Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 00:55
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: lusteloos en slapjes
BerichtGeplaatst: 16 feb 2014 14:34 

Hallo allemaal,

Ik zal tuk, ons fretje eerst even voorstellen voordat ik mijn zorgen over haar uit.

Tukje is ons eerste fretje, het is een vrouwtje van ongeveer 1.5 jaar oud. Normaal is ze heel speels en behoorlijk baldadig. Ze slaapt wel veel (in ons dressoir waar ze via een gat achterin in haar eigen slaapzak kan kruipen of in haar kooi) maar is daarnaast het hele huis aan het verkennen als het kan. Ze houdt ervan om aan mijn panty of trainingsbroek omhoog te klimmen en is dol op pakjes zakdoeken.

Afgelopen woensdag zijn wij met haar naar de dierenarts geweest voor de jaarlijkse inenting en een algemene check (bij een dierenarts met frettenervaring). Deze zei dat ze tiptop in orde was en heeft haar weer inge├źnt. (Zelfde stof als vorig jaar en de stof die ook aangeraden wordt.)

Nu is toevallig ook een paar dagen lang een hond op visite geweest (een kleintje die ze best goed kent) die ze heerlijk aan het plagen was.

Vrijdag is ook de hond weer vertrokken.

Sinds vandaag is tukje echter lusteloos en een beetje 'slapjes'. Ze eet en drinkt volgens mij normaal, poept normaal maar bleef in haar kooi slapen toen die open ging terwijl ze normaal als een speer in het dressoir verdwijnt (na gespeeld te hebben). Het lijkt alsof ze geen kracht heeft om lekker rond te huppelen en als ze even heeft gehuppeld dan ligt ze plat om uit te rusten.
Volgens mij voelt ze ook een beetje warm aan. Ik heb geprobeerd haar temperatuur te meten maar dat vond ze niet zo een geslaagd idee.

Kan haar lusteloosheid nog van de stress van de dierenarts en het inenten komen, van het missen van haar tijdelijke speelmaatje of is het toch eerder iets waar ik morgen de dierenarts voor moet bellen? Kunnen fretten 'hun dag niet hebben' of gewoon even een beetje ziekjes zijn zonder dat ik me zorgen moet maken?

Het is ons eerste fretje en het is ons kleintje, onze grote liefde... en misschien ben ik overbezorgd maar ze is ons alles :)

Groet, Felicitas

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: lusteloos en slapjes
BerichtGeplaatst: 16 feb 2014 14:42 
Moderator

Aantal fretten: 1
Fretten kunnen hun dag niet hebben. Heeft ze niets opgegeten wat ze niet mag hebben? Ze geeft ook niet over?

Het kan zijn dat ze stress van de hond heeft gehad. Als ze morgen nog zo is, dan toch maar langs de dierenarts gaan.

Welke entstof heeft ze gekregen?

Overbezorgd ben je nooit.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 feb 2014 17:25 

Nobivac puppy db heeft ze gekregen. Vorig jaar ook.

ze geeft niet over gelukkig en eet ook gewoon. Woensdag had ze ook nog een mooi gewicht.

Zal tuk in de gaten houden en als ze morgen nog zo slapjes is toch maar de huisarts bellen. Voor nu hoop ik dat ze gewokn haar dag niet heeft :)
weet wel dat ze vrijdag een keer heel erg schrok toen de hond binnen kwam, had haar nog nooit zo weg zien schieten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 feb 2014 16:36 
Moderator

Aantal fretten: 1
En hoe is ze vandaag?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]