Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 00:56
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De meest waardeloze muizenkweek.
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 20:19 
Moderator

Aantal fretten: 1
Is het een tamme muis? Ik heb een wilde muis gevangen in de garage en die had ik eventjes in een kooi gezet en die vertoonde dit gedrag, daar was niets mee te beginnen. Ik heb deze muis in de natuur weer vrij gelaten.

Ik heb nog niet meegemaakt dit gedrag behalve met springers dan en die springen letterlijk, maar naarmate ze groter worden, worden ze tammer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 mei 2014 21:08 

Aantal fretten: 2
Deze muis komt uit de dierenwinkel (alle overigen ook en hoewel die normaal niet als huisdieren gehouden worden zijn die een stuk tammer) deze kerel heeft een mooie goudbruine kleur en lang haar en was een kleurmuis. Maar als ik naar zijn karakter kijk is hij alles behalve tam. Vandaag heb ik hem over kunnen zetten van hok. Bij mijn dames doe ik dit met een hand bij hem waren er 2 nodig en handschoenen. (en toen liet hij ook niet los, gelukkig had ik handschoenen aan en hing hij daarin) Ben bang dat we niet eens instaat zijn om hem te hemelen zo sterk issie.

Deze kerel sprong continu een hoogte van circa 40 cm omhoog en stootte zijn kop herhaaldelijk tegen de bovenkant van de kooi, ik moet zeggen dat dit gedrag minder werd toen hij een vriendje kreeg. Alleen is hij er niet rustiger van geworden. Hij zit ook de gehele dag op de waterfles en maakt zich klaar om langs je arm weg te lopen als je het klepje opendoet.

Ik ben niet zo bekent met muizen maar ik zie wel dat hij afwijkt van mijn groep. (die overigens bestaat uit 5 dames 2 moeders en 3 dochters en er zit momenteel nog een klein kereltje van iets meer dan 3 weken bij die heeft een fikse groeiachterstand zijn broertjes zijn inmiddels als voer geëindigd) mijn andere groepen bestaan uit 2 mannetjes. zo heb ik dus intotaal 3 groepen waarvan er binnenkort een hoop gaat veranderen. ik heb namelijk een geïnteresseerde voor 3 muizen mannetjes. Ik krijg er 2 dames en een heer voor terug :hi:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 2014 16:32 

Als die muis zo erg is, verving ik m voor een andere man. Hoe vervelend ze ook zijn, het is altijd goed voer.... Heb jaren knaagdieren gefokt voor mijn slangen, vervelende dieren, of groepen/dieren die moeilijk of niet zwanger raken moet je gewoon vervangen. Het is de moeite niet waard om er mee te klooien

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 mei 2014 16:37 

Mijn groepen hadden altijd 4 tot 6 vrouwen met 1 grote man. Bleven gewoon bij elkaar zitten, als de jong groot genoeg waren gingen die in een aparte kooi om op te groeien. Gebruikte overigens altijd labbakken, werkt gewoon het makkelijkst. Nu hoef ik het niet te doen, voor mijn honden maak ik zelf barf, kleine moeite om voor mijn fretjes apart ook wat door de gehakt molen te halen. Alhoewel ik er de laatste tijd wel weer aan denk om toch weer een paar groepen muis te nemen, al is het maar om het voedsel aanbod nog wat te verrijken....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]