Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 15 dec 2017 19:58
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Uitleg priveberichten
BerichtGeplaatst: 27 dec 2008 11:54 

Aangezien er nog zo nu en dan vragen komen over priveberichten, zal ik hier een topic aan wijden. Dan hoeft u het zich niet allemaal (meer) af te vragen.

Wat zijn priveberichten?
Priveberichten (PB's of in het engels 'private messages' PM) zijn dus prive-berichten. Dus berichten die je persoonlijk naar een andere gebruiker verstuurd.

Hoe verstuur ik een PB?
Klik onderaan een bericht van iemand (aan wie je een PB wilt sturen) op dit icoontje: Afbeelding
Of klik bovenaan in het scherm op Gebruikerspaneel (0 nieuwe berichten) en kies van voor 'schrijf bericht' linksonder

Wat is het verschil tussen postvak IN, opgeslagen berichten, postvak UIT en verzonden berichten?
In Postvak IN komen nieuwe berichten binnen
Naar de map Opgeslagen berichten kun je berichten verplaatsen die je wilt bewaren.
In Postvak UIT staan de berichten die verzonden zijn naar een andere gebruiker, maar nog niet gelezen zijn door de ander. Zolang als ze nog niet gelezen zijn, kunnen ze gewijzigd worden of verwijderd. Let op. Degene waar de PB voor is, heeft wel een mailtje gehad dat er een PB verzonden is. Dus als je de PB terug trekt, is de ontvanger wel op de hoogte van jouw intentie een PB te sturen, maar niet van de inhoud ervan.
In Verzonden Items worden al jouw verzonden berichten geplaatst die gelezen zijn door de ontvangers. Dus zodra een ontvanger een bericht leest, gaat dit bericht automatisch van Postvak UIT naar Verzonden berichten.

Hoeveel berichten kan ik opslaan?
50 per map

Per map? Wat bedoel je?
Je hebt standaard 3 mappen: postvak IN, Opgeslagen berichten en Verzonden berichten. In elke map kun je 50 berichten opslaan. Daarnaast kun je nog zelf 2 mappen aanmaken waarin je elk 50 berichten kan opslaan. In totaal kun je dus 250 berichten opslaan. Is dat nog niet genoeg? Dan kun je:
1. Grondige schoonmaak houden
2. De berichten selecteren en exporteren als excelbestand door onderaan je map te klikken op 'exporteer deze weergave'

Hoe maak ik een nieuwe map aan?
Klik linksonder in het scherm Priveberichten op 'opties'
Kies daar voor 'map toevoegen'. Geef de map een naam en klik op Toevoegen
Deze nieuwe map verschijnt links tussen de andere mappen

Bij mapopties kun je ook instellen wat er gebeurt als je meer berichten ontvangt dan je kwijt kunt. En kunnen mappen verwijderd en hernoemd worden.

Ik heb een melding dat er een bericht wordt achtergehouden!
Dat betekent dat je map (meestal: Postvak IN) vol is, dus meer dan 50 berichten telt. Dit kun je oplossen door berichten te verwijderen of te verplaatsen naar een andere map.

Hoe selecteer en verwijder of verplaats ik berichten?
Bij elke map staat er achter de berichten een vierkantje onder de kolom 'markeer'. Markeer (of selecteer) de berichten die je wilt verwijderen of verplaatsen. Als je ze allemaal wilt selecteren, kies dan helemaal onderaan (rechts) voor 'selecteer alles'.
Klik vervolgens op het uitklapmenu rechtsonder waar staat 'markeer als belangrijk'. Daar kun je kiezen voor 'verwijder gemarkeerde' of 'verplaats gemarkeerde naar (naam map)'. Kies de optie waar jij je het beste bij voelt en klik daarna op GA.
De berichten worden nu verwijderd of verplaatst.

Naar hoeveel mensen kan ik een PB versturen?
Naar vijf tegelijk. Maar hou er rekening mee dat als bij een dergelijk bericht klikt op 'reageer' dat het antwoord ook naar vijf mensen gaat. Overigens is deze optie alleen mogelijk, zolang als er geen misbruik van gemaakt wordt. Zoals bijv. spammen

Een laatste vraag. Wat betekenen die grijze blokjes voor een bericht?
Een grijs blokje betekent dat jij erop gereageerd hebt
Een zwart blokje betekent dat het bericht gemarkeerd is als zijnde belangrijk

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Uitleg priveberichten
BerichtGeplaatst: 29 jul 2009 11:42 

*schop*

Misschien handig om deze even te lezen? Met de vraag over priveberichten..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]