Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 13 dec 2017 12:53
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hoeveel prooi/rauw eten jullie fretten?
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 20:21 

Aantal fretten: 1
Hoeveel eten jullie fretten eigenlijk per dag aan prooi? Ik geef zelf iedere dag wel een muis (een grote muis, die gaat altijd wel op) en dan een half bakje Carni erbij, of een keer per week een kuiken, of iets anders prooierigs, bv een stuk kwartel ofzo. Wat is normaal op een dag? Nou is Coco zo'n dikke tor momenteel dat ze niet echt aan geeuwhonger lijkt te lijden :g maar ik merk wel dat dezelfde hoeveelheid de ene dag in rap tempo op is en ze meteen meer wil, en de andere dag wat langer blijft liggen.

Hoeveel is ''normaal'' per dag? Ik wil ook niet te veel neerleggen wat ik dan later moet wegkieperen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Hoeveel prooi/rauw eten jullie fretten?
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 20:37 

tsjah wat heet normaal.. hangt ook met het gewicht van je fret af, jaargetijde etc
hier eten ze nu (beide ongeveer 1250 gram) 2 large muizen per dag.. doen 2 dagen met een grote weannerrat.. of een kuiken en een muis... of een grote schaal carnibest of haaksbarf (125 gram)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 20:55 

Ieder twee muizen per dag? Een grote weaner doet Coco ook twee dagen mee, in ieder geval.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 21:16 

ja ieder 2 stuks.. of ene kuiken en muis

maar het is soms lastig hoor.. ene dag kom ik thuis van mijnw erk.. is alles al op.. andere dag hebben ze maar 1 muis op :dontknow:
hetis denk ik beetje proberen hoeveel jouw fretje eet op 1 dag

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 21:19 

Ja, precies, dat is het 'm, de ene dag is álles op, de andere dag blijft er van alles liggen. :dontknow:

Nou ja, ik geef sowieso naar behoefte. En het is een lekker dikke fret hoor, conform het seizoen. Ik geef ook wel eens een extra muis als ik weet dat ik later thuis kom van werk ofzo. Nu kan dat wel, in de winter, maar in de zomer is dat best wel ranzig...

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 21:19 

Aantal fretten: 2
Pff, het wisselt. Ze doen samen, maar Jip is bijna twee kilo en Puk bijna één, dus ik vermoed dat Jip wat meer eet. Meestal eten ze twee muizen en nog iets anders per dag, carni, kuiken, kippendij, meelwormen, haaks,kippennekje. Soms vier muizen, maar laatst aten ze opeens een week lang zes muizen per dag.

Kwartel en duif doen ze twee á drie dagen mee. Kleine ratten gaan snel op, grote ratten vind ik zelf stinken, dus die krijgen ze niet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 21:56 

momenteel eten ze hier niet echt veel ...alleen Paco is de vreter die eet perdag een kwartel een paar muizen en een smoeltje brokjes wanneer meneertje nog honger heeft

de andere doen 2a3 dagen met hun tweetjes met een kwartel ...Klaas eet een kwartel per dag en een duif doet hij 2 dagen over
weet je je moet gewoon naar je fret kijken en geven wat die vraagt ...2 muizen genoeg dan 2 muizen ...wil die er meer dan geef je er meer
het kan gewoon erg wisselen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 22:12 

Zo, die Paco is een echte smulpaap zo te lezen. :lol:

We doen hier niet aan dieet hoor. De bak is altijd gevuld met van alles en nog wat. Maar het is zo apart dat ze de ene dag kaant als een bootwerker en de andere dag wat rustiger aan soms. En met carni is het ook lachen, als het langer dan een dag in de koelkast heeft gelegen, dan heeft mevrouw meteen minder trek. Moet kakelvers zijn!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 23:01 

je kun de carnibest worst het beste terwijl die nog bevroren is met een zaag in plakken snijden en dan ieder stukje (dag portie) apart in een boterhamzakje in de vriezer leggen ...dan eten ze altijd vers

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 feb 2010 23:30 

Doe ik ook... maar soms is er wel eens een halve plak over, als ik de carni naast de prooi geef. Het gaat wel op hoor, maar mevrouwtje laat altijd wel merken wat wel en niet lekker is. *brush*

Ik hak trouwens met een mes met een hamer erop, dat zagen daar krijg ik een rsi-arm van. :6

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 00:09 

Belinda schreef:
We doen hier niet aan dieet hoor. De bak is altijd gevuld met van alles en nog wat. Maar het is zo apart dat ze de ene dag kaant als een bootwerker en de andere dag wat rustiger aan soms.

Volgens mij doen heel veel fretten dat. Puk en Jip iig wel, en van mijn vorige fretten deden ook heel veel dat. Toen ze nog brokjes kregen aten ze soms drie bakken per fret per dag en dan opeens stond het bakje met voer er gewoon twee dagen.
Vind het eigenlijk logischer dat ze dat met prooi hebben, want ik kan me voorstellen dat de ene prooi er langer over doet om verteerd te raken dan de andere, maar brokjes leken me heel gelijkmatig qua energie en vertering :dontknow:

Belinda schreef:
En met carni is het ook lachen, als het langer dan een dag in de koelkast heeft gelegen, dan heeft mevrouw meteen minder trek. Moet kakelvers zijn!

Puk en Jip vinden dat zoiets vies als carni alleen gegeten kan worden als het uit de hand gevoerd wordt terwijl ze geknuffeld worden. Ik vind eigenlijk van niet, maar als ik wil dat ze het opeten omdat ik een paar dagen zonder prooi zit, zal ik wel moeten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 09:06 

Aantal fretten: 4
Bij vooral de prooieters hier (Kai, Donna, Max) is er geen pijl op te trekken. Op dit moment eten ze erg weinig en moet ik veel weggooien omdat ik ze gewoon te veel geef.
Max (1800 gram) eet 's ochtends een klein schaaltje carnibest of Haaks Barf en hij krijgt 's middags twee regulair muizen of een kleine weanerrat. Maar ik merk de laatste tijd dat hij dit dus niet allemaal opeet.
Donna (700 gram) krijgt in de ochtend een klein schaaltje Haaks Barf en in de middag een small muisje. Dit gaat redelijk op allemaal.
Kai (1800 gram) gaat voor een flinke schaal carni, krijgt 's middags een klein schaaltje waltham en als derde maaltijd twee regulair muizen maar die muizen gaan de laatste tijd niet meer helemaal op.

Eigenlijk eten alleen de carni-klanten (Skunk en Bo) alles helemaal op. En dat is twee keer daags carni en een keer waltham. Bij Skunk ben ik voorlopig even gestopt met kleine muisjes omdat ze die helemaal niet meer opat.....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 09:47 

hier wordt momenteel ook wat minder gegeten hoor. Chubby at een week geleden nog 2 muizen en een weanerrat, of een konijnenpoot, hazepoot, o.i.d. per dag...nu zijn de 2 muizen OF de konijnenpoot oid al genoeg...ik voer gewoon naar behoefte, zie ik dat meneer alles in een keer opvreet krijgt hij er nog wat bij, neemt hij een hapje en legt het dan in de hoek, dan niet...hij moet zowiezo eerst zijn maaltje op, voordat er een volgende komt, want hij is heel kieskeurig en als hij weet dat er toch wel weer iets lekkerders komt eet hij z'n muis of gerbil niet op...de boef :wink: KVV krijgt hij een enkele keer, maar dat gaat altijd in één keer schoon op, honger of niet....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 10:09 

Aantal fretten: 6
Hier eten ze ook heel weinig op het moment. Bij Roschi is het misschien te verklaren omdat hij net geopereerd is.
Josje eet de carni nog goed weg, maar een muis, kippenenek en andere dingen laat ze gewoon staan. Ik vind het zo moeilijk om dan niks anders meer te geven. Ik kan het een dag maar dan 's avonds geef ik het overgeblevenen gewoon aan de hond ofzo. Geen muizen die probeer ik dan maar bij een andere fret. Maar Bandit is ook wel blij met een kippennek hoor.
Knut en Silke die eten wel alles op.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 10:37 

Ha, laatst vond ik een stinkende verstopte kippenpoot terug. Gedver.

Grappig om te lezen dat jullie fretjes ook zo lekker kieskeurig zijn. Eigenlijk valt er geen pijl op te trekken. Ik geef ook wel eens iets, maar dan is het niet wat madam verwachtte en dan bedelt ze gewoon door. Uiteraard moet ze dan toch eten wat de pot schaft en dat doet ze ook. Muisjes gaan er hoe dan ook goed in, rat duurt altijd ff wat langer.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 11:11 

hier zijn ze op het moment weer aan het bunkeren, een duif daar doen ze 2 dagen mee, maar 8 muisjes zijn met een halve dag weg en dan gooi ik er dus 's avonds nog wat anders in, zoals kuikens of gerbils. Met 2 ratten doen ze een dag, maar dat zijn wel grote ratten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 11:44 

Aantal fretten: 4
:-o

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 11:49 

hier is het voor angel alleen prooi, hoeveel hij eet is heel erg wisselend.
op het moment eet hij erg slecht.
kaia en sandy krijgen 2 maal per dag een schaaltje mix vlees.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 11:55 

Aantal fretten: 7
Zo Monique dat zijn reuze-menu's !! :roll:

Ik voer hier 2 van de 6 fretjes met prooi ( groot woord in mijn situatie ), dan blijft het bij 1 baby- of smallrat en 2 fuzzymuisjes per dag, ze houden hier van klein maar fijn.... :wink:
Heel af en toe een kuikentje voor de lekkere trek.
Daarnaast staan er brokjes maar die worden alleen door Snowy aangeraakt, Heintje zit met die prooihapjes al aardig vol.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 feb 2010 12:25 

Ja, dat is meer het menu van Holle Bolle Gijs als ik het zo lees. Dure hobby, ook! :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]