Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 13:05
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: fret in bad
BerichtGeplaatst: 16 mei 2009 15:52 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik heb mijn fretten nog nooit gewassen en ga ik ook niet doen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 mei 2009 22:48 

Aantal fretten: 2
Femke27 schreef:
1 keer per maand ofzo is zat

Dat is veel te vaak! :o

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 mei 2009 23:18 

Aantal fretten: 18
Ik doe ze nooit in bad

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 09:23 

Nou ik ook niet hoor, waarom zou je ze in bad willen doen?
Je doet je fret er in ieder geval helemaal geen plezier mee en het is helemaal niet nodig.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 09:35 

Aantal fretten: 4
Ik snap ook het nut niet van een fret in bad doen. Je doet een kat toch ook niet in bad? Heb je wel eens goed naar je fret gekeken? Die houdt zichzelf prima schoon, net als een kat dat doet hoor.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 12:46 

Kzal wel tegenwind gaan krijgen maar kga het toch zeggen ...

Hier lopen de fretjes ook soms buiten en binnen , en telkens ze binnen willen laat ik gewoon 2 of 3 centimeter water in de afwasbak lopen en daar zet ik hem in met zijn voetjes , daarna op de handoek. De reden dat ik ze afspoel als ze buiten zijn geweest is dat ik mijn huis proper wil houden. Als ik ze laat doen dan lopen ze van buiten (waar ze gaten graven int zand) naar binnen , tot onder de douche (die uit staat maar der zit wat water in de bak) met hun vuil poten en dan met hun natte slijkpoten door heel mijn huis op, en ik ga NIET elke keer als die paljassen buiten geweest zijn mijn heel huis poetsen , daarom , voetjes afspoelen is al voldoende voor mij.

Aventoe wanneer mijn fretjes echt vuil zijn of echt stinken (omdat ze weer eens in de vuilbak zijn gekropen) neem ik hen ook mee onder de douche en was ik ze 1 op 10 keer met puppy shampoo, de overige keren enkel met water. Volgens mij als je ze niet elke week met shampoo wast gaan ze ook niet harder stinken ... De mijne pak ik soms tot 3 keer per week mee in de douche om eens af te spoelen en hij blijft neutraal of naar fret ruiken.

Citaat:
een fret hoort gewoon weg niet gewassen te worden ...en zeker niet met shamppo

Sorry maar daar ben ik het niet mee eens ... Mijn diertjes lopen hier los in het hele huis , dag en nacht, en alleen al uit hygienische overwegingen vind ik wassen belangrijk ... Ik moet geen beestjes (bloedzuigers, spinnen en andere insecten of bacterien etc...) in mijn bed hebben ... Er is niets mis met een proper gewassen fretje ... Dat je niet moet gaan overdrijven met wassen vind ik vanzelfsprekend ... Maar je mag een fretje gerust aventoe met puppy/-of fretjesshampoo wassen hoor... Het is dan wel belangrijk dat je je fretje zeer goed afspoeld na gebruik van shampoo zodat de geur van de shampoo en de zeep volledig verdwenen is en hij neutraal ruikt ... Oke de shampoo wast de natuurlijke olielaag op de huid wel weg maar heeft een gedomesticeerd fretje daar last van ? Dat denk ik niet ... Volgens mij heeft die olielaag op hun huid en veren enkel nut voor fretjes die int wild overleven (om zich te beschermen tegen regen etc ..., en fretjes overleven al lang niet meer int wild ... dus of die olielaag nog nut heeft ... ik weet het niet ... En als ie ook eens wat meer olie aanmaakt na een badje das toch ook nie erg ... als je hem dan een week ofzo gerust laat vermindert de productie terug tot het normale pijl ...

... laat die wind maar komen ... :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 12:50 

Aantal fretten: 4
Dat je de pootjes spoelt als ze buiten in de natte aarde of iets hebben gelopen is niets mis mee. Maar wassen met shampoo is echt grote onzin. Als een fret te sterk ruikt, probeer dan de slaapzakjes wat vaker te verschonen, dit scheelt al heel wat onnodige frettenlucht.
En verder blijf ik van mening dat een fret niet gewassen hoort te worden. Heb je iets tegen de lijflucht van een fret is het dus duidelijk niet het juiste huisdier voor je en kun je beter naar een ander dier op zoek gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 12:52 

Aantal fretten: 0
Nou, het enige wat ik kan zeggen dat ik a) het zeer onverantwoord vind dat je fretten in de vuilnisbak laat komen, b) waar je het vandaan haalt dat fretten bloedzuigers, spinnen enzo mee naarbinnen neemt en c) dat ik het totaal niet met je eens ben. Fretten wassen zichzelf.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 12:58 

Aantal fretten: 7
Het is hier windstil....... *brush*

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 13:02 

a) je weet hoe fretten zijn ... ze willen overal in en overal aan ruiken en de vuilbakken die hier in mijn huis staan zijn jammer genoeg gewoon het slachtoffer van de curieuziteit van de fret ... Kheb ondertussen uit miserie magneetjes tussen de keukenkastjes gedaan want daar zaten ze ook de hele tijd in te kruipen ...

b) Elk dier, including humanoids, dat buitenkomt is vatbaar voor bloedzuigers en andere bacteriele viezigheid. En dit is zeker het geval bij fretten omdat ze zo laag bij de grond lopen en zich overal in rollen en tussen de planten kruipen en in gaten kruipen enzo. Een fret die buitenkomt kan zich bijvoorbeeld ook nog bezeren en een wondje dat je NIET WAST gaat ontsteken ...

c) Dat fretten zichzelf wassen heb je gelijk bij en misschien HOEFT douchen dan ook niet ... maar het MAG wel ... gewoon niet in overdrijven ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 13:30 

Ik neem aan dat je geen honden en of katten hebt. Ik zie het al voor me dat je die ook iedere keer dat ze buiten zijn geweest gaat staan wassen. :roll:
Dig Big Brother Jenson schreef:
a) je weet hoe fretten zijn ... ze willen overal in en overal aan ruiken en de vuilbakken die hier in mijn huis staan zijn jammer genoeg gewoon het slachtoffer van de curieuziteit van de fret ... Kheb ondertussen uit miserie magneetjes tussen de keukenkastjes gedaan want daar zaten ze ook de hele tijd in te kruipen ...

Je weet dat de fretten van de etensresten gaan eten die in de afvalbak zitten? En dat dit zéér slecht voor de gezondheid van de fret is?
Hier hebben mijn fretten de afvalbak ook ontdekt, oplossing: als mijn fretten loslopen staat de prullenbak op het aanrecht. Onder geen beding wil ik hebben dat ze erin komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 13:37 

Aantal fretten: 0

Ja, ik weet hoe fretten zijn (heb ze al 20 jaar jaar...) En daarom geef ik ze de kans niet om overal in te kruipen en zéker niet in een vuilnisbak! Kennelijk ga jij daar anders mee om maar ik zie niet graag dat mijn fretten zich openhalen aan een deksel van een conservenblik of iets binnenkrijgen waar ze niet tegen kunnen.

Citaat:
b) Elk dier, including humanoids, dat buitenkomt is vatbaar voor bloedzuigers en andere bacteriele viezigheid. En dit is zeker het geval bij fretten omdat ze zo laag bij de grond lopen en zich overal in rollen en tussen de planten kruipen en in gaten kruipen enzo. Een fret die buitenkomt kan zich bijvoorbeeld ook nog bezeren en een wondje dat je NIET WAST gaat ontsteken ...

Ik denk dat het voor een fret buiten veiliger is dan in jouw huis (zie mijn reactie hierboven). En een fret likt z'n eigen wondjes...

Citaat:
c) Dat fretten zichzelf wassen heb je gelijk bij en misschien HOEFT douchen dan ook niet ... maar het MAG wel ... gewoon niet in overdrijven ...

Ja, het mag wel maar is nogmaals overbodig als je ze tenminste niet in een vuilnisbak laat komen...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 18:27 

met hun vuil poten en dan met hun natte slijkpoten door heel mijn huis op, en ik ga NIET elke keer als die paljassen buiten geweest zijn mijn heel huis poetsen

deze zin vind ik echt helemaal geweldig :rofl:
het is net alsof je een deense dog in huis hebt :lol:
maar ik heb niet tegen fretten wassen hoor.
heb zelf ook frettenshampoo in huis.
het is alleen niet nodig dat is zo.
fretten zijn hele schone dieren en als je ze regelmatig behandeld met stronghold zullen ze echt geen ongedierte meenemen je huis in.
des te vaker je ze wast des te meer huidvet ze aanmaken en dan kom je in een cirkel terecht

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 20:55 

Dit klinkt een beetje (veel) naar Smetvrees, heb je daar misschien last van? :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 mei 2009 21:36 

Aantal fretten: 5
Ik was mijn fretten ook nooit, vind het echt onzin en ik kan je verzekeren dat jij veel meer blubber en smerigheden mee naar binnen loost dan jouw fretten. Weet je trouwens hoeveel mijten er in jouw bedje wonen? :g Doe mij dan maar een vieze fret in bed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 02:09 

Wind lol! Told ya :)

Dat van die vuilbak had ik beter nie gezegd nee, ma zo erg is het hier niet ... waar ik woon hebben wij een apparte vuilbak voor blik en eten enzo en daar kunnen ze nie aan hoor ... Sorteren sux lol ... ma inderdaad , fretten horen nie in de vuilbak ... :sdf47:

Make mistakes ... Live and learn ... :sdf49:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 06:57 

Aantal fretten: 9
Hier gaan ze ook nooit in bad.
Het idee alleen al, dat mijn lekker ruikende haarballen ineens naar shampoo zouden ruiken :o

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 09:55 

Aantal fretten: 5
Wind lol! Told ya :)

Dat van die vuilbak had ik beter nie gezegd nee, ma zo erg is het hier niet ... waar ik woon hebben wij een apparte vuilbak voor blik en eten enzo en daar kunnen ze nie aan hoor ... Sorteren sux lol ... ma inderdaad , fretten horen nie in de vuilbak ... :sdf47:

Make mistakes ... Live and learn ... :sdf49:

Even een kleine tip, jouw berichtjes zijn ontzettend lastig te lezen met "nie" en "ma". Zou je hierop willen letten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 mei 2009 23:40 

Mijn fret springt uit eigen beweging onder de douche, maar ik houd haar verre van shampoo. Toch was ikzelf mijn haren wel eens en heb laatst een fles shampoo (voor mezelf) moeten weggooien. Waarom? Het spul rook naar vanille, waardoor Beatrix misschien zou kunnen denken dat het eetbaar is, want helaas ruikt ook ferratone naar vanille. Ik neem dat de fabrikanten van de shampoo niet kwalijk, maar wel de fabrikant van ferratone. Waarom ruikt ferratone niet naar muis, of kwartel, of konijn ofzo? Waarom moesten ze vanille kiezen, een geur waarmee mensen van alles te pas en te onpas parfumeren, van suiker, gummetjes en babyluiers, tot dagcrème, creditkaarten en kinderspeelgoed. Welke idioot bij de ferratonefabriek heeft die stomme beslissing genomen?

Ik heb getwijfeld of ik mijn fret wel ferratone zou geven, omdat ik haar niet aan vanille wilde laten wennen, maar helaas ik ben toch een keer overstag gegaan. Dus nu moet ik alle andere vanilleproducten verbannen uit mijn huis. Bah.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 21 mei 2009 21:07 

Citaat:
Even een kleine tip, jouw berichtjes zijn ontzettend lastig te lezen met "nie" en "ma". Zou je hierop willen letten?

... kzal mijn eigen frettenforum beginnen waar het wel mag ...

CYA ...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]