Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 14 dec 2017 15:22
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Kip en kuiken
BerichtGeplaatst: 23 jun 2010 09:18 

Na twee jaar fretloos te zijn geweest, ben ik sinds een week of drie weer een fretten eigenaar van een ADHD wildkleur fret. Tjonge jonge, ik was even vergeten hoe druk een pup kan zijn :-D
In de twee jaar is er veel veranderd qua voeding voor je fret. Zo lees ik veel over Carnibest (bestelling is al geplaatst) wat mijn fretje al eerder heeft gegeten bij zijn vorige eigenaar. Bij mij in de buurt (Pijnacker) is er bijna niet aan te komen maar gelukkig bij mijn schoonmoeder in Spijkenisse is het twee straten verder te verkrijgen. Ook andere fretten voeding zoals TF en James zijn hier niet te verkrijgen (tja dorp he!) Momenteel doet hij het uitstekend op Hills brokken en om de dag een muis. Hij is dol op muis en binnen enkele seconden is deze dan ook helemaal opgegeten. Vroeger gaf ik mijn fretten (had er toen 4) ook wel eens een dags kuikens, alleen kookte ik deze omdat ik bang was voor Samonella. Nu vroeg ik mij af, hoe doen jullie dat? Gewoon kuikens en kip rauw geven, kan dat dan geen kwaad?

Groetjes,
Patries

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Kip en kuiken
BerichtGeplaatst: 23 jun 2010 10:20 

Ik geef alles rauw. Zelf wel even je handen wassen na het voeren, want salmonella kan bij jou meer kwaad dan bij je fretten. Fretten hebben een zure maag, dus die kunnen dat goed hebben. En eendagskuiken ook niet gaan voeren als volledige voeding, want er zit niks in qua voedingsstoffen. Ik zie ze als snackjes, want ze zijn er wel dol op :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jun 2010 10:25 

Ja sowieso altijd handjes wassen na en voor het eten :-D Zeg ik ook altijd tegen mijn zoontje van bijna 3. Vind het wel een raar idee hoor om rauw vlees te geven. Blijft Salmonella toch wel eng vinden. Hoe ging het trouwens met de fretten poepjes na het rauw vlees geven, ziet dat er anders uit? Ik merk wel dat mijn fret zijn poepjes meer stinken na het eten van een muis (en hij is er zo dol op!). En geef je dan een kip filetje of een stuk kippen poot?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 23 jun 2010 22:10 

Aantal fretten: 6
Muizen geef je toch ook rauw, mag ik hopen? :wink: Ik geef 1 keer per week een eendagskuiken per fret. Verder ratjes, muizen, Haaksbarf kip en konijn. SOms duif en patrijs.
Succes met je nieuwe fretje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]