Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 14 dec 2017 04:27
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Collega opvangen
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012 14:10 

Aantal fretten: 0
Ik was benieuwd naar de collega-opvangen van SDF naar aanleiding van het stukje in de forumregels...;)

Eigenlijk vind ik dat iedereen gewoon samen hoort te werken, mensen hoeven er tenslotte niet beter van te worden, fretten wel, daar doe je voor....toch? ;)

Vraag me ook af waarom de ‘boze‘ smilie speciaal een ‘neus‘ moet hebben?
:( <= pakt ie niet, moet je speciaal een streepje bij zetten maar dat weten jullie zelf wel...lol

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Collega opvangen en een boze smilie..;)
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012 20:47 

Aantal fretten: 2
Ik heb geen idee over welke smiley je het nu hebt, maar geloof ook niet dat dat het belangrijkste punt is in je bericht :lol:

Zoals je misschien weet was dit forum erg gesloten, het noemen van andere stichtingen/opvangen mocht niet volgens de forumregels. En het was bijvoorbeeld ook niet mogelijk voor andere opvangen om iets te posten met betrekking tot hun opvang.
Verleden jaar is er toen dit subforum geopend als versoepeling van die regels zodat opvangen die een FOC hadden wel hier konden posten.

Met het heropenen van het forum is er kritisch naar de bestaande forumregels gekeken en SDf kwam toen eigenlijk tot het besluit om opvangen toe te laten waar SDf mee samenwerkt, want waarom zou je wel ergens fretten onder willen brengen maar diezelfde opvang niet toelaten op het forum.
Zo is er bijvoorbeeld fretten vereniging frettig gestoord, die vangen regelmatig fretten op voor SDf maar die mochten onder de oude forumregels hier niet posten, nu zou dit wel mogelijk zijn.
Deze nieuwe regels moeten nog verder uitgewerkt worden hoor, zo moet dit subforum bijvoorbeeld nog aangepast gaan worden.

Je geeft aan dat het niet om de mensen gaat maar om de fretten, en daar heb je een goed punt. :-D
Maar helaas is er in het verleden gebleken dat er ook mensen zijn die bijvoorbeeld fretten opvangen maar waar de (medische)zorg ernstig tekort schiet.
Op die manier is het dus schadelijk voor de fretten en zodoende dat er besloten is alleen opvangen/stichtingen toe te laten die samenwerken met SDF.
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed hebt verwoord. :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012 21:38 

Suzy, je hebt gelijk dat het in principe goed is als alles en iedereen gewoon genoemd kan worden. Echter, als je hier complete topics toelaat van opvangen waar je als stichting niet achter staat, dan straal je de verkeerde boodschap uit.

Stel nu dat er een opvang is die alleen maar specials opvangt, die dieren in een grote groep gooit met 50 fretten en ze ongecastreerd en ongeent gezellig bij elkaar laat zitten en dit dagelijks verkondigd op het forum hier, dan wil je daar geen uithangbord voor zijn. Vandaar dat SDF er wel voor kiest om achter het beleid van de opvang in kwestie te kunnen staan. Eigenlijk wat Chaimel dus ook zegt :)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012 22:12 

Ja precies :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012 22:30 

Aantal fretten: 0
Oke, duidelijk..;)

Maar ik moet wel bekennen dat ik alleen ervaring met Betje heb en ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat er opvangs zijn zoals jij zegt Birgit...zulke stommelingen zijn er toch niet mag ik hopen...

Mocht dit nou wel zo zijn, is daar dan nix tegen te doen?

Nou ja, laat eigenlijk maar ook, heb weer een vlaag van “Love & Peace“ maar zo is het leven en de mensheid niet, dus maar weer over naar de orde van de dag en hier is dat 1 fretje die als een bezetene een dooie duif door het luikje naar binnen probeert te sleuren....en verrek, het lukt haar nog ook!! :rofl2:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012 22:31 

Gelukkig niet zoals ik hierboven schreef, maar ik sprak wel een keer (niet enorm lang geleden) iemand die ook fretten opvangt en er 11 bij elkaar had zitten in de opvang ;)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 maart 2012 22:51 

Kijk verschillen hou je nou eenmaal, maar het gaat erom dat je grotendeels op 1 lijn zit :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 maart 2012 12:25 

Aantal fretten: 5
De dames hierboven hebben het al helemaal uitgelegd en goed verwoord. Ik kan er niets meer aan toevoegen :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]