Ik heb een vraagje:
Puk en Jip eten veel muizen en ratjes (weaner en soms kleine gewone, maar die vind ik stinken als de fretten ze eten - de katten eten ze meteen op, maar de fretten stoppen halverwege en gaan dan een uur of twee later weer verder), soms hamsters, maar die vinden ze niet zo lekker, en in het weekend een kwartel of een duif. Af en toe krijgen ze insecten, en ze krijgen ook soms een eendagskuikentje. Eén dag in de week eten de katten een wildmix, een soort kvv, maar dan van wild, en daar krijgen de fretten ook van, of gewone kvv, tegenwoordig eigenlijk geen carnibest meer, vanwege het rijstgebeuren (ik heb het zelf nog niet meegemaakt, maar ik hoef niet per se carnibest te kopen), maar dus vooral haaksbarf, en soms smuldier (super goedkoop, bij de supermarkt, en er is zijn twee koolhydraatvrije variant, de vleesmix, die de fretten niet lusten, en die ook heel snel slecht wordt, en de kipmix, die lusten ze wel).
Ik vind het niet zoveel variatie. De katten eten ook konijnen en grote ratten en vis, maar dat gaat wat makkelijker omdat zij groter zijn. En een konijn laat zich niet zo makkelijk in stukken knippen (enorm veel darmen), dus ik kan ze ook geen stukje geven. Ik ben eigenlijk op zoek naar meer variatie in kleine prooitjes.
Vroeger kon ik nog wel woestijnratjes kopen, maar tegenwoordig niet meer. En ik las in een muizenkweektopic over veeltepelmuizen, kun je die ergens kopen?
Hebben jullie nog ideeën wat ik nog meer zou kunnen geven? En dan met name aan kleine prooidieren (en als jullie adressen hebben, dan krijg ik die graag via pb).
|