Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 12 dec 2017 19:40
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: All animal
BerichtGeplaatst: 21 aug 2009 16:40 

Hallo Allemaal,

Ik kwam dit op internet tegen en ik moet zeggen dat het me wel aanspreekt. Kent iemand dit en heeft hij/zij er ervaring mee. Zij hebben namelijk ook konijn en kwartel en hier zit niks exra toegevoegd zoals dat bij carni bijvoorbeeld nog wel is.. Het zijn gewoon completen prooidierenvermalen!!

Hoor graag jullie ideeen hierover!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: All animal
BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 17:51 

Aantal fretten: 2
ja het is erg intressant, maar of het wat is weet ik niet,de ingewanden worden geloof ik meegemalen en dat is toch iets wat fretten vaak bij hun prooi laat liggen.
ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar heel veel mesen die het geven zijn er tevreden over, dus probeer het en zet hier je ervaring neer.

is jouw fretje een geboren prooieter??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 18:02 

hier laten ze van iedere prooi de maag en de darmen liggen verder eten ze alle organen op ...
ik vind de prijs erg interessant ...alleen wordt het niet bij mij thuis gebracht las ik ....ik geef af en toe mijn fretten Naturis ipv carnibest ....maar ik wissel wel erg vaak af met voer..en compleet prooi is hoofdvoer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 21:35 

ik ken het niet...bestel bij *naam verwijderd* hele prooi en karkassen. Geen van de dieren eten hier darm en maag, behalve pens voor de hond...en verder haal ik het bij Nanja...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 aug 2009 01:36 

Okee, bedankt voor jullie reacties! Ik zal het gewoon eens gaan proberen. Ik heb een site gevonden waar prooidier, all animal maar ook ontveerde karkassen, nekken en dat soort dingen besteld kunnen worden en ze leveren wel in Nijmegen. Ik weet niet of ook de darmen mee gemalen worden. Zal toch wel niet :o

Dino is een geboren prooieter. Ik heb mijn fret bij *naam verwijderd. Namen van fokkers zijn niet toegestaan* vandaan :D Ik ga vd week bestellen maar in Nijmegen wordt dan pas weer september bezorgd, dus moeten we wel lang wachten :( Ophalen is 1,5 uur rijden ofzo dus is ook niks..

Jullie horen van me of het wat is, ik wil sowieso graag een afwisseling op de carni naast prooi. Naturis ken ik niet, haaks barf heb ik wel mindere verhalen over gehoord over te grote en scherpe botten ed.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 aug 2009 17:56 

nou als je een prooieter hebt zou ik er niet voor kiezen om carni erbij te geven, maarja als je dat echt wil dan moet je het doen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 aug 2009 17:59 

oooh dat van haaks barf ken ik niet wat je beschrijft.. hier krijgen ze de ene week 1 keer bandit, de andere week haaks barf.. maar bij mij zitten er geen grote stukken of iets in :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 sep 2009 10:05 

Ik heb het nooit geprobeerd hoor! Dat is wat ik er over hoor/lees. Maar ze eet tegenwoordig prooi en blijven daarnaast carni erbij geven overdag en dat willen we nu ook afwisselen met de kat diabetes variant. Ik las dat eend ook kan? De kattenvariant dan? De vind het lekker namelijk de carni en ze is nog jong dus extra mag wel vind ik.. 's avonds en 's nachts geven we nu dus prooi.. Ochtend en rond 5 uur een plakje carni.. Of ga ik nu overdrijven met eten? De plakjes zijn net wel/niet 50 gram per stuk dus alleen de carni is voor een fretten pup volgens mij al voldoende wat ik lees op de carni site..

Zal ik dan toch maar 1 plakje hoeven geven en daarnaast hele prooi rond 5 uur?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 sep 2009 12:28 

ik zou idd maar 1 plakje geven en hele prooi als ze die goed eet! hou het gewicht goed in de gaten...een pup hoort te groeien. Als je een goede prooieter hebt, zou ik daar de voorkeur aan geven en de carni is dan bijzaak..in de ochtend bijvoorbeeld, als je naar school of werk moet...
En ja je kunt ook de eend geven en haaks heeft ook konijn die je kunt geven....De frtten van mij zijn inmiddels echte Haaks liefhebbers en eten graag de eend en diabetes kat van carni...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 sep 2009 23:31 

Ik heb all animal besteld vandaag, die krijg ik helaas pas over 3 weken binnen maar ben reuze benieuwd... Ook 8 kilo kwartels besteld, muizen, kuikens en kippenharten.. Als de kwartel bevalt misschien ook eens duif bestellen, ben alleen bang dat dat te groot voor haar is.. Ze groeit nog steeds elke dag, dat zie ik wel duidelijk.. Nog niet aan toe gekomen haar te wegen, ben morgen vrij dus dat ga ik dan even doen!!

All heeft ook eend, kwartel en konijn versie en is kwa prijs aantrekkelijk.. Ga dat denk ik dan ook alleen de ochtenden geven, hangt er beetje vanaf hoe goed ze die kwartel gaat eten..

Ik hou jullie op de hoogte!!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 sep 2009 18:54 

Nou de all animal binnen, 4 dagen geleden voor het eerst gegeven en Dino is meteen ziek door een maag en dram bacterie.. Nu zal dat daar wel niet zo mee samen hangen, maar echt gek was ze er niet op, alhoewel dat ook wel logisch is als ze zich zo beroerd voelt!!

Kortom, nog geen conclusie voor jullie over de all animal, ik vind het wel wat grof en voelt wat vettig aan, is pure prooidier natuurlijk, vooral de eend variant voelt wat vettig tijdens het snijden in plakken.

Hoop wel dat ze het in de toekomst nog gaat/mag/kan eten, heb inmiddels namelijk 4 kilo muizen, 8 kilo kwartels, 5 kilo all animal konijn, 5 kilo all animal kwartel, 5 kilo all animal eend, 3 zakken van 24 stuks kuikens, 3 kilo kippenharten liggen :S weet voor gekkigheid niet waar ik met de rotzooi heen moet, heb gisteren al een grote vrieskist aangeschaft.. En die meteen of deep frost gezet.. anders kan ik het straks nog weggooien ook! :o

Dusss... mocht Dino de prooi niet meer kunnen hebben door haar maag en je zoekt nog prooi, je weet me te vinden!! haha..

PS, kwa gewicht zit ze nu op al de 789 gram :D ondanks dat ze ziekjes is :(

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 sep 2009 20:09 

gewoon even afwachten wanneer ze er weer aan kan gaan beginnen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2009 09:28 

geef haar zeker geen kuiken meer ik hoor steeds vaker over spugende fretten na het eten van kuiken

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2009 16:52 

Aantal fretten: 1
Ik denk dat dit ook per fretje verschilt.
Ik kan Max gewoon kuikens voeren, hij vind het heerlijk en wordt er zeker niet ziek van.
Maar als jij merkt dat jou fret daar wel slecht op reageert dan kun je haar dat inderdaad misschien beter niet meer geven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2009 17:13 

ik kan Chubby gewoon kuiken geven..hij krijgt dat hoogstens 1 x in de 2 weken, vaak minder. De Musketiers kunnen er ook niet tegen en krijgen het dus niet!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2009 17:52 

ik heb maar 2 fretten die er echt niet tegen kunnen die krijgen het dan ook niet meer.. de anderen krijgen er alleen maar bagger poep van als ik de dooier erin laat zitten.... maar laat ze gewoon leeg lopen en geef het wel als snackje...ik vind kuikens veel te leuk voor ze om het niet te geven ik verstop ze dan ook altijd in de tuin heerlijk zoals ze dan hun prooi gaan vangen en doden :sdf61: dit doe ik trouwens ook met kippekoppen en muisjes.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 okt 2009 20:21 

hahaha..Rebek, dat heb ik ook een keer met de Musketiers geprobeerd...die zijn volgens mij te sullig :oops: ze vinden niks! Chubby heeft er toen 2 gevonden en hield het toen voor gezien.....of ik heb ze te goed verstopt...of die van mij zijn bar slechte prooizoekers. Ze krijgen hun vlees liever in hun schaaltje denk ik. Echte luilakjes :rofl:
...maar zo'n kuiken laten leeglopen is een idee. Kan ik n og wel eens proberen bij die kukeltjes....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jun 2010 15:59 

Aantal fretten: 4
Ik heb all animal kwartel besteld vorige week en heb het gegeven, maar ze eet het dus echt niet 8-)
Ze heeft de hele dag niet gegeten.
Tot nu toe eet ze alleen de haaksbarf kip en konijn.
Maar moet er wel wat bij zoeken want nu is het een beetje eenzijdig.
Tips?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jun 2010 16:28 

fuzzy muisjes, die vinden sommige fretten ook heerlijk, is ook gelijk goed voor de tandjes :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]