisch had kunnen zetten, maar hij heeft er al zo lang last van als dat ik hem heb.. Het is niet echt vaak hoor... soms stinkt ie een hele tijd niet om vervolgens weer een uurtje tot en met een paar dagn te stinken.. Die lucht gaat dan ook overal inzitten... Vanmorgen was het weer zo ver. Ik kwam de kamer binnen en ja hoor mijn stinkbdiertje had zijn werk weer gedaan. Hebb zelf al gedacht aan een anaalklierprobleem.. maar heb nu zelf eens gekeken en naja je kan dus echt niets zien van een zwelling rond de anaalstreek.. hij loopt er ook niet meer te likken en te krabben dan dat ie normaal doet. heet iemand een idee?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2007 09:58 

Aantal fretten: 0
Toevallig is er onder Medisch nu een topic van Sil over anaalklieren. Kijk daar eens.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2007 11:06 

Van tijd tot tijd stinkt er hier ook wel eens eentje.Het is iid.een luchtje dat overal in gaat zitten.Als de anaal klieren niet fout aan voelen, niks aan doen.Anaal klieren moeten zo af en toe gewoon leeg,en dat ruik je :D Ook een licht bobbeltje mag je voelen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2007 11:09 

hahaha nou bedankt.. hij heeft er ook niet echt veel last van.. ik helaas wel.. weet je toevallig ook nog of dat typisch is voor rammetjes?? de dames ruik ik bijna nooit

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 jan 2007 12:06 

Toeval,mijn oude dametje(helaas overleden)stonk het hardste :g
Ik heb nu nog 3 fretjes, 1 vrouw en 2 mannen,mannen beide geen klieren meer,maar vrouwtje wel,en zo af en toe mogen we dat ook weten :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2007 20:29 

Aantal fretten: 2
Bij mij is het ook wel eens hoor. Dan komt een van de dames uit het hok en dan komt er een lucht achteraan dat je denkt van jagges! Maar na een uur of twee zijn ze dan meestal wel weer uitgestonken. :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 jan 2007 21:53 

die klieren gaan soms open van angst
soms gaan ze open van spanning
soms van ontspanning (zelfs tijdens het slapen!)
en soms ook zonder aanleiding.. ik zeg altijd dat ze het dan doen om te pesten :P

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2007 09:54 

Wammes gooit de klieren ook weleens open als ik uitgebreid met hem aan het knuffelen ben, ook niet echt fijn zeg maar :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2007 10:51 

Hij is wel gecastreerd?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 feb 2007 14:48 

ja ze zijn bij mij allemaal geholpen. Het is inderdaad vaak als hij slaapt... dan wordt ie wakker... en als ie net zijn kooitje uitkomt en ik hem een knuffel geef... dan geeft ie me likjes mee enne.. naja die lucht dan in mijn kleding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 maart 2007 23:41 

ik heb het gelukkig nog maar 2 keer meegemaakt....we hadden Sandy nog niet zolang hier (is het fretje van Ton) na een aantal weken wennen dacht ik dat het goed ging met alle fretten bij elkaar (...ik had ze allemaal uit de kooi gehaald...) totdat ik na een tijdje terug kwam :booty: Sandy had flink met der kliertjes geklodderd....uit angst ....Sonny was erg dominant tegen haar geweest......

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2007 10:43 

Aantal fretten: 4
Wij hebben ook een fret gehad (ik dacht Mowgli) die mij altijd "verwende"tijdens het knuffelen. Misschien dat hij dat deed omdat hij daarmee tegen zijn maatje wilde zeggen; zij isvan mij, uit de buurt blijven dus? Bij een gezonde fret blijft het gebruiken van anaalklieren toch het uitzetten van geurvlaggen oftewel zijn terretorium afbakenen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2007 12:53 

whahaha misschien is dat inderdaad de reden.. hij is ook al zo vreselijk beschermerig als er vreemden over de vloer zijn... Hij moet altijd de mannelijke individuen aanraken.. ik noem dat altijd: zijn harempje beschermen... blijkbaar zit ik daar ook bij dan... Kan een hele goeie zijn. Bedankt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 aug 2007 22:45 

Schopt dit topic weer omhoog

Ik had een vraagje over anaalkliertjes eigenlijk, ik geloof dat ik het antwoord al een keertje ergens heb zien staan hoor, maar ik kan dat rottopicje niet vinden met de zoekfunctie. Mijn vraag is: jullie zeggen dat je de anaalkliertjes best wel mag voelen als kleine ronde balletjes. Mijn vraag aan jullie is: hoe groot mogen die kliene balletjes worden en hoe voelen ze dan aan? zijn ze hard zijn ze zacht? Bij Mythras voel ik namelijk toch wel duidelijk 2 balletjes naast de anus en ze zijn niet echt zacht. Hij lucht zijn luchie niet echt vaker dan gewoonlijk, maar ik weet dus niet of dat zo hoort.

Nog iets wat me wel is opgevallen. Sinds ik verhuisd ben zie ik hem regelmatig tijdens het spelen en de kamer onderzoeken met zo'n borstelstaart lopen. Hij kwispelt er ook mee. En ik weet niet echt of het wel normaal is. Ik weet dat nieuwe geurtjes enz ervoor kunnen zorgen, maar ook nog na ruim een week? En dat kwispelen... was dat omdat ie nou iets spannend vond, of juist omdat ie het echt niet leuk vond? ik heb het hem in ieder geval nog nooit zien doen. Ja 1 keertje buiten toen meneer een dode muis gevonden had.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2007 09:34 

dikke "kwispelende" staart (noem het meer heen en weer zwaaiende staart) is opwinding zowel bij positief- als negatieve spanning .....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2007 10:06 

Aantal fretten: 4
Ik heb even speciaal voor jou aan Kaiman zijn anus gevoeld :roll: en ik voelde zeker geen harde bobbeltjes. Aan één kant voelde ik een zachte verdikking maar aan de ander kant niet eens. Dus ik denk dat verharde bultjes toch wel eens verstopte anaalkliertjes zou kunnen betekenen. Schuift hij ook wel eens zonder aanleiding (dus niet nadat hij op de bak is geweest) met zijn kont over de grond? Want dan zou ik het toch maar eens laten nakijken bij een da.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2007 10:23 

nee... dat vind ik dus zo vreselijk raar bij hem. Hij lijkt echt nergens last van te hebben. Ik kwam er ook gisteren per toeval achte eigenlijk. Ik zal nog es goed voelen om even goed te kunnen beschrijven...

Nou net even gekeken: Nou ik voel toch echt wel duidelijk 2 balletjes. Alleen zijn ze niet zo vreselijk hard als gisteren. Als je een beetje rondvoelt kun je ze ook wel een klein beetje verschuiven, dus het zijn echt 2 balletjes. Hmm misschien toch maar even voor de zekerheid naar de da met hem. Ze zullen me aan zien komen met nog een fret zeg. Vind t wel erg om toe te geven hoor, maar t gaat een dure maand worden. rotbeesten :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 aug 2007 21:03 

Aantal fretten: 0
Ik voel het hier bij de ene fret duidelijker dan bij de andere.

Nadeel bij fretten is dat de anaalvocht wit is en als je dat niet weet denk je gelijk aan een ontsteking. Ik heb het bij 1 van de fretten wel eens uitgeknepen omdat die er last van had. Pfff.. daar wordt je niet vrolijk van die lucht :x blijft erg lang hangen.

Succes bij de dierenarts

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 16 aug 2007 08:44 

Hmm.. meneer heeft sinds gisteren, nadat ik even heb gekeken en gevoeld herhaaldelijk zn anaalklieren geleegd. Mn hele huis stinkt ervan. Ons vermoeden is toch juist ben ik bang. Ik ga morgen met hem naar de dierenarts. Hij lijkt er zelf nog niet echt veel pijn aan te hebben, want Mythras is een echt mietje met ziek zijn en pijntjes

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]