Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 20:41
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Dierenarts heerlen
BerichtGeplaatst: 03 aug 2011 20:00 
Moderator

Aantal fretten: 1
Is dat scheve koppie en omvallen wel plotseling gekomen? Want dan is het eigenlijk wel accuut ook al is het misschien langer geleden.

Ik had het ook bij een fret. Opeens keek ze me scheef aan en viel om. En pijn van de oren kan ook maagpijn veroorzaken. Ik neig naar middenoor probleem, maar dat is mijn gevoel. Een dierenarts moet natuurlijk nog de diagnose stellen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 aug 2011 20:35 

Aantal fretten: 2
ik ben in ieder geval blij met de hulp die ik van jullie krijg. ben minder blij met het idee dat het toch met de oortjes te maken heeft. ik heb ze nog nooit iets gegeven voor oormijt. morris heeft geen tranende oogjes bij het eten, schraapt niet zijn keel en eet zonder problemen de brokjes op. schuin houden van hoofdje is alleen als hij net wakker is en na ongeveer een kwartiertje houdt hij het hoofdje weer normaal. kan toch nog met oormijt te maken hebben, dus voor de zekerheid ga ik morgenochtend de dierenarts bellen of ik nog terecht kan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 aug 2011 21:03 

Aantal fretten: 7
Het kan ook zo maar zijn dat er ergens anders in zijn lijfje iets speelt, alleen een goede dierenarts kan dat voor je uitzoeken. Zeker omdat er haast bij is zou ik je adviseren om naar een arts te gaan die ook gelijk de uitslag van het bloed e.d. kan geven, of andere testen kan doen, want niet elke dierenarts kan dat en heeft die apparatuur tot zijn beschikking. Dan moet je veels te lang wachten op de uitslag als die moet worden opgestuurd, dat kan fataal zijn voor je fretje.
Dus maak een keer die reis naar Helmond en je weet hoogstwaarschijnlijk zodra je weer buiten staat wat je fretje mankeert, althans de grootste kans is aanwezig dat je dat dan weet. Met respect voor alle andere dierenartsen hoor, maar Hanneke heeft alle apparatuur in huis om te zeggen wat er aan de hand zou kunnen zijn en ze kan alles in een keer uitzoeken. Anders moet je twee of misschien wel drie keer terug naar een andere dierenarts en dat is allemaal weer stress voor je fretje, wat je fretje zeker niet ten goede komt.
Dus ik zou zeggen ga nu naar Helmond, daarna kun je dan samen met je eigen da in overleg met Hanneke verder gaan.

Wat voor een snoepjes geef je je fret en wat geef je hem te eten ?

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 17:04 

Aantal fretten: 4
Naar aanleiding van jou topic in memoriam wil ik hier toch nog even op reageren.
Als een van je fretten oormijt heeft, kun je er 100% zeker van zijn dat al je fretten besmet zijn. Dus met alleen apart houden van elkaar nadat het geconstateerd is bij Morris kom je er niet.

Ik zou je dringend willen aanraden de rest van je fretten direct te behandelen met stronghold en wel de roze verpakking (15 mg) om ernstige middenoorontsteking te voorkomen bij de rest. Dit middel is alleen bij de dierenarts te verkrijgen en het zijn pipetjes die je op de huid in de nek moet uitknijpen. Ik zou dit echt zo snel mogelijk doen want zoals je nu hebt meegemaakt kan een doorbraak van een middenoorontsteking dodelijk zijn. :-(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 19:06 

Aantal fretten: 2
voor de twee andere heb ik ook mee gekregen en heb ik woensdag ook behandeld. morgen moet ik met hun op controle om te kijken of hun niks mankeren. omdat morris toch ernstiger ziek is geworden en de dierenarts schrok hiervan. dus laten we hun extra controleren.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 19:08 

Aantal fretten: 4
Wat heb je precies mee gekregen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 aug 2011 20:14 

Aantal fretten: 7
Goeie tip Marjan !

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]