Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 24 sep 2020 16:25
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Neeltje
BerichtGeplaatst: 01 feb 2013 19:06 

Hoi wij hebben ook een fretje bij betje vandaan hij is een broer van jullie fretje. Ook onze fret beet eerst flink maar nu is hij de allerliefste fret. Ik kan als tip geven veel rust [een paar weeken] en goede voeding dat scheelt enorm. En als je hem of haar oppakt niet twijfelen. Grt

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 feb 2013 15:24 

Aantal fretten: 1
Hai!

Antoin, hoe heet de broer van Neeltje? En staat hij ook al ergens op een foto? Het was dus wel familie van elkaar allemaal?
Haha, als ik nu bij Neeltje twijfel of ik haar oppak, klimt ze op mijn hand. Of ze bijt, maar niet van schrik, maar om te spelen..

Even proberen of de foto zo wil:

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=405394032884116&set=a.125374287552760.27896.100002405697072&type=1&theater

Volgens mij niet..

Ik zie trouwens ook in mijn 'dingetje' aan de zijkant staan dat we drie fretten hebben. Eens kijken of ik dat kan veranderen in mijn profiel. Neeltje telt wel voor drie, maar het is er maar één!

Groetjes, Martine.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 feb 2013 16:46 

Het waren 2 nesten ze komen 5 km bij ons vandaan of de onze fam zijn weet ik niet onze fret heet diezel en er staat een foto bij de fotos het is de wildkleur fret

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 feb 2013 17:53 

Aantal fretten: 2
nee de foto doet het niet. ALs je je frettenaantal wil aanpassen ga je naar het gebruikerspaneel en dan naar profiel, daar kun je het aanpassen.
Maar als het goed is is een groot deel van die fretten famillie ja. Waren 2 nesten dacht ik.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 feb 2013 17:48 

Kort updateje:

Van het weekend ook maar even de mensen van h'Onderdak op de hoogte gesteld van het feit dat ze Neeltje noooooooooooooit meer terugkrijgen.. Gelukkig vatten ze dat positief op :lol:

Inmiddels hebben we vooral de grootste lol met het minimonster. Ze vliegt nog altijd als een kleine wervelwind door de kamer, maar zoekt ons nu constant op. Ze schuilt weinig meer onder kast, bank of stoel en wil ook duidelijk wel opgepakt worden. Ze kan heerlijk spelen met je handen; bijt regelmatig nog te hard, maar stopt ook als je 'nee' of 'au' zegt (meestal) wel.
Ze springt op tafel als je de kamer uit gaat of uit zicht bent en vliegt eraf als je 'nee' roept. Nu maar hopen dat ze het verschil tussen 'NEEltje' en 'NEE' wel snapt. Maar ik denk dat de manier waarop je het roept/zegt het belangrijkst is.
Verder is gek op alle verschillende ballen die we voorbij laten vliegen. Een pingpongballetje geeft het leukste effect en de tennisballen worden verzameld.
Verder vind ik in alle hoeken en gaten huis brokjes (Totally Ferret - jaaa, ik weet dat prooidier beter is; ze krijgt wel Carnibest) terug. Voorraden zijn erg belangrijk voor als de hongerwinter uitbreekt natuurlijk :-?

De gang is inmiddels ontdekt; de tuin is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te eng. Voor haar dan. Wij zijn er vrij zeker van dat die nog steeds fretproof is.

Tot zover weer even.

Groetjes, Martine.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 feb 2013 19:19 

Klinkt goed :-D

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 feb 2013 22:11 
Moderator

Klinkt uitstekend :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 feb 2013 22:13 

Prima gedaan

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 01:25 

Werkt bij mij ook niet Chaimel.
Maar mijn FB instellingen zijn : alleen voor vrienden en niet openbaar , misschien dat daardoor de foto niet te zien is :dontknow:
Of is jouw FB pagina wel openbaar?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 14:21 

Aantal fretten: 7
Wat leuk dat jullie Neeltje hebben..... heel veel plezier met haar, maar dat lukt al aardig zo te horen..... :lol:

En ook haar broertje hier op het forum, grappig ! :lol:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 06 feb 2013 15:27 

Aantal fretten: 6
De pups die hier zaten zijn uiteindelijk allemaal lief geworden dus dit gaat zeker ook goed komen :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2013 15:21 

Nog maar 5 dagen geleden schreef ik nog dat Neeltje de tuin heel eng vond en dat ze tijdens het spelen nog vaak te hard beet.
En nu is daar ook al weinig meer van te merken. Op een dag (donderdag, geloof ik), liep ze gewoon mee de tuin in, alsof het de normaalste zaak van de wereld was, haha!
Ze staat soms te 'graven' bij de achterdeur en is helemaal hoteldebotel als ze dan de tuin in mag. Gisteravond sneeuwde het alleen flink, dus ik wilde haar na een kwartiertje eigenlijk wel weer naar binnen hebben. Ze kwam wel even kijken, als ik haar riep, maar dook dan net zo snel weer een hoek in. Nou hebben we dat wel speciaal gemaakt voor onze eerdere fretten en ze zit daar droog, maar het was donker en nat. En ik weet natuurlijk nog niet zo goed wat ze allemaal doet. Ze kan niet veel, behalve graven, maar toch.. Uiteindelijk vond ze mijn gerinkel met een speelgoedje toch interessant genoeg om een paar stappen verder te lopen en toen kon ik haar grijpen. Eenmaal binnen was ze ook weer helemaal door het dolle heen en sprong, rende en mokte ze net zo vrolijk verder gelukkig.
Ze is de kat van de buren nog niet tegengekomen. Onze vorige twee ex-laboratoriumklanten vonden zo'n kat best een beetje eng (behalve de blinde soms, hihi..), maar ik vermoed dat Neeltje er als echte fret gewoon achteraan gaat. Over een week of twee gaat ze, i.v.m. onze vakantie ook logeren bij mijn zus. Die heeft ook jaren fretten gehad, maar nu heeft ze alleen nog twee katten. Ben ook benieuwd hoe dat gaat. Maar die katten zijn dat gestuiter dus al wel gewend, dat scheelt weer.
Bijten gebeurt eigenlijk niet meer. Ja, soms in mijn voet. Tsja... Verder beginnen we nu steeds wat speelgoed af te wisselen, zodat het interessant blijft.
Het hok schoonmaken blijft ook leuk. Neeltje is ervan overtuigd dat ik haar eten kom pikken, dus dat gaat ze als een idioot overal en nergens verstoppen als ik bezig ben. Erg handig. Verder probeert ze zo'n beetje allen wat je in je handen hebt eruit te trekken. En vanochtend heeft ze Ron geholpen bij het ophangen van een schoon hangmatje. Ze trok eerst de touwtjes door de tralies en probeerde dat daarna ook met zijn vinger, haha! Nu ligt ze lekker te slapen, want Neeltje vindt het ook erg cool om even over mijn laptoptoetsenbord te rennen. Ze heeft duidelijk wel door dat dat niet mag, want ze mokt als een gek. Van de week had ik ineens geen werkbalken meer en ze had ook een mysterieuze zoekopdracht op Google ingevoerd. Vanaf nu dus maar weer de Windows+L toets indrukken voordat ik achter mijn computer vandaan loop. Scheelt een hoop ellende :sdf24:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2013 16:24 

Wat een heerlijk verhaal

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2013 17:22 
Moderator

De verhalen zijn heerlijk om te lezen over Neeltje. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2013 19:38 

Aantal fretten: 4
Super :-D

Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 feb 2013 20:31 

Wat is Neeltje toch een lekker bezig fretje!
Dat zelfs de computer opdrachten geeft :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 11 feb 2013 14:29 

Je kunt duidelijk merken dat jullie helemaal in love zijn met deze kleine stuiterbal. Echt jammer van de foto's want ik had haar graag even gezien :sdf47:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 maart 2013 11:23 

En hoe gaat het ondertussen met Neeltje, heeft ze al helemaal haar plek bij jullie gevonden? :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 16:30 

Zo, hier weer even een uodatetje.
Begin maart gingen we lekker een weekje naar Gran Canaria en stalde we Neeltje voor een dikke week bij mijn zus en zwager (en babynichtje).
Zij hebben zelf tot voor kort ook altijd fretten gehad, dus dat was goed geregeld.
Ik was heel benieuwd of ze daar dan ook weer zo schichtig zou zijn als toen ze net met ons mee naar huis was gekomen in januari.
Dat bleek gelukkig niet het geval. Alles werd (wel voorzichtig) uitgebreid onderzocht en besnuffeld. De eerste ontmoeting met een van de twee huiskatten was diezelfde avond.
Ze vonden elkaar wel interessant, maar ook een beetje eng. Toen Neeltje te dicht in de buurt kwam van kat Thijs, kreeg ze een mep en vloog ze van de bank. Daarna hebben ze elkaar even ontweken.
Maar vanaf de volgende dag bleken ze elkaar toch wel ok te vinden. Een van de katten liet zijn oren altijd schoonlikken door de fretten van mijn zusje. Dat ging hij bij Neeltje ook eens uitproberen.
Neeltje snapte de bedoeling; ze likte een paar keer en beet toen heel hard in het schone oor. De rest van de week hebben we elkaar geloof ik redelijk met rust gelaten. Soms wat geren en gestuif door het huis, maar verder niet. De kat van hun buren, die ook regelmatig binnen komt lopen, schijnt echt een speelmaatje te zijn geweest voor Neeltje.
Ze mocht de hele week niet de tuin in, omdat mijn zus bang was dat de tuin niet Neeltje-proof zou zijn. Neeltje kan door de kleinste gaatjes.. Een eerder klein fretje van ons (Buffy) heeft ook wel eens bij hun gelogeerd. Dat leverde geen problemen op. Maar Neeltje zat binnen no-time achter/onder de vaatwasser en in de tv-kast. Dat hadden ze nog niet eerder meegemaakt, haha!
Neeltje had al snel een paar plekjes in huis geclaimd: de tv-kast, de grote rommella onder de salontafel en de la onder de box. En overal lagen dus brokjes. Mijn zus en zwager zijn niet zo moeilijk (ik wel! :roll: ), dus Neeltje mocht lekker haar gang gaan. Vooral het struinen door de la met rommel (placemats, onderzetters, AB's, toetsenbord, en weet ik wat nog meer) was natuurlijk een feest. :hi:
De zaterdag dat we terug kwamen uit Gran Canaria, hebben we Neeltje eigenlijk meteen weer opgehaald. Ik vond het echt superleuk om haar weer mee te nemen!
Thuis had ze meteen weer door waar ze was. Dat blijft me altijd verbazen, hoe snel ze dat steeds weer zien.
Ze mocht dus ook de tuin weer in (koud!!!!), maar dat viel de tweede dag even tegen. De kat van onze buren (zo'n dikke rooie) zat altijd aan een lijntje, als hij buiten was. Maar nu hebben de buren besloten dat ze dat toch niet meer doen. Hij weet zichzelf nu ook heel goed te bevrijden. De eerste ontmoeting tussen Neeltje en Bindy (stoere naam voor een je-weet-wel-kater?!) was wel goed. Neeltje rende gewoon recht op het monster af en die wist niet hoe snel hij op de schutting moest springen. Maar al snel had hij door dat Neeltje in haar eigen hoekje in de tuin ging zitten. Bindy gaat dan voor de opening zitten vissen met zijn pootje. Of hij blijft net zo lang wachten tot Neeltje nieuwsgierig haar koppie naar buiten steekt en mept dan heel hard. *cry*
Sindsdien durft ze niet meer alleen de tuin in en gaat ze alleen mee als ik haar naar buiten breng en in de tuin blijf. Dat vind ik wel erg jammer, eigenlijk.
Gistermiddag wel weer vreselijk gelachen in de tuin. Het stormt natuurlijk lekker, waardoor er allerlei losse takjesrotzooi door de tuin rolt. Neeltje sprong overal als een idioot op af en sjeesde door de hele tuin, af en toe vechtend met de wind. Geweldig om te zien!
Als het ooit nog wat mooier weer wordt, zitten we natuurlijk zelf ook weer buiten en kan ze hopelijk wat vaker onbezorgd naar buiten, zonder dat we constant in de gaten moeten houden of de buurkat op visite is..

Nou, tot zover weer even. Ik zou heel andere (saaiere) dingen gaan doen, maar vond het eerst weer eens tijd voor een stukje hier. Nu nog even lezen wat er in de tussentijd nog meer gebeurd is op het forum. Ik heb de Facebookpagina ook ontdekt door het lezen van de Nieuwsbrief. Leuk!

:hello: Groetjes, Martine.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 17:46 

Wat leuk dat Neeltje zich lekker heeft kunnen uitleven, bij jouw zus en zwager!
Zij heeft zich zo te lezen prima vermaakt :lol:
Wel jammer dat de buurkater Bindy, Neeltje op haar kopje slaat als ze naar buiten wil, en hij ook in jouw tuin zit.
Ik zal eens kijken of ik jou op FB vinden kan :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]