Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 30 sep 2020 05:28
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Hestia is mn naam
BerichtGeplaatst: 17 nov 2012 08:38 
Moderator

Aantal fretten: 1
Klinkt allemaal goed. Het gaat stapje voor stapje beter. En goed dat ze behandeld is tegen oormijt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 21:02 

helaas minder goed bericht.
ze is ziek....
sedert vrijdag is ze nog maar 285gr. eten weigert ze, drinken doet ze wel.
ze hangt veel als n slappedoek op je arm, ze kijkt nog wel actief, is niet uitgedroogd nog, dr oren zijn schoon en dr vacht nog vol.
ben meer malen al bij de DA geweest, dr baby kat brokjes at ze wel maar ze blijft erg aan de hele dunnen kant ontlasten.
vandaag nog geweest daar ze niet meer eet, net wel iets ei genomen, dr naast krijgt ze medi wat moet helpen om dr darmen tot rust te krijgen en hele spec. brokjes wat allergieën moet tegen gaan.
de avond word spannend, de nacht zal ze zelf moeten doorbrengen.

k heb getracht Wendy Kas uit Gouda eigenaar van dierenwinkel "nijkerk" te bereiken maar op tel. nog email word niet gereageerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 22:43 

Aantal fretten: 2
Je hebt waltham nodig, dit is om haar aan te laten sterken. Waar woon je als ik vragen mag?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:13 

Ja inderdaad koop wat zakjes waltham bij de DA. Condovanlence support ofzo heet het.

Hoop dat ze opknapt.

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:19 

ze is een hele zeer eigenwijze dame. drinkt wel (te veel eigenlijk) maar eet niet wat dr niet zint.
net nog naar de DA geweest maar die schrok van dr toestand, uitdrogend, vel of bot, slom en bijna slapend als ie dr onderzoekt, morgen om 9 word dr ontlasting onderzocht, voor nu heeft ze infuus gehad morge evt nog maals. tevens krijgt ze dr spec, brokjes gemalen met water als dwangvoer omdat de omschakeling naar vaste brokjes eten straks dr darmen niet weer van slag brengen, mocht t eg nie gaan heb k waltham achter de hand.

we weten dat ze in een niet al te beste toestand uit die winkel gehaald was, en ik haar n kans wil geven. maar als t niet meer lukt leg ik me er helaas wel bij neer. maar hoop natuurlijk op haar wilskracht.

( zeewolde- flevoland)

Laatst bijgewerkt door conchita op 20 nov 2012 23:27, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:26 

Er is misschien wel veel meer aan de hand. Kun je een foto maken van haar ontlasting?
Wat vreselijk dat ze nu ineens zo ziek is geworden, ook voor jullie. Heel veel sterkte.
Heb je wel al gekeken of ze waltham wil eten? Dat kan ze echt heel goed gebruiken op het moment.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 20 nov 2012 23:29 

k zal 2 ontlasting foto's ff op mn site zetten , doe k wel ff de link hier zetten
brb

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 00:14 

https://picasaweb.google.com/106118327124513446790/Hestia?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMi2iI_G6qDh4AE&feat=directlink

enkele laatste foto's , ontlasting en n filmpje
heb dr dwang matig moeten voeren met waltham, ze poets dr snor en gaat opgerold in dr kattebak liggen. dr oogjes bijna niet meer opende denk ik dat ze stervende is.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 13:02 

Ja, ik ben geen expert, maar ik zou Hestia nu geen ei gaan geven , dat bevat praktisch geen voedingswaarde en is eigenlijk voor af en toe bedoeld .
Logisch dat ze daar dunne ontlasting van krijgt.
Kon deze DA dan geen diagnose stellen :dontknow:
Dwangvoeding is vreselijk als je dat moet geven...
En hoe reageert ze op de Waltham?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 13:14 

Aantal fretten: 7
Hoe is het vannacht gegaan met je fretje ?
Ik denk dat je fretje doodmoe is van alle stress, steeds weer naar de dierenarts te moeten en dwangvoeren, dat is niet niks voor zo een kleintje.
Belangrijk : niet opgeven hoor, want fretjes kunnen soms ook best sterk zijn ! :les: :sdf49:

Ik zou je willen adviseren om met spoed naar Hanneke Roest gaan in Eindhoven, dat kan je fretje redden, mits ze de nacht al goed doorgekomen is.
Dit fretje moet zo snel mogelijk naar de frettenkliniek, dan kan ze worden opgenomen en constant een infuus krijgen met alle medicijnen die nodig zijn, want anders gaat ze het inderdaad niet redden. Steeds op en neer naar een dierenarts die wel zijn best doet maar je weer terug naar huis stuurt met een erg ziek fretje, dat slecht of helemaal niet eet levert allemaal extra stress op en dat is allemaal net teveel voor haar.
Je probeert haar te laten eten, maar dat is vaak moeilijk met een eigenwijs en ziek diertje, hoe goed je het ook bedoelt het werkt dan toch niet, helaas.
Mocht je zelf niet in de gelegenheid zijn erheen te kunnen gaan dan kun je haar laten brengen naar Eindhoven met een dierenambulance , dat is denk ik nog de enige oplossing. Dit fretje moet zo spoedig mogelijk opgenomen worden.
Maar je doet wat je kunt hoor, heel goed wat je allemaal doet en gedaan hebt, maar soms is ervaren hulp echt noodzakelijk, zo ook hier !
Veel sterkte ! :sdf49:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 14:21 

Ik ben ook benieuwd hoe het vannacht gegaan is.
en inderdaad zou haar alleen nu brokjes of waltham geven, daar zitten alle voedingsstoffen in.

Hoop dat het vandaag beter is gegaan.
mijn duimen draaien voor Hestia.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 14:52 

Ik sluit me aan bij wat Mayke zegt: dat het indien mogelijk het beste zou zijn als je naar Hanneke Roest van de Frettenkliniek in Eindhoven zou kunnen gaan.
Zij is echt een expert wat fretten betreft!

En ook ik hoop dat het nu beter met haar mag gaan.
Mijn duimen draaien mee!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 16:55 

Heb je uitslag al van de ontlasting van Hestia ?
Hoe gaat het vandaag met haar ?

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 18:22 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 20:28 

Ik ben ook heel erg benieuwd. Dit fretje ziet er niet uit als 10 weken. In mijn ogen is dit gewoon een volwassen dametje.
En je zou inderdaad met spoed naar eindhoven moeten als je wilt weten wat er speelt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 22:36 

ja ik kan met spoed naar Eindhoven, ik kan ook met spoed naar mc. Utrecht
enig idee wat die aan nota's uitschrijven, dan is ze straks mss niet beter maar heb ik een hart aanval van de nota, das me 1x met n schildpadje overkomen, 3 dgn Mc. helaas toch dood gegaan en ik n nota van 975,00.

k doe wat in mn macht en € ligt, ze weigert elke voeding dus krijgt ze wp dmv dwang. dr naast krijgt ze med. voor rustigere maag en darm, en antibiotica. tevens krijgt ze infuus onderhuids. om de 3 uur moet ze eten. ontlasting is met spoed verzonden en morge uitslag, tevens verblijft ze overdag in de kliniek hier in zeewolde (die rekenen maar €15,00 p.dag) en de nacht brengt ze thuis door.

meer weten we helaas nog niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 22:57 

Ik voel me machteloos en kan hier heel verdrietig van worden. Als ze het niet red schaf dan niet gelijk weer een fret aan als je het geld er niet voor hebt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 21 nov 2012 23:52 

Chaimel je bent niet de enige die zich machteloos voelt, dat zal de eigenaar van Hestia ook zijn :wink:

Conchita (weet je naam niet sorry :oops: ) ik weet niet wat de kosten zijn in Utrecht, maar ik weet wel dat ze in Eindhoven in ieder geval geen 900 euro zijn.
Hanneke (zo heet de DA in eindhoven) kijkt goed naar jou en je fret en wat mogelijk is.Tenminste zo heb ik het ervaren.
Heb je al contact gehad met Eindhoven? Zo niet, raad ik je het toch aan om te doen. Jouw DA kan Hanneke eventueel ook raadplegen.

Hoop dat je snel weet wat het is en ze opknapt.

:sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 00:18 

Ik denk ook dat je er heel erg goed aan zal doen om naar Hanneke te gaan!
En je krijgt ook geen rekening van 900 euro hoor!
Ik zou meteen bellen en ook de spoed uitleggen.
En anders wat Raymond ook al zei: jouw DA contact laten opnemen met Hanneke.
Laat je ons weten hoe alles gaat met Hestia?
Ik duim heel erg hard voor jouw meisje :sdf49:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 nov 2012 03:17 

Blij te horen dat Hestia nog leeft, dat is toch een goed teken ! :-D
Ze is toch sterk, en door de infusen en voedingen die ze bij je dierenarts krijgt nu, is ze misschien in staat het vol te houden !
Nu is het nog de vraag om te achterhalen wat ze precies mankeert en dat kun je in mijn ogen het beste laten doen door een ervaren deskundige op frettengebied, zoals Hanneke.

Ik zou je willen adviseren om morgenvroeg meteen zelf even de kliniek in Eindhoven te bellen ( tel : 040-21.10.032 ), vraag dan met spoed naar Hanneke zelf en vertel het hele verhaal, waar je fretje vandaan komt, haar ziekte-beeld tot nu toe en wat jouw eigen dierenarts tot nu toe al gedaan heeft.
Hanneke kan dan hopelijk uit jouw gegevens opmaken hoe je fretje ervoor staat, ze kan dan ook een mogelijke schatting maken van de kosten die ze moet gaan maken. De kosten kun je gewoon vragen aan Hanneke, dat snapt ze heel goed, je bent vaak niet de enige met dat probleem. Mogelijk zegt Hanneke wel dat jouw dierenarts het goed doet allemaal, en zijzelf niet veel meer kan doen dan hij, dan weet je dat ook.
Advies vragen kan altijd en dat kost niets ! :wink:

Of laat inderdaad je eigen dierenarts contact op nemen met Hanneke, ik denk dat hij best begrip op zal kunnen brengen om even met Hanneke te spreken, anders zeg je maar dat het voor je eigen geruststelling is.
Het duurt anders allemaal te lang voor Hestia, Hanneke weet vaak meteen waar de oorzaak ligt, misschien gaat het om een HB - infectie ( Helicobacter ) mogelijk is het toch iets met de oortjes, of met de nieren omdat ze veel drinkt, bij fretjes kan het van alles zijn.
Utrecht is ook een optie, maar mijn eigen ervaringen zijn met Hanneke beter dan in Utrecht, bij Hanneke hoor je ook direct alle uitslagen van de onderzoeken, daar kun je zelfs op wachten.

De kosten kunnen hoog oplopen, of dat meer dan 900 wordt weet ik niet, maar een fretje zou niet de dupe mogen worden van een probleem met de betaling, alhoewel het natuurlijk heel veel geld kost allemaal, je hebt ook al de dierenartskosten gehad van je eigen dierenarts en niet iedereen kan die bedragen zo maar missen.
Jij hebt de pech net een ziekelijk fretje te hebben, en je gaat er tot nu toe helemaal voor, goed van je hoor ! Maar vecht nog even door, je moet nu even alles voor jezelf op een rijtje zetten en kijken wat de beste handeling is nu voor Hestia en wat er mogelijk is.
Misschien is reizen naar Eindhoven helemaal niet nodig, kan Hanneke telefonische adviezen geven aan je eigen dierenarts, dat scheelt veel onkosten, alhoewel je met dit soort dingen meteen beter naar Hanneke kunt gaan, maar goed daar schiet je nu niets mee op.
Heel veel sterkte met alles, of nee, beter gezegd, veel succes !! Want we blijven toch positief !
Oh, en geef Hestia een knff van me ! :sdf49:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]