Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 11 dec 2017 07:48
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Baby word niet loops
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 15:54 

Aantal fretten: 2
Hey allemaal, zoals sommigen van jullie wel weten komt mijn 2de fretje uit de dierenwinkel en is hierbij vermoedelijk gewerkt met kunstlicht omdat ze slechts 5 weken oud was toen ik haar ophaalde.
Als alles klopt is ze rond 21 januari geboren en eind deze maand krijgt ze haar implantaat maar nu zit ik alleen met het punt dat ik het wel vreemd vind dat ze nu nog niet loops is. Kan dat komen omdat ze simpelweg verwekt is met kunstlicht en er simpelweg te jong voor is. Ik had namelijk een keer gehoord dat ze alsnog vrij vroeg loops werden of zou haar lijfje dat nog rekken tot volgend voorjaar? Om eerlijk te zijn had ik een maand geleden al verwacht dat ze loops zou worden want haar lijflucht was ineens zo sterk (dit is overigens nogsteeds zo) En bij dames heb ik dat eigenlijk alleen nog maar meegemaakt als ze tegen het loops worden aanzitten of het zijn. (baileys had dit bijvoorbeeld vlak na haar implantaat. Die zat echt tegen het loops worden aan en was de eerste week na het plaatsen ook echt loops. Gelukkig hield dit op toen ik een afspraak bij de dierenarts maakte :g )

Tevens wat is de gemiddelde leeftijd dat fretten loops worden, ik doe heel erg mijn best om dit te vinden maar de enigste info die ik vind is in het voorjaar.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Baby word niet loops
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 20:22 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik weet niet hoe dit kan en of dit komt door kunstlicht, maar ze is denk ik nog te jong om loops te worden. Maar is het niet wat te vroeg voor het implantaat. Ze is nog maar een paar maanden oud. Ik zou het niet eerder dan zes maanden doen. Anders bel de dierenarts Hanneke in Eindhoven voor advies. Zij is volgens mij donderdag weer terug van vakantie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 20:58 

Klopt donderdag is ze terug, oke Hanneke gaf mij namelijk aan dat ik haar nu best al wel een implantaat kon geven. Maar ik had inderdaad dus al het vermoeden dat baby te jong was. Toch wel fijn dat je me enigszins gerust weet te stellen :hi: Ik zou het er nog even met Hanneke overhebben of Baby inderdaad nog wat te jong was. Baileys was 7 a 8 maand toen zij haar implantaat kreeg toen wou ik het inderdaad niet op een te jonge leeftijd doen dus waarom zou ik dat nu wel doen? Dankje Minka! :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 21:48 

Nou Minka hoor hier vaak genoeg dat als je met een fret naar de dierenarts gaat omdat er iets niet klopt dat het prompt stopt of weer goed is. Ik controleer Baby iedere dag en raad eens wie er ineens loops is? Ik denk dat ik nu maar niet wacht tot ze ouder dan 6 maand is :wink: Maandag de dierenarts maar even bellen :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 2014 19:13 

Ik vind het toch vrij jong als Baby nu al ''loops'' is!
Dus contact met Hanneke kan zeker geen kwaad

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2014 21:59 

Ik had namelijk een keer gehoord dat ze alsnog vrij vroeg loops werden of zou haar lijfje dat nog rekken tot volgend voorjaar? Om eerlijk te zijn had ik een maand geleden al verwacht dat ze loops zou worden want haar lijflucht was ineens zo sterk (dit is overigens nogsteeds zo) En bij dames heb ik dat eigenlijk alleen nog maar meegemaakt als ze tegen het loops worden aanzitten of het zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]