Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 06 jun 2020 06:06
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Buffy, Billy en Bobby
BerichtGeplaatst: 21 maart 2009 19:35 

Aantal fretten: 1
We zijn net thuis met onze nieuwe aanwinsten Bobby en Billy (zie ons voorstel-topic).
De eerste poepjes en plasjes midden in de keuken zijn gepleegd. Een goed begin.. :evil2:
Buffy is erg moe van alle indrukken bij Natascha, dus heeft ze meteen haar slaapplek opgezocht.
Billy en Bobby hebben het op dit moment nog erg druk met het onderzoeken van hun omgeving en het verplaatsen van muizen (ieeee... :-? ).
Ze maken een ontspannen indruk, maar blijven wel dicht bij elkaar in de buurt.
We wachten af wat de komende dagen gaan brengen en proberen jullie op de hoogte te houden.

Groetjes, Ron en Martine.

Profiel  

Berichttitel: Re: Buffy, Billy en Bobby
BerichtGeplaatst: 21 maart 2009 20:18 
Moderator

Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 maart 2009 22:06 

Aantal fretten: 2
Spannend hoor! Ik blijf dit topic volgen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 02:07 

Aantal fretten: 0
gefeliciteerd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 02:34 

Leuk... veel plezier met die 2!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 02:49 

van harte met jullie nieuwe aanwinsten.
je gaat me toch niet zeggen dat ze hun muis overal mee naar toe mogen nemen??? :evil2:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 11:55 

gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinsten!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 13:25 

Hallo allemaal,

Wat een warm welkom hier. Leuk hoor! Nu MOETEN we dit dagboek wel bijhouden... :lol:

Nou, gisteravond weinig bijzonders meer. Billy en Bobby lagen al vrij snel in coma achter/naast de bank en Buffy zocht haar eigen plekje op (als ik ga snappen hoe ik hier foto's in krijg, zal ik dat laten zien (HELP!)). Uiteindelijk moesten we ze allemaal wakker maken toen wij gingen slapen (logisch, toch?).
Bobby (voor de kenners: de angstige zwartneus) vond het allemaal wel prima, maar Billy (de doerak van het stel met de witte neus) dacht daar eerst anders over. Hij stond even aan de tralies te trekken met z'n bekkie, maar toen we hem op het vlees (geen prooidier; wie weet gaan we ons daar ooit nog toe zetten..) wezen, had dat al snel z'n volledige aandacht. Bobby vond dat minder interessant, maar die had 's middags ook al een halve bak brokjes naar binnen gewerkt.
Vanochtend eerst Buffy even uit haar hok gelaten, zodat ze niet weer de schrik van haar leven zou krijgen. Het andere hok vond ze wel even interessant, maar aangezien daar nog geen teken van leven was, was dat snel klaar. Toen maar even uitgeprobeerd hoe het spul op stofuigen reageert. Dat viel reuze mee. Ze werden wel wakker, maar bleven rustig. Het grappige is wel dat ze (nog) niet zelf hun hok uitkomen als dat open staat. Billy en Bobby dus uit hun hok gehaald (nadat ze eerst keurig op de bak hadden gezeten :angel: :angel: ) en ze lekker rond laten lopen. Ook Buffy liep nog rond en dat ging goed, totdat Bobby bedacht dat hij eens even in de slaapplek van Buffy wilde kijken. Buffy was daar net in gelopen en schrok zich blijkbaar een ongeluk. Ze gaf een harde piep, waarop Bobby niet wist hoe snel hij weer achteruit naar buiten moest. Daar banjerde hij rustig verder.
De drie monsters hebben nog een half uurtje rondgelopen. Er wordt niet gevochten, maar ze zoeken elkaar ook (nog?) niet op. Billy en Bobby durven nu wat losser van elkaar rond te lopen. Ze hebben de tuin ook ontdekt. Billy was lekker aan het springen, maar Bobby was snel weer binnen. Nu zijn de 2 mannen weer in hun eigen hok gaan liggen slapen en Buffy ligt op haar eigen plek. Ben benieuwd of ze die in de nabije toekomst nog wil gaan delen. Nog niet zo lang geleden liepen er nog 3 andere fretten in rond en dat was ok, maar nu...? Ik ben benieuwd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 13:37 

Aantal fretten: 4
Wat fijn dat jullie de zorg van die twee ventjes op jullie hebben genomen! En ik ben blij dat jullie je hebben aangemeld op dit forum zodat we deze mannekes kunnen blijven volgen. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 13:43 

ja ik ben ook blij dat we ze kunnen blijven volgen.
en het klinkt niet verkeerd. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 maart 2009 13:46 

Ben benieuwd hoe het verder zal gaan met je 3 fretzzels ....vind het geweldig dat jullie 2 labjes hebben meegekregen ....heerlijk dat zulke stumpers toch nog een heerlijke eigen thuis hebben gekregen ...dankzij de inzet van een paar geweldige mensen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 19:25 

Hallo Allemaal,

De mannen voelen zich al helemaal thuis. Ze worden steeds brutaler en gaan ook leuk spelen. Vanmorgen lekker in de tuin rond gebanjert (vinden ze helemaal geweldig). Buffy kwam ook even kijken en wilde zowaar ook een beetje meespelen, maar het blijft eng die nieuwe fretten. Na een beetje gestuiterd te hebben moest ze toch echt weer snel naar binnen. Beetje bij beetje wordt het gewoon voor haar dat er nu twee mannen in huis zijn. Ik snap wel dat vrouwen er moeite mee hebben dat er mannen in je buurt zijn, want je moet ze steeds zeggen dat ze hun troep op moeten ruimen (ik ken een hoop vrouwen die daar last van hebben). Maar ja, zo zijn mannen nu eenmaal.

Over troep opruimen gesproken. Ik kwam vanmiddag thuis en wilde mijn pantoffels aantrekken. Maar die lagen niet op hun "vaste" plek. het eerste wat ik dacht was dat Martine ze misschien wel verplaatst zou hebben. :wink: Maar nee hoor de mannen vonden dat ze op een andere plaats hoorden. En dan vooral allebei op een andere plaats. Eentje onder de bank en eentje onder de kast. Lekker makkelijk.

De mannen doen bijna alles met elkaar en nemen ook elkaars dingen over. Bobby begon met het wegslepen van de pantoffels en slippers (later zelfs een van mijn schoenen) en Billy vond dat dus wel een goed idee en deed hetzelfde. Als Billy in de hangmat kruipt volgt Bobby niet veel later. Als Billy in het "tentje"kruipt komt Bobby er ook wel heen. Als bobby gaat eten komt Billyu vanzelf (en ze eten erg veeeel :sad2: ). Je zou bijna denken dat het een tweeling is....

Nu liggen ze lekker te slapen.

Tot morgen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 19:34 

Aantal fretten: 4
Ik vind dat zo grappig om te horen. Die arme zielen hebben hun leven lang in een kleine kooi opgesloten gezeten, zonder voldoende beweging en aandacht (dat weet ik, ik heb ze gezien bij Natas) en toch ontwikkelen ze de specifieke frettenstreken! :lol: Of dat heb je aan Natas te danken natuurlijk...... :evil2:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 19:36 

het klinkt in ieder geval helemaal top :D
streken of geen streken :evil2:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 19:39 

Wat leuk om te lezen! :D

Ik denk dat ze na een tijdje wel wat meer hun eigen gang zullen gaan. Maar nu zijn ze voor elkaar natuurlijk het enige vertrouwde.
En ik hoop natuurlijk dat het ooit met z'n drieen dit wordt. :3:
:wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 23 maart 2009 19:50 

Wat fijn dat ze nu echt fret kunnen zijn!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2009 20:34 

Aantal fretten: 0
heerlijke streken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 24 maart 2009 22:41 

Weer een kleine update.

Eigenlijk is er niet veel bijzonders te melden. De mannen laten elkaar wat meer los. Ze zijn helemaal gek van de tuin. Het is wel leuk om te zien dat ze soms gewoon voor de deur gaan zitten (zoals bijvoorbeeld een hond doet, op zijn kont en naar de deur kijken).

Buffy weet nog niet of ze nou met ze moet spelen of dat ze bij de mannen uit de buurt moet blijven. Als de mannen buiten rond lopen wil ze toch ook wel even kijken, maar dan ook weer snel naar binnen. Als de mannen in "haar" hok willen, dan geeft ze een korte kik om te laten merken dat ze dat toch liever niet heeft. Gelukkig zijn de mannen 'super relaxed'. Ze draaien zich om en lopen de andere kant op en doen weer gewoon hun ding.

Vanmiddag met Buffy in de gang gespeeld. Billy liep er ook rond en als Buffy in de buurt was van Billy besprong ze hem (speels), maar rende dan ook weer weg. Er komt dus af en toe wel een beetje toenadering, maar het blijft ook wel een beetje eng. Ach ze zijn pas drie dagen samen, dus het komt volgens mij wel goed. Soms vergeet ik dat het pas drie dagen is. Het is al zo gewoon dat de mannen erbij zijn.

Tot de volgende keer...

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2009 00:52 

ja het klinkt gewoon goed. :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 maart 2009 06:44 

Aantal fretten: 9
Dat klinkt helemaal niet verkeerd allemaal :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]