Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 24 sep 2020 15:45
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 986 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mila
BerichtGeplaatst: 03 jun 2013 21:17 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ze houdt me positief druk. :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 07 jun 2013 15:01 
Moderator

Aantal fretten: 1
Mila vermaakt zich prima alleen. Vandaag bewees dat maar weer eens. Ik had vanmorgen op tijd de ren opengezet voor Mila en ik ben terug mijn nest in gegaan. Toen ik weer uit bed was, heb ik de buitendeur open gezet.

Na een tijdje hoorde ik gaas geluiden (Mila die constant in het gaas zat). Op zich doet ze dit nooit zo overdreven en heb ik een blik naar buiten geworpen. Er was een kat op de tweede vlonder aan het zonnen bij de ren. De kat vond Mila heel interessant, maar dat vond Mila natuurlijk ook. :g Als Mila in het gaas klom, kon ze op ooghoogte van de zonnende kat komen. Zo zaten ze elkaar wat aan te gapen. :-o Wie ben jij vroeg Mila, ik ben een kat zei de kat en wie ben jij nou ik ben een fret, zei Mila. :rofl:

Vogels die rustig op de ren zaten, vlogen plotseling ketterend weg. Zo Mila had de vogels eventjes een poepie laten ruiken.

Daarna kwamen er buisgeluiden me ten ore en toen werd het stil en keek ik naar buiten. Mila was inspectie aan het uitvoeren bovenop het kattenhuisje. In de tussentijd waren alle plantjes weer gesloopt. Na anderhalf uur ging ze naar binnen. Nu is het stil buiten. Het is ook warm, maar ik vermoed dat ik vanavond weer dezelfde Mila geluiden ga horen. Het bewijst ook maar weer, dat ik dit zonder ren nooit had kunnen doen voor Mila.

En natuurlijk vanavond mijn Mila speel momentje. Het verklaart ook wel, dat Mila van tijd tot tijd geen tijd heeft voor mij. Ze komt dan wel naar me toe, maar na een intensieve arbeidsinspanning buiten, dan kom ik echt op de tweede plaats en dan moet ze haar schoonheidsslaapje doen. :sad2:

Mila kiest haar Minka momenten. Gelukkig zijn die nu wel veel meer, dan van de winter. :rofl: Het bewijst ook maar weer dat ik in dienst van Mila sta en totaal niet andersom.

Dit heb ik bij mijn B'tjes en Nibbit nooit zo ondervonden, maar die zaten binnen (misschien dat dit al een oorzaak is) en ze hadden ook een totaal ander karakter dan Mila en Mila heeft ook geen enkele andere fret in haar omgeving.

Ik moet zeggen na een jaar met Mila, ben ik weer een stuk wijzer geworden en weer heel veel bijgeleerd. Ook de totale prooi was eventjes wennen. In het begin dacht ik nog je hebt een dag niet gegeten. :-o (dit gebeurt alleen bij een rat :g) en wilde ik wat anders geven, maar op advies van Chaimel en ook de fokster van Mila heb ik daar niet meer aan toegegeven. Nu gaat alles op, het één wat sneller dan het andere maar het gaat op. :les: En niets in de kliko :les:, want ik heb het niet voor niets gekocht. :les:

Ik vind het belangrijk voor Mila, dat ze de variaties die ik geef ook op eet. :les: De variaties zijn muis, rat, gerbil, kuiken en baby konijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 20:15 

Aantal fretten: 2
Leuk om te lezen, wat voor een bezigheden Mila allemaal heeft, dankzij haar prachtige verblijf! :-D
En ook dat zij een geheel andere fret is dan jouw andere fretjes.
En natuurlijk zal het schelen of ze binnen of buiten zitten, en ook of ze ooit een andere fret gezien hebben.
Wat prooi betreft ben ik met je eens : het is even wennen,maar wel beter voor de fret.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 09 jun 2013 20:47 

Je hebt het goed gedaan hoor Mink, het is allemaal wennen natuurlijk maar je hebt het gewoon goed gedaan :-D
Je mag trouwens een nieuw dagboek openen :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jun 2013 16:00 

Minka de kletskous :rofl:
Maar ik geniet van je verhalen over Mila en ben het met mijn voorgangers eens dat je het geweldig doet.

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  

BerichtGeplaatst: 10 jun 2013 18:25 

Aantal fretten: 4
Geweldig die Mila :sdf47:

Afbeelding

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 986 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]