Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 17 aug 2018 19:15
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Charlotte aan de prooi
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 12:11 

Aantal fretten: 4
Ik hoorde dat vroeger nog wel eens toen ze nog brokken kregen. Daar konden ze zich ook aardig in verslikken. Nu staat er overdag meestal wel een restje carnibest maar anders krijgen ze pas weer wat te eten als we thuis komen van het werk, zo'n uur of 4 maar dan zijn we er inderdaad bij.
Het is een heel naar gehoor in ieder geval. :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 12:24 

ooooh dat gebeurt hier ook wel is hoor, maar bij mij alleen bij bandit zover ik weet :roll:
heb het ook wel is meegemaakt dat saru de moord stak in brokken hoor, de sukkel zat te schranzen of ze leven er vanaf hing en tsjah.. dat gaat niet goed natuurlijk
mijn mening is als ze teveel schrokken ze in alles kunnen stikken...

maar ik denk dat alle fretten het hebben hoor, soms heb je het in de gaten omdat je er bent.. soms ben je niet thuis of ben je te ver..
alles en iedereen wat leeft verslikt zich denk ik.. dieren mogen anders zijn als mensen, maar denk dat in dit geval dat niet uitmaakt... je eet, je slikt en dat kan altijd wel is fout gaan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 14:39 

Aantal fretten: 9
Iedere keer als ik de topictitel " Charlotte aan de prooi" zie, zie ik Charlotte aan een broodje muis zitten :fluit:

Dat verslikken kan idd heel naar klinken :-?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 14:42 

Aantal fretten: 2
sonia schreef:
Iedere keer als ik de topictitel " Charlotte aan de prooi" zie, zie ik Charlotte aan een broodje muis zitten :fluit:

Hahaha dat heb ik ook elke keer :lol: :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 15:15 

Aantal fretten: 4
Ik denk dat heel wat zielen hier diezelfde gedachte hebben! :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 15:16 

Karlijn schreef:
sonia schreef:

Hahaha dat heb ik ook elke keer :lol: :wink:

Hahaha, zo was het ook wel een beetje bedoeld. :lol:

---- Berichten samengevoegd ----

Danielle schreef:
ooooh dat gebeurt hier ook wel is hoor, maar bij mij alleen bij bandit zover ik weet :roll:
heb het ook wel is meegemaakt dat saru de moord stak in brokken hoor, de sukkel zat te schranzen of ze leven er vanaf hing en tsjah.. dat gaat niet goed natuurlijk
mijn mening is als ze teveel schrokken ze in alles kunnen stikken...

maar ik denk dat alle fretten het hebben hoor, soms heb je het in de gaten omdat je er bent.. soms ben je niet thuis of ben je te ver..
alles en iedereen wat leeft verslikt zich denk ik.. dieren mogen anders zijn als mensen, maar denk dat in dit geval dat niet uitmaakt... je eet, je slikt en dat kan altijd wel is fout gaan

Dat is wel zo, maar met die prooi (rat in dit geval) scheuren ze er stukken vlees af, slikken al voordat het heeft losgelaten en als ze het vervolgens niet snel los krijgen van het beest blijft dat stuk vlees dus in die keel hangen. En ik heb het idee dat ze eigenlijk altijd op deze manier eten. En ik hoor dan ook dagelijks de stik geluiden en het happen naar adem. :-?

Ik herinner me trouwens nu dat ik het hier al vaker over heb gehad en misschien zelfs wel in dit topic *valt in herhaling*. :roll:

Ik vrees dat ik er mee moet leren leven en hopen dat het goed blijft gaan...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 nov 2008 15:56 

hmm dat ken ik dan weer niet, dat je dat vrijwel dagelijks hoort.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 30 nov 2008 09:49 

is dat niet de manier van eten voor een vlees eter ....de scherpe hoektanden snijden vlees eraf tot kleine stukjes ...echt kouwen doen ze niet hooguit als het te groot is ....ik zie hier alleen sonny met een afgescheurd stukje naar een hoekje gaan en daar gaat ze het op zitten knouwen ..wel als ze ouder worden en wat rustiger eten ...wordt het iets minder ....ik vind het vaak ook eng ...maar ik kan onmogelijk voor de kooi gaan zitten en ieder hapje volgen of het wel goed gaat ...de fretzzels zouden gek worden van mij...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 12:50 

Babet weigert tegenwoordig gerbil te eten. Ze heeft zichzelf gister en vanacht gewoon uit zitten hongeren en was daardoor vanmorgen strontvervelend. Ik heb de gerbil maar aan Mo gegeven (gelukkig was die er wel blij mee) en Babet een rat gegeven.

Probleempje is nu dat de diversiteit eruit gaat raken. Babet eet nu dus alleen nog babykonijn en rat en heel af een toe kwartel (en kippenhartjes). Hamsters lusten ze ook allebei niet.
Waar zou ik het dieet nou nog mee uit kunnen breiden? Ohja, muizen vind ik te duur. :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 12:56 

Aantal fretten: 1
maar is dat uitbreiden van het dieet perse nodig dan? Dat wij nou zo gevarieerd eten, maar in een hele prooi zit alle variatie al van vlees/organen/bot noem maar op. Als je brokken voert voer je toch ook maar 1 soort brok? Als je carni voert voer je ook 1 soort carni? Of heb ik het nou mis? :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 13:45 

nee opzich heb je wel gelijk.
als je volwasen prooi voert zit je altijd goed.
de afwisseling die jij aangeeft charlot zou in mijn ogen niet echt een probleem zijn.
alleen ik laat die gerbil gerust 2 dagen liggen.
en je kan toch ook af en toe muis voeren??
1 keer in de week ofzo.
je hoeft dat toch niet dagelijks te geven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 18:03 
Moderator

Zie ik een nieuw topic met als titel 'Charlotte aan de prooi'. Ik heb natuurlijk weer de verkeerde gedachte en zie het al helemaal voor me Charlotte genietend van een muisje. :oops1: :offtopic:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 19:57 

tsjah als je meer diversiteit wil zal je toch niet zo op de centen moeten zitten want prooi is nou eenmaal duur
maar je kan toch af en toe is muis doen? alle prooi is duur.. :dontknow: denk dat het toch geen kwaad kan omdat ze qua volledige voeding dus nu alleen rat heeft en soms een kwartel.. een babykonijn mist allerlei stoffen nog.. dus je kan die ook een keer weglaten en inruilen voor muis? ik verzin ook maar wat

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 20:42 

Sorry maar ik vind het niet echt gepast om te zeggen dat ik op de centen ga zitten. :sdf31: Het meeste van het geld dat ik te besteden heb gaat naar mijn fretten, niet iedereen kan zijn geld ongestoord uitgeven, dus ik bezuinig waar ik kan.
Dat moest ik toch echt even kwijt.

@ Golfje: Fretten hebben een gevarieerde voeding nodig. Toen ik nog brokken gaf, had ik ook meerdere soorten door elkaar (dat is niet persé nodig, maar brokken zijn ook niet te vergelijken met prooi). En ik ben ook van mening dat alleen carnibest voeren niet genoeg is, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

@Chaimel: De gerbil ligt al 2 dagen. Dus ik heb het geprobeerd, want als ik het aan hun over zou laten eten ze alleen maar baby konijn. :wink: Maar als ze het echt niet wil zal ze het wel niet lusten. Ze heeft het altijd moeilijk gegeten.
Maar misschien dan toch maar af en toe muizen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 20:44 

ja maar ik weet precies wat het kost.. ik moest er ook van alles voor laten toen ik student was zonder vaste baan.. ik had een inkomen van 0.0 voor mezelf
ik zeg alleen laat die babykonijnen dan gewoon even weg (toch geen geweldige voedingsstoffen nog) en wissel het af voor muis... want een zak muis is duurder, maar er zitten er wel meer in.. hier doe ik langer met muis als met ratten.

je vraagt toch om afwisseling, nou ik zeg let niet op de centen en geef ze gewoon is af en toe muis.. dan doe je een zak babykonijn minder

en gepast of niet.. tsjah dat is mijn mening.. en ik sluit me aan bij chaimel.. geef het gewoon af en toe is.. dan valt dat veel duurdere heus wel mee want het scheelt 8 euro per zak ofzo en als je 2 keer per week muis geef... dan kan je weken vooruit

wat betreft het ineens niet willen eten.. die periode heb ik ook met saru en ratten gehad.. meneer moest het ineens neit meer dus ik heb hem een tijdje dat neit gegeven.. na 1,5 maand heb ik t toen weer is gegeven en voila.. meneer at het ineens weer..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 20:46 

Als ik op de centen zou zitten zou ik wel helemaal geen prooi geven, denk je niet?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 20:49 

wat zijn we weer aangebrand... jij zegt zelf muis is te duur.. nou ik zeg het scheelt maar 8 euro de zak en geef het 1 keer of 2 keer per week.. dan kan je weken vooruit.. alle andere prooi oplossingen zullen ook niet goedkoper zijn..
je vraagt om variatie.. en die is er dan op die manier alleen maar door meer uit te geven.. ik kan er niet meer van maken.. ik weet hoe duur prooi is, kan het nu makkelijk betalen, maar hiervoor had ik niet eens een baan.. ik wil alleen maar zeggen dat t heus wel lukt en dat je dan beter minder geld uit kan geven aan prooi waar minder in zit..

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 20:58 

Het gaat gewoon om de manier waarop. En "maar" 8 euro de zak vind ik nogal wat. Dat is per kilo dus 8 euro duurder.
Maar bedankt voor je advies.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 21:02 

ja tis ook veel.. elke keer als de leverancier verteld dat ze weer omhoog moet trek ik wit weg :lol:
ik vrees dat het een keer gewoon onbetaalbaar wordt...

en natuurlijk is 8 euro wat meer.. ik dacht dat ik een keer de muizen had geteld in de zak (vraag me neit waarom, ik weet het niet meer) maar ik geef large.. en ik telde er dacht ik een stuk of 25.. weet niet hoeveel je fretten eten? maar miss 2 muizen de dag dan? denk dat ze ongeveer even veel eten als hier.. misschien heb je dan een idee hoe lang je er mee doet? vind een kilo altijd nietszeggend :oops:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 07 mei 2009 21:26 

oke, en duif dan? Dat is niet zo duur. En zalm-lijfen zalm-koppen die zijn echt spotgoedkoop! (of mag je geen zalm geven aan een fret?) En kip van de markt is ook niet zo duur. Hele konijnen zijn goedkoper als baby-konijnen in verhouding. Verschillende soorten rat, is dat wat?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]