Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 10:55
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: iemand ervaring met...
BerichtGeplaatst: 02 jun 2008 21:56 

geurverdrijvers in de poepbak????
Vroeger met m n katten gebruikte ik wel eens een fles van een soort poeder op natuurlijke basis om de bak beter te laten ruiken als er wat in gedaan werd.
Met fretten heb ik dat nooit gedaan omdat ik geen risico s wil lopen.
Trouwens tot nu toe met hun totally ferret dieet, deden m n fretjes t erg goed en stonken niet ( meer dan de baas)

Maar nu ze opuwe walthamhappers zijn geworden is hun ontlasting zoveel sterker van geur....
Ja, ik doe dagelijks de bak uit, ik schep alles wat vies is eruit
ja, ik was ook regelmatig alle frettenspullen.
Maar na een nachtjs slapen is t echt neus dicht om de fretjes te begroeten.
Ja, ik heb twee maagpatientjes: nooit meer geheel hersteld na de HB en altijd last van de maag.
Dagelijks sucralfaat en ranitidine en waltham en omdat de maag niet goed meer werkt ook onregelmatige poepjes.
Ze komen vaak bij DE frettendokter en ik houd de boel erg in de gaten.
Zijjn er mensen met walthamfretjes ( zieken) die dat herkennen?? Meer stank???
Ik gebruik in de poepbak een korrel op basis van afvalkorrels van de luierindustrie en de tioletpapierindustrie en zo ( mag ik merken noemen??)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 10:09 

Ik had altijd amerikaans grit met een geurtje erdoor....ik had s`morgens niet zo`n hele grote last met stank....9 fretten op 2 bakken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 11:04 

Aantal fretten: 9
Ik heb hier ook een "walthamfretje". Zijn ontlasting ruikt idd iets meer dan van de anderen. Dit los ik dan op door de poepbak tweemaal daags leeg te scheppen en om de andere dag helemaal te verzuiveren. Aan een 'geurverdrijver' heb ik zelfs nog nooit gedacht. Ik wil onder geen beding het risico nemen dat ze een allergische reactie moesten krijgen. Hier word trouwens Yesterday's News gebruikt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 11:07 

sonia schreef:
Ik heb hier ook een "walthamfretje". Zijn ontlasting ruikt idd iets meer dan van de anderen. Dit los ik dan op door de poepbak tweemaal daags leeg te scheppen en om de andere dag helemaal te verzuiveren. Aan een 'geurverdrijver' heb ik zelfs nog nooit gedacht. Ik wil onder geen beding het risico nemen dat ze een allergische reactie moesten krijgen. Hier word trouwens Yesterday's News gebruikt.

Ja ik wilde ook zeker geen geurverdrijver gebruiken voordat ik zeker zou weten dat t niks akeligs voor de fret oplevert.
Voorheen had ik ook yn, maar die ik nu heb absorbeert nog beter en ruikt wat frisser dan yn.
thanks voor je reactie,( iedereen trouwens)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 13:34 

Aantal fretten: 0
:hmmmzzz: zit net te bedenken dat ik waarschijnlijk de enige idioot ben die de poepbakken minimaal 2x daags helemaal schoonmaakt :hmmmzzz:

Het is me nooit opgevallen dat waltham poepies meer stinken als TF of prooi poepies. Ook gebruik ik alleen houtvezels als bakvulling.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 14:02 

Aantal fretten: 7
Ik heb ook een Waltham fret, Fons, loopt al bijna 9 maanden op alleen Waltham. Maar nooit opgemerkt dat zijn poepies extra vies ruiken hoor.
Misschien komt het mede door het soort medicijnen wat jou fretjes gebruiken Joos ?
Fons hier heeft veel medicijnen per dag vanwege zijn zieke hartje maar dat heeft geen invloed op de geur van zijn ontlastig. Gelukkig maar !!
Ik gebruik Yesterday News en dat gaat prima. Ik maak elke dag de poepbakken leeg, ligt er overdag wat in dan pak ik dat er zo vaak mogelijk uit. Gaat goed.

Een bakverfrisser ken ik niet voor fretten, wel eens gehoord dat het er is voor kattenbakken. Maar zal het niet graag gaan gebruiken, je weet het nooit met die middeltjes. Misschien zit er een chemische middeltje in of zo, zou het risico nooit nemen.

* Leuke avatar heb je Joos !! Helemaal te gek !! :lol: :lol:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 17:17 

Ziezo schreef:
Ik heb ook een Waltham fret, Fons, loopt al bijna 9 maanden op alleen Waltham. Maar nooit opgemerkt dat zijn poepies extra vies ruiken hoor.
Misschien komt het mede door het soort medicijnen wat jou fretjes gebruiken Joos ?
Fons hier heeft veel medicijnen per dag vanwege zijn zieke hartje maar dat heeft geen invloed op de geur van zijn ontlastig. Gelukkig maar !!
Ik gebruik Yesterday News en dat gaat prima. Ik maak elke dag de poepbakken leeg, ligt er overdag wat in dan pak ik dat er zo vaak mogelijk uit. Gaat goed.

Een bakverfrisser ken ik niet voor fretten, wel eens gehoord dat het er is voor kattenbakken. Maar zal het niet graag gaan gebruiken, je weet het nooit met die middeltjes. Misschien zit er een chemische middeltje in of zo, zou het risico nooit nemen.

* Leuke avatar heb je Joos !! Helemaal te gek !! :lol: :lol:

Oh Fons ook al n hartpatient? Mijn Peer ook. Hij krijgt er atenolol voor.
Ik maak s ochtends als ik opsta de poepbakken schoon en s avonds voordat ze van de buitenkooi naar binnen gaan ook ff alle poep weg.
Mijn neus verteld me wanneer alles aan vervaning toe is, zo n twee keer per week meestal en dan ontsmet ik alles met dettolsopje.
Ik gebruik nu de kattenbakverfrisser om een snuif in de stofzuiger te doen, dan ruikt het heel lekker naar lavendel of zo. maar ik durf t niet direct bij de fretten te gebruiken. Overigens gaan mijn fretten altijd buiten spelen als er hier gestofzuigd word want ze zijn erg angstig voor het geluid.
wil je m n avatar in t groot zienn?????
Afbeelding
:wink:
( het slaat op mijn nieuwe Yoga hobby en de fretjes in m n tuin) Brigit heeft m gemaakt, dus thanks Brigit!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 22:41 

Die is echt super hoor !! Je lijkt er echt op en vooral Jopie en Peerke vooraan...helemaal perfect !!
Goed gedaan hoor Brigit !!

(Is jouw nieuwe hobby yoga ?? Hier spreekt een yogalerares, ik heb 14 jaar les gegeven, en ik kan het je dus aanraden om het te doen. Toevallig. :lol: )

Fons, mijn fretje heeft een hartspierziekte, hij heeft DCM. Verrassend genoeg heb ik hem gelukkig nog steeds ..... dit mannetje blijft eenieder verbazen hoe hij het nog steeds volhoud. Het kan zo maar ineens afgelopen zijn, maar Fons gaat gewoon door ! Een heerlijke fret is het !!
Ondanks zijn medicijnen en Waltham heeft hij geen extra geurtjes, YN neemt volgens mij ook veel luchtjes op.
Ook spuitbusjes tegen vacht-luchtjes waarvan je fret lekker zou gaan ruiken zal ik nooit gebruiken. :)

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jun 2008 22:49 

als je vaak genoeg de bedjes en lapjes verschoont, blijft je fret naar wasmiddel ruiken ( bij mij tenminste) maar de poep en plas ruiken veel sterker. Sochtends de fretjes begroeten doe ik met m n neus dicht hoor

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2008 11:09 

De oplossing is gevonden hoor.
Vnochtend ben ik bij een frettendokter geweest, die precies wist wat er aan de hand ws:
Mijn fretjes hebben beide al geruime tijd maagproblemen en zullen die zwakke maagjes wel houden: dat was al bekend en daarom krijgen ze ook sucralfaat en zantac.
Maar omdat hun maagjes niet zo goed meer werken als die van een gezonde fret, krijgen bacterien makkelijker de kans om verderop in het verteringsstelsel door te dringen.
Mijn fretjes hebben dus last van een bacterie in de darmen die er niet thyuis hoort en daarom hebben ze inderdaad heel smerig ruikende ontlasting.
Niks waltham stinkerds dus, maar BACTERIE stinkerds.
Even beiden een maandje antibiotice
( de beroemde rozerode pilletjes) en alles moet weer normaal worden
Geen geurverdrijvers meer nodig en de beestjes ook minder buikjepijn.

Dikke duim omhOOg voor mijn lieve dierenarts.
Xe is zo goed!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2008 12:56 

Fijn dat je dat nu weet hoor !! Hopelijk is het nu zo over en ruiken de poepies weer heerlijk fris ...?????? :o :o :o :o *brush*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2008 13:41 

Ziezo schreef:
Fijn dat je dat nu weet hoor !! Hopelijk is het nu zo over en ruiken de poepies weer heerlijk fris ...?????? :o :o :o :o *brush*

tjah nee maar zeg nou eerlijk: een gewoon poepje dat GAAT nog, maar Hanneke vond het ook inderdaad extreem stinken, Ik heb t niet verzonnen hoor :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2008 15:28 

Aantal fretten: 9
Fijn dat de oorzaak nu achterhaald is, zowel voor jou als voor de fretties. Die vreemde bewoners in hun darmpjes zijn ook niet leuk voor hun :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2008 16:13 

Ik vind de normale frettenpoepjes helemaal niet zo erg om te ruiken.......dat meen ik echt. Er zijn wel wat andere dingen die lekkerder ruiken, maarrrrrr.... ik vind het niet erg stinken of zo. ( behalve als ze, net als bij Joos iets aan de darmpjes hebben, dat is andere koek ( lees poep) ....) ! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2008 16:33 

tjah, we hebben geen geur forum, anders liet ik wel een voorbeeldje hier achter
lol
geen Gif, geen jpeg, maar odorpeg of zo

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jun 2008 16:53 

Dat zou wat wezen...een geur forum ! :lol1:
Hahahahahaha, dat zou wel verstikkend gaan werken al die luchtjes samen ........! :shit1:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]