Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 18:05
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Heeft Hope een hypo/toeval gehad?
BerichtGeplaatst: 28 sep 2014 22:54 

Aantal fretten: 0
Hallo allemaal,

het volledige verhaal zal ik later vanavond in het dagboek van Hope plaatsen.. maar eerst wilde ik een vraag aan jullie stellen.
Afgelopen Vrijdag, laat in de avond gebeurde er namelijk iets wat mij extreem heeft laten schrikken met Hope.. op het moment dat ik het zag gebeuren was er veel visite bij mij thuis i.v.m. mijn verjaardag en ook kon ik geen dierenarts bereiken.. vandaar dat ik niet direct naar de dierenarts gegaan ben.
Wel wil ik er even bij vermelden dat het nu weer goed gaat met Hope, en dat ik morgen direct even conact opneem met de frettenkliniek om te vragen wat te doen etc. Nou, hier komt het verhaal en de vraag..;

Zoals de meeste van jullie al wel gelezen zullen hebben ben ik met Hope (een wildkleur moertje van 5 jaar en een paar maanden oud) op 10 September 2014 naar de frettenkliniek gegaan omdat na een bloedonderzoek bij mijn eigen dierenarts haar suikerwaarde erg laag was (2,8) en zij dus zeer waarschijnlijk insulinomen zou hebben. Eenmaal bij de frettenkliniek aangekomen en na een aantal onderzoeken waaronder bloed- en urine onderzoek bleek dat haar suiker op dat moment een stuk hoger was, namelijk 4,8.. en om deze reden wilde ze haar niet gaan opereren. Haar suiker was 'te hoog' hiervoor. Hierbij werd niet uitgesloten dat er alsnog een grote mogelijkheid is dat ze insulinomen heeft, alleen zijn de klachten etc. niet 'erg' genoeg om aan een operatie te denken. Wel hadden ze ontdekt dat Hope een chronische middenoorontsteking blijkt te hebben, hiervoor heeft ze dan ook een spoeling gehad (over ongeveer 1,5 week moet dit nog een keer gedaan worden) en hiervoor krijgt ze nu ook 2 x daags medicijnen (Zantac, Synulox en Omeprazole(?) en daarbij ook waltham). Het ging allemaal prima, medicatie ging goed waltham ging erin als pap en Hope leek al een beetje op te leven. Sinds Woensdag heb ik helaas geen Waltham meer, en hier kan ik ook echt op geen enkele manier aan komen.. wel heb ik het besteld en ik kan het Dinsdag (aanstaande) ophalen, dus vanaf dan heb ik het weer in huis. Donderdag avond vond ik haar er een beetje anders uitzien.. haar vachtje was een beetje warrig en ze leek een beetje sloom.. maarja ze kon ook gewoon net wakker zijn, ze is wel vaker een beetje 'anders'. Ze at gewoon goed, dronk goed, ontlasting was goed en ze was alert. Niets aan het handje. Vrijdag ochtend ook nog bij haar geweest en ze leek alweer 'de oude' en was lekker druk en at als een bouwvakker. Diezelfde dag (afgelopen Vrijdag) vierde ik mijn verjaardag, mijn hele familie kwam die avond dus ook langs. Rond een uur of half 8 in de avond ging ik weer even naar Hope toe, de visite was er al en Hope moest haar medicijnen hebben. Toen ik het hok in kwam schrok ik. Hope lag, zonder doeken of iets op de grond.. gewoon te liggen. Ze reageerde in eerste instantie niet op mij.. toen ik met de brokjes schudde echter wel.. maar niet zoals het hoort. Ze tilde haar kop op en keek me aan, maar bleef liggen en ze 'knikte' een beetje met haar kop. Ik tilde haar snel op, om te kijken wat er aan de hand was. Toen ik haar in mijn handen had, liet ze zich 'slap' hangen en als ik haar op mijn handen liet liggen liet ze ook haar kopje gewoon hangen, terwijl ze normaal gesproken best wel tegenwerkt of in ieder geval omhoog probeert te komen wanneer ik dit doe. Ook leek ze een beetje te reutelen met ademen, niet heel erg hoorbaar maar vooral voelbaar met mijn handen. Na ongeveer 5 minuten kwam ze 'bij', wel keek ze nog wat vaag uit haar ogen maar ze was weer alert, toen ik haar in het hok neerzette liep ze weer.. wat wankel maar ze leek weer oke te zijn. Ik besloot even af te wachten, dus ging terug naar binnen en ben na een half uur terug gegaan, toen was ze ineens weer gewoon zoals ze altijd is.. ze had ook gegeten en gedronken en was gewoon weer actief.. oogjes stonden normaal en ze gedroeg zich alsof er niets gebeurt was. Diezelfde avond ben ik ieder half uur wezen kijken en het ging de hele tijd goed, rond een uur of half 11 ging ik voor de zoveelste keer kijken en toen lag ze weer midden in haar hok, dit keer dacht ik echt dat ze het niet zou overleven en niet meer bij zou komen.. geprobeert een dierenarts te bereiken maar zonder succes.. en jahoor: ze kwam weer bij en na een half uurtje was het weer alsof er niets gebeurt was. De afgelopen dagen (gister en vandaag) is het niet meer gebeurt en gaat het weer 'prima' met Hope.. maar dit is natuurlijk niet iets wat normaal is of hoort te gebeuren. Ik ga morgen dus ook gelijk bellen maar vroeg me af of dit een hypo / toeval kan zijn? I.v.m een te laag bloedsuiker? Of is dit totaal iets anders?

Alvast bedankt!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Heeft Hope een hypo/toeval gehad?
BerichtGeplaatst: 29 sep 2014 20:04 

Update:

Oké wat ik daarnet toen ik bij Hope ontdekte is een beetje raar.. en ik heb nu echt geen idee meer wat ze zou kunnen hebben..;
Zoals ik al zei gaat het met Hope al een stuk beter, toen ik daarnet in haar hok kwam was ze vrolijk aan het rondlopen en sprong ze op mijn hand.. ik wilde toch even testen of ze zich niet meer zou laten 'hangen' als ik haar op haar rug op mijn handen/armen zou laten liggen. Toen ik dit deed, werd ze in 1 klap slap, kreeg ze weer die vage 'blik' in haar ogen, staarde voor zich uit, alle spieren ontspannen en ze begon toen ook weer te 'knikken' met haar kop.. ze reageerde totaal niet meer. Ik zei haar naam, schudde haar een beetje heen en weer (klinkt niet aardig maar dat deed ik vooral uit schrik..), kuste haar, knuffelde haar en 'riep' zelfs naar haar.. geen reactie. Alleen maar een slap fretje dat voor zich uit staarde & afentoe knikte met haar kop. Toen ik haar echter terug zette in haar hok, puur om te kijken wat ze zou doen, keek ze eerst even verbaast/verdwaald/wazig om zich heen, zette een paar stapjes en na nog geen minuut wandelde ze weer vrolijk rond, en at ze zelfs wat. Ze wankelde zelfs niet een beetje.. :-? Iemand ervaring met deze symptomen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 sep 2014 21:45 
Moderator

Aantal fretten: 1
Het enige wat ik zou kunnen bedenken zijn de suikers, maar vreemd dat ze er gelijk weer bij was toen je haar neerzette. :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 sep 2014 23:15 

En nog meer bijkomstigheden, waardoor ik nog minder snap van wat Hope heeft, maar sinds vandaag krijgt ze weer waltham dus ik wacht nog even af tot Donderdag, mocht het mét waltham nog niet minder worden ga ik naar de dierenarts.. Maar wie weet, misschien weet mijn eigen dierenarts ook wel wat Hope mankeert waardoor ze deze enge 'aanvallen' krijgt.. vind het zo sneu voor haar! Ik hoop dat de waltham gaat helpen en dat ze zich snel weer helemaal goed voelt.

De aanvallen zijn nog wel het zelfde, maar ik zag vanmorgen een kale staart. Ook loopt er afentoe vocht uit haar neus en zag ik een soort geel vocht bij haar anus zitten? Dit vind ik allemaal erg op hondenziekte lijken maar dit kan toch niet hoop ik? Als ze ingeënt is?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 okt 2014 07:59 
Moderator

Aantal fretten: 1
Heb je contact opgenomen met de frettenkliniek, want dat lijkt me de actie die je zou moeten doen. Want dit klinkt toch niet goed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 okt 2014 18:50 

Ow jeetje helemaal vergeten op dit forum te posten.. al een tijdje geleden ben ik samen met Hope naar de frettenkliniek geweest, ik zal even de berichten die ik op een ander forum geplaatst heb kopieren-plakken naar het dagboek van Hope op dit forum, want het is een redelijk lang verhaal.
Excuus! Voor meer informatie verwijs ik iedereen dus door naar het dagboek van Hope.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]