Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 11:02
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waar te beginnen?
BerichtGeplaatst: 05 jun 2014 21:14 

Aantal fretten: 2
Hey allemaal,

Ik ben mij al een tijdje aan het inlezen over BARF en dergelijke alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.
Er zijn zoveel opties en manieren en ik weet niet wat ik moet doen om mijn 2 meiden het beste dieet mogelijk te geven.

Baby (760 gram) eet naast haar brok carnibest en pinkies vandaag heb ik haaksbarf konijn gehaald warm water overheen gegoten en geprakt ze at er iets van maar besloot dat het leuker was de kooi ermee te versieren. (dan heb ik het niet eens over verstoppen echt de hele kooi lag vol en haar vacht trouwens ook ze ging er wardancend doorheen :sdf35: )

Baileys (690 gram) is een ex helicobacter patientje dat een moord doet voor muisjes maar ook fan is van carnibest en tevens viel de haaksbarf konijn ook in de smaak.

Ik weet dat ik voorzichtig moet zijn met (ex) helicobacter patiƫntjes maar ze reageert hier goed op. Ook hebben Hanneke en ik destijds afgesproken dat ze op de prooi blijft (omdat ik haar destijds teveel verwent heb en ze alleen nog maar prooi wou eten toen ze ziek was) ook was de afspraak dat wanneer het beter zou gaan dat ik weer op mocht bouwen met andere dingen naast prooi en brok (die ze nu gelukkig ook weer eet)

Nu wil ik het beste voor mijn meiden en we hebben hier maar een poelier die beschikbaar is op de tijden dat ik kan en daar heb ik een pas van een bedrijf voor nodig. Nu kan ik eens in de zoveel tijd die pas van mijn ouders lenen maar dit is ook niet ideaal. Daarbij vertikken beide dames kwartel te eten (12 euro aan 4 kwartels verspilt *cry* )

Nu las ik dat Joog zelf barf maakt en dit leek mij ook wat dus haal ik morgen een vleesmolen op zodat ik zelf een menu samen kan stellen. Wat raden jullie mij aan, wat moet hierin, ik ben echt nog een leek wat dit betreft en wil alles goed doen zodat ik nog jaren van mijn meiden kan genieten en zij van hun eten. (tevens zal ik hiernaast prooi blijven voeren maar ik vind het niet zo smakelijk staan wanneer mijn ouders of vrienden komen en er ligt een konijn, rat of een muis in de kooi omdat zij hierin een compleet andere denkwijze hebben)

Omdat ik hier slecht kan komen aan dingen zoals lamshart en kippennekken vroeg ik mij af of het kwaad kan dat ik Rodi Lamshart af en toe als tussendoortje geef. (Onze kat is hier namelijk dol op het is volledig dierlijk alleen al gemaald dus we hebben dit in huis ook de fretten jatten dit incidenteel als ze rondlopen) Ik hoop dat iemand mij kan/wil helpen ik snap namelijk dat dit allemaal veelgevraagd is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Waar te beginnen?
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 16:43 

Aantal fretten: 1
Hier heb je een link met de percentage's. http://www.prooidier.nl/voedingswijzer% ... f?sid=4497 Is toch een beetje naar eigen inzicht doen, voor lever en niertjes neem ik altijd alleen lever. Dit omdat het erg!! veel vitaminen bevat. Je hebt het over kippen nekjes, zijn prima, maar bv kippenvleugeltjes ook (die hebben ze gewooon bij de alberthein)Kippen of runder lever lust de kat niet? Die kwartels hoef je nog niet weg te gooien, hier een foto van rat door de molen heen gehaald, kwartels gaan ook prima...... Heb je meer vragen, gewoon vragen. Daar is een forum voor he ;-)

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 16:45 

Hier ook een link met goede, betaalbare prooie dieren/vlees/barf enz... Hebben echt alles !! Leveren ook aan huis...

http://www.kiezebrink.nl/pdf/prijslijst/Prijslijst1.pdf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 jun 2014 16:47 

ooo ja, daarom de foto. Vaak eten ze het wel als het door de molen heen is geweest....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]