Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 16 dec 2017 01:45
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Voorzorgsmaatregelen mbt adv
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 14:12 

Aantal fretten: 2
Ik ben nogal geschrokken van het feit dat er nog steeds fretjes met adv worden gevonden.

Ik zou dan ook graag voorlichting krijgen over hoe je een vondeling moet vervoeren en eventueel een nacht kunt huisvesten zonder de gezondheid van je eigen fretten in gevaar te brengen.

Je moet er toch niet aan denken dat je een fretje helpt en je eigen fretten achterblijven met adv? :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 14:16 

Aantal fretten: 0
Ik denk dat je er heel goed voor moet zorgen dat je de vervoersmand met oude doeken bedekt, die je weg doet als de opvanger weg is.
Ik zou zelf mijn Lobje nooit in de buurt van een andere fret laten komen, dus tja, huisvesten in een andere kamer/ander deel van het huis.

En natuurlijk zijn wij er allemaal van op de hoogte, dus als je een fretje opvangt en je ziet de mystic ferret tatoo, dan moet je extra voorzichtig zijn.

Maar, ik had zelf begrepen, dat het over werd gebracht door langdurig contact. Natuurlijk wil je geen risico lopen, maar ik denk niet dat het zo snel over gaat van de ene fret op de andere.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 14:18 

Ok. Waar zit die Mystic ferret tattoo eigenlijk? Getver ik krijg echt helemaal de kriebels ervan. :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 14:23 

gewoon altijd voorzichtig zijn met "vreemde" fretten zonder of met kenmerkjes ...

ik heb 4 oude reismanden ...speciaal voor dat doel ...na het vervoer gooi ik die weg ...

en ik ben bang dat adv nog steeds niet weg is hoor ...er zijn dit voorjaar mega veel fretten (met name pups) vanuit oostblok landen hier gekomen voor de verkoop vanuit winkels .... :evil:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 14:27 

Wat ik doe als ik een tijdelijke opvanger in huis krijg is het beestje niet in de buurt van mijn fretten er uit laten... Dus als de mogelijk er is het fretje in mijn bijzijn buiten in de ren doen. Verder zet ik ze in een kooi in de hal of de badkamer dit zijn ruimtes waar mijn fretten verder eigenlijk niet komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 14:28 

De tattoo zit op het buikje. Zie de foto hier ergens onderaan:
http://www.frettenkliniek.nl/index.php? ... n%20Belgie

Voorzichtigheid met het ophalen van nieuwe fretten is altijd geboden. Als jij een fret ergens ophaalt, dan moet je het dier nooit zomaar bij je eigen fretten zetten. Al is het alleen maar om oormijt. Of een andere ziekte die de fret bij zich kan hebben..

Bedenk tegelijk ook dat de kans op bijv. oormijt vele malen groter en besmettelijker is dan op ADV. Voorzichtigheid blijft dus geboden, maar de kans dat een fret niks, of niks 'ernstigs' heeft is reeeler dan dat het dier ADV heeft.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 16:48 

Aantal fretten: 5
Ik vang af en toe fretjes op en rij regelmatig voor de fretexpress. De maatregelen die ik neem zijn een aparte bench voor opvangers, de "vreemde, ongeteste" fretten gaan in een aparte kamer en komen niet in de buurt van mijn eigen fretten. Pas als de fret getest is gaat die naar beneden en mag ook in de andere ruimten rond lopen. Ook wordt de kamer weer door mijn eigen fretten gebruikt als de resultaten binnen zijn. Iedere fret die bij mij is geweest moet getest worden zodat ik weet wat de uitslag is. Dat is een voorwaarde die ik altijd stel.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2008 16:55 

Ja wat Birg zegt is natuurlijk waar ...het is niet alleen adv die de fret met zich mee kan brengen ....en goddank zijn er altijd nog meer, gewoon heerlijk gezonde fretten dan zieke besmette...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]