Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 23:40
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Advocate bij oormijt
BerichtGeplaatst: 23 dec 2010 20:42 

Aantal fretten: 2
:lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 dec 2010 17:40 

De advocate kan je een beetje zien als de opvolger van de stronghold. Het is door de fabrikant wel degelijk op fretten getest (maar niet op zwakke / zieke fretten en dus fretten zwaarder als 2kg) anders mogen ze dat niet eens op het doosje zetten!! Ik moet zeggen dat je het dus wel veilig kan gebruiken. Punt daarna is de vraag of het bij fretten ook goed werkt? Daar kan ik je dus weer niet verder bij helpen. Als je het gebruikt zal je daar over een paar weken achter komen! De stronghold werkt iig wel. Misschien nog bij een andere dierenarts in de buurt te krijgen? Anders kunnen ze het wel voor je bestellen, hou er dan wel rekening mee dat het even kan duren voor ze het hebben.
Laat hier iig even weten wat je gaat doen, en als je toch besluit de advocate te gebruiken laat dan even weten wat de resultaten daarvan zijn!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 dec 2010 19:05 

Aantal fretten: 7
Ik heb jaren geleden 3 fretten met een zeer ernstige vorm van oormijnt gehad toen ik ze kreeg, met Stronghold was dat zo verholpen. Ik weet niet of er al van resistentie sprake is ondertussen voor dat merk, want er zal zeker ooit een gewenning op gaan treden en dit niet meer werkt en een ander middel weer veel beter zal zijn. Dat kan een reden zijn dat men naar een ander middel gaat grijpen, maar Stronghold heeft voor mijn fretten perfect gewerkt !
Een telefoontje naar kliniek Brouwhuis en je weet het, want daar wordt volgens mij nog steeds Stronghold geadviseerd en die weten het meeste van fretten ! Zeker weten !!

Hoe heb je nu gehandeld, want je moet nu gelijk ingrijpen en de oortjes gaan beandelen, anders komen er nog meer hele vervelende dingen van.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 dec 2010 19:56 

Ik heb nu de advocate gebruikt. Over twee weken hadden de hummels al een afspraak staan bij de dierenarts dus dan wordt meteen gecontroleerd of het werkt. Toevallig afgelopen week in een winkel stronghold zien liggen, dus ook alvast meteen een doosje meegenomen. Ik laat nog wel weten wat de resultaten zijn.

Hoe het precies zit met resistentie weet ik niet. In sommige regio's in het westen beginnen vlooien schijnbaar al resistent te worden tegen stronghold. Toen ik hiervoor aan het googelen was kwam ik op een aantal fora ook tegen dat men adcovate ging proberen tegen oormijt bij katten omdat de stronghold niet hielp. Of dat was vanwege resistentie of vanwege verkeerd gebruik of herbesmetting, geen idee. Anders dan Birgit heb ik juist weer van adcovate gehoord dat het enorm goed hielp, bij katten/honden dan. Maar goed, fretten zijn geen honden en katten ;)

Citaat:
Het is door de fabrikant wel degelijk op fretten getest (maar niet op zwakke / zieke fretten en dus fretten zwaarder als 2kg) anders mogen ze dat niet eens op het doosje zetten!!

Dat was ook een beetje mijn redenatie qua 'veiligheid'. Volgens de bijsluiter is het trouwens juist niet op fretten zwaarder dan 2 kg getest. Bij fretten lichter dan 800 gram werd geadviseerd de dierenarts te raadplegen, maar die van mij zitten daar ruim boven. Inderdaad ook 'beperkte ervaring' met zwakke/zieke fretten, maar daar vallen ze als het goed is ook niet onder.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 12:16 

Aantal fretten: 4
Ik had toch eerst maar even contact opgenomen met Hanneke want niet alle middeltjes en meds voor honden of katten zijn zomaar geschikt voor de fret. Sommigen zijn zelfs ronduit slecht en de fret is toch een veel gevoeliger dier dan de hond of kat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 12:52 

Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn, en ik ben heel eerlijk als ik zeg dat ik niet denk dat de advocate ronduit slecht is voor fretten. Als ze een middel testen moeten dieren vaak een 10 voudige overdosis nog kunnen overleven, dus dat zit denk ik wel goed (want als ze iets testen hier in nederland, dan testen ze het ook goed!).
Het zou jammer zijn als er resistentie begint te komen tegen de stronghold, ik had het nog niet eerder gehoord.
Tegen de frontline is het al wel even bekend. Dat ze dat spul nog verkopen geeft ons bij de dierenarts alleen maar extra werk.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 2011 20:55 

Op een gegeven moment krijg je dat bij alle middelen begreep ik, die resistentie. Omdat sommige mensen hun huisdier niet elke maand preventief behandelen en vlooitjes die dan na een tijdje een hapje nemen een te lage dosis/restje van dat spul krijgen. Tenminste dat heb ik me laten vertellen ;)

Marjan, het is een middel voor katten en fretten (er is ook een aparte hondenvariant), niet een kattenmiddeltje waarvan de dierenarts denkt dat werkt vast ook voor de fret.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2011 15:08 

Naar aanleiding van dit topic heb ik Hanneke even een mail gestuurd en haar antwoord mocht ik van haar op het forum zetten:

Citaat:
Resistentie van oormijten bij de fret voor Stronghold ben ik nog niet tegengekomen. Als er problemen zijn dan is dat vaak een foutieve dosering. Voor Advocate durf ik niet in te staan betreffende de werkzaamheid bij fretten voor oormijt. Advocate is wel geregistreerd voor het gebruik bij fretten voor vlooien en hartworm. In proeven is vastgesteld dat het veilig is voor fretten. Wel moet er voorzichtig omgegaan worden met jonge dieren omdat daar het zenuwstelsel nog niet voldoende van is ontwikkeld en de dieren neurologische verschijnselen kunnen krijgen na toediening. Ik was gevraagd om mij bezig te gaan houden met de registratie voor oormijt van dit middel maar dat is er nog niet van gekomen. Vooralsnog raad ik Stronghold aan omdat het gebleken is zeer veilig te zijn en zeer effectief.

Met vriendelijke groet,
Hanneke Moorman-Roest, fretten-dierenarts

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2011 16:00 

Aantal fretten: 7
Thanks Mar, het is heel duidelijk nu !! :-D

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2011 16:35 

Lijkt mij ook, voor oormijt voorlopig gewoon stronghold blijven gebruiken. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2011 18:01 

Bedankt voor de info Marjan. Ik vermoed dat mijn mailtje er tussendoor was geschoten (waarop ik verzaak opnieuw contact op te nemen omdat ik ze niet wil lastigvallen :roll: ).

Zo te lezen is het idee van m'n dierenarts dat het tegen oormijt zou helpen niet extreem vergezocht, maar ook niet zeker of het ook daadwerkelijk werkt. Volgende week weet ik als het goed is of het geholpen heeft bij mijn hummels, zo niet dan krijgen ze gewoon de stronghold.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2011 20:36 

Mag ik het berichtje ook even quoten voor op mijn forum? :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2011 20:42 

Uiteraard! :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jan 2011 13:48 

Aantal fretten: 1
Erg verhelderend!
Thanks Mar :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jan 2011 16:41 

Dat brengt een hoop duidelijkheid! Ik ben benieuwd of het straks wel of niet tegen de oormijt heeft gewerkt, dan weten we dat gelijk voor de toekomst!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2011 11:38 

Aantal fretten: 5
Waar ik eigenlijk benieuwder naar ben is hoe lang het werkt. Ik bedoel, werkt het ook nog tegen de mijten die uit de eitjes komen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2011 10:43 

Vanochtend met de hummels bij de dierenarts geweest. Zowel bij Oscar als bij Beer geen oormijt gesignaleerd (bij Oscar vorige keer ook niet), maar nog wel vieze oortjes. Ik heb Beer de laatste tijd ook niet meer aan z'n oor zien krabben, rond/vlak na de behandeling deed hij dat nog wel (Oscar uberhaupt niet). Dus we moeten even kijken of we het voor elkaar krijgen om 't een beetje schoon te krijgen en even kijken of het schoon blijft (horen oortjes eigenlijk vanzelf weer schoon te worden als de oormijt weg is?). Ook leek het de dierenarts een goed idee om voor de zekerheid nog een keer te behandelen tegen oormijt. Ditmaal stronghold want dat hadden we ondertussen al liggen.

Marit, volgens de dierenarts werkt het ook vier weken, we moesten in verband daarmee beter nog een weekje wachten met de stronghold. Dus dan zou het als het goed is ook tegen de uitgekomen eitjes moeten werken (stronghold werkt ook vier weken dacht ik).

Nog ter informatie. Op het forum van Birgit las ik later ook van iemand die advocate mee had gekregen voor haar fretten, waarbij het na een tweede behandeling wel minder was, maar nog steeds niet weg (het was me niet duidelijk of al haar fretten tegelijk waren behandeld, maar laten we daar maar vanuit gaan).

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 jan 2011 11:43 

Wat je misschien zou kunnen doen is vragen naar Aurizon om de oortjes schoon te maken. Dit doe je in de oortjes en masseer je een beetje in.

En ik zou voor de zekerheid gewoon over een tijdje de stronghold geven, dan weet je zeker dat je al die etters hebt uitgeroeid :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 11:59 

Aurizon, dat is toch als ze nog oorsmeer hebben door infectie-iets?
Gisteravond samen met vriend voorzichtig de oortjes wat schoongemaakt met een wattenstaafje. Heel erg vies waren ze niet eens, maar natuurlijk kan de dierenarts goed in de oorgang kijken en wij niet.

Morgen krijgen ze allebei stronghold, daarna ga ik twee weekjes weg en als er nog twee oormijtjes zitten willen we ze niet de kans geven te vermenigvuldigen! Als ik terug ben even kijken hoe de oortjes eraan toe zijn, is makkelijker met z'n tweeen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 2011 19:04 

Aurizon hebben de meeste vaak gebruikt als hun fret een middenoorprobleem heeft of heeft gehad. Alleen wanneer het dier kans heeft op een scheur in het trommelvlies, moet je niks in de oren smeren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]