Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 06 apr 2020 03:56
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Neeltje
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 18:21 

Aantal fretten: 2
Kun je niet proberen of je met een buizensysteem ervoor kunt zorgen dat ze zelf weer terug en vooral veilig weer naar binnen kan. Wat een etter van een kat. Misschien moet je schrikdraad in je tuin plaatsen, hoog aan de schutting. Zodat die kat je tuin niet meer in kan.
En inderdaad erg leuk dat je de facebook pagina hebt gevonden en super dat de vakantie zo goed is bevallen :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 18:33 

Chaimel schreef:
Misschien moet je schrikdraad in je tuin plaatsen, hoog aan de schutting. Zodat die kat je tuin niet meer in kan

Misschien moet de buurman dat doen, het is zijn kat en hij is verantwoordelijk ervoor dat de kat geen overlast veroorzaakt.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 18:40 

Ja maar ik denk niet dat je hem zover krijgt :lol: Of misschien wel

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 18:56 

Loslopende buitenkatten worden gemiddeld 4 ofzo. Dat lijkt me toch een argument waar de buurman ook gevoelig voor moet zijn. Of hij moet juist van zijn kat af willen :help:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 19:02 

Ja dat is wel weer een punt :-)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 19:22 

Aantal fretten: 1
Haha, ik moet erg lachen om jullie commentaar op de terroristische buurkat!
In ieder geval erg fijn dat jullie meedenken/-leven..

Op Facebook heet ik Martine Meilink (in het echt ook :lol: )

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 maart 2013 19:25 

Ron en Mar schreef:
Op Facebook heet ik Martine Meilink (in het echt ook )

:rofl: geweldige uitspraak :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 apr 2013 10:51 

Hoe gaat het met Neeltje?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Hilly
BerichtGeplaatst: 26 apr 2013 23:24 

Hallo,

Ik ben een tijdje geleden in Wijk aan zee komen wonen en ben op zoek naar anderen in de buurt die ook fretten hebben.

Hebben jullie de fret nog en lijk het je leuk om eens af te spreken?

Groetjes Hilda

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 apr 2013 10:57 

Hallo Hilda,

welkom hier :hello:
Zou je het leuk vinden om jezelf even voor te stellen in het wie ben ik hoekje? :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 apr 2013 12:57 
Moderator

Hoi Hilda, Wijk aan Zee is ver weg van waar ik woon. Leuk dat je je hebt aangemeld. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 mei 2013 11:02 
Moderator

Hoe gaat het met Neeltje?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 dec 2013 15:18 

Hoi allemaal,

Oooooo, ik ben echt erg! Sinds mei nooit meer wat geschreven over Neeltje. Tsja, zo gaat dat blijkbaar.
Wat dat betreft werkt een Facebookgroep voor mij een stuk fijner.

Wel gek trouwens dat ik nooit meer een melding in mijn mailbox heb gekregen dat er in 'mijn' 'topic' werd geschreven.
Ik zie nu bijvoorbeeld ook dat Hilda uit Wijk aan Zee hier een berichtje heeft geplaatst. Inmiddels ken ik haar en haar fret Sandy dus alweer ruim een half jaar.
Sandy heeft een paar keer bij ons gelogeerd, maar dat was voor haarzelf niet zo'n succes. Ze kreeg er veel stress van. Sindsdien heeft Sandy een paar keer bij mijn zusje gelogeerd.
Die is sinds 1,5 jaar fretloos en vindt zo'n lief makkelijk oppasfretje ook wel weer erg leuk. Goede oplossing dus!

Neeltje gaat goed. In de zomer werd ze steeds minder bang in de tuin en joeg ze de buurkat zelfs een paar keer de tuin uit. Met de nieuwe kat van twee huizen verderop werd ze een soort-van-vriendjes. De kat lag vaak midden op het grasveldje en Neeltje kon rustig om (of soms zelfs over!) hem heenlopen. Af en toe werd er gestoeid, zonder dat het vechten werd. Dat is zoooo leuk!
Nu het winter is, wil ze minder graag naar buiten en wordt het allemaal weer een beetje eng. Ook de leuke kat werd gewoon keihard gebeten na een hoop waarschuwend gesis. Blijkbaar liggen de verhoudingen in de winter gewoon anders. De kat wacht rustig af.

Neeltje is een groot fan van keihard door het hele huis heen rennen en springen. Iets wat onze vorige fretten minder vaak toegestaan was, maar met Neeltje kan het prima. Als ze al een keertje als statement of 'per ongeluk' ergens een poepje of plasje doet, is dat vaak in de badkamer. Nou dat is gelukkig snel opgeruimd. We hebben ook nog een tijd een poepbak boven neergezet, maar die werd alleen maar uitgegraven. De bak staat nu soms hier, soms daar, maar het doet haar niks. Heel af en toe vinden we een miniscuul plasje of poepje erin.
Het minimonster is nog altijd gek op tennisballen, dus die verstoppen we door de hele woonkamer, of we gaan met haar 'lummelen'. Ze is soms wat té fanatiek. Dan verstopt ze de door haar gevonden tennisballen allemaal onder de wasmachine (die staat op een soort verhoginkje/koofje). De volgende dag gaat ze die ballen weer halen, maar dan rent ze met tennisbal en al met een noodvaart van de trap af. En dat gaat soms dus weleens mis. Soms hou je je hart vast, maar eenmaal beneden aan de trap rent ze net zo hard weer verder.

Morgen naar 'tante Hanneke' voor de enting en controle. We hebben Neeltje nu zo'n 11 maanden en ik vind het toch het prettigst als Hanneke haar een keertje ziet. We zijn in het voorjaar(?) ook wel in Breda op de frettendag geweest. Hanneke was daar ook en gaf Neeltje allemaal mooie cijfers bij de keuring. Alleen het gedrag was nog wat schrikkerig. Tsja, ik ben bang dat ze dat blijft houden. Thuis is ze prima op haar gemak, maar ook daar schrikt ze soms ineens van de meest gewone dingen. Ik denk dat ze soms gewoon een beetje in haar eigen wereldje zit en dan opschrikt van een geluidje of beweging.
Verder hebben we nog de slakkenverslaving in de zomer. Ik wist niet wat ik zag; de ene na de andere slak werd naar binnen gebracht en zo te horen met smaak verorberd. Getverderrie, wat een smerig geluid zeg! We hebben geprobeerd de slakken zoveel mogelijk buiten de houden, maar zo af en toe sloop Neeltje toch ongezien naar binnen met zo'n ding. Ik dacht dat het verder geen kwaad kon (prettig is anders, maar ok..), maar tijdens het symposium bleek dus dat slakken longworm kunnen overdragen. Hmm. Nu weet ik vrij zeker dat ze dat niet heeft, want ten eerste schijnt dat in Nederland sporadisch te zijn en ten tweede vertoont ze geen kenmerken als hoesten of een moeizame ademhaling. Maar toch. Morgen even laten checken dus maar. En komende zomer misschien slakkenkorrels op een plek die voor Neeltje onbereikbaar is ofzo.

Verder is Neeltje gewoon superlief. Voor Ron wat minder, want die wil ze vaak even in zijn nek bijten als hij op de bank zit en zij achterlangs voorbij rent. Ik vind het echt superkomisch om te zien hoe ze dat aanpakt (het ziet er heel dreigend uit), maar Ron is wat minder gecharmeerd van deze actie. En het moet natuurlijk ook gewoon niet. Dus zeggen we streng 'nee' en zetten haar op de grond. Helpt het? Nou nee.. Maar Ron is het hele afgelopen jaar nog maar één keer gebeten, dus het valt reuze mee. Het is vooral het dreigen, denk ik.

Zo, nu even de wasmachine leeghalen. Ook wassen is een delicate kwestie geworden. We hebben voor het eerst in 12 jaar een fret die IN de wasmachine en de wasmand klimt en er gaat liggen slapen. Ik durf dus geen apparaat in huis meer aan te zetten voordat ik zeker weet dat Neeltje er niet in zit. Het afgelopen jaar was weer even wennen na ruim 3 jaar verdwaasde ex-laboratoriumklanten gewend te zijn. Maar we zijn behoorlijk aan Neeltje gehecht geraakt inmiddels en moeten veeeeel vaker om haar lachen dan huilen (normale fretten graven planten uit, bijten in de bank, springen op tafel en verstoppen dingen die je nodig hebt... o ja, zo ging dat :roll: ).

Groetjes, Martine.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 31 dec 2013 16:20 

Wat een ontzettend leuke beschrijving van het karakter van Neeltje en al haar bezigheden!
Het lijkt me een heerlijke tante :sdf47:
En wat dat in het wasmachine slapen betreft: ik heb er ook eentje gehad die dat deed en dat bezorgde me heel vaak hartkloppingen :roll:
En zij is dus dat fretje dat een slakkenverslaving heeft! :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 2014 17:24 
Moderator

Ik ben zo blij waar Neeltje terecht is gekomen. De liefde spat er vanaf. :sdf47: Geniet van deze meid. :-D

En slakkenverslaving is blijkbaar toch niet zo'n goed idee. Wel een goede vraag op het frettensymposium.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2014 18:02 

De slakkenverslaving lijkt toch minder erg dan gevreesd. Ik had al uitgevogeld dat het zeer zeldzaam is dat slakken in NL longworm bij zich dragen.
Hanneke had er voor het symposium ook nog nooit iets over gehoord en schrok net zo van het antwoord (van Claudia Vinke) als ik.
Nu hebben we inderdaad Advocate meegekregen om eens per half jaar te geven. Het helpt ook tegen oormijt enzo, dus dat is mooi meegenomen.
Het spul is alleen nog niet zo heel erg lang in gebruik bij fretten, dus we moeten goed in de gaten houden of er geen bijwerkingen zijn.
De frequentie van eens per half jaar heeft Hanneke zo'n beetje uit haar duim gezogen. Gelukkig heeft ze een goede duim over het algemeen.
Van mij mag Neeltje rustig weer aan de slakken, komend voorjaar.

Haha, wat leuk om te lezen dat 'de liefde er vanaf spat'. Tsja, het is een fret.. dat kan toch bijna niet anders dan?
En die hartkloppingen door het wasmachineslapen horen daar dan gewoon maar bij :wink:

Groetjes, Martine.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2014 12:10 
Moderator

Voordat je de wasmachine aanzet een ritueel vormen eerst met zekerheid weten dat Neeltje in de kooi zit en niet in de wasmachine. :g

O dat wist ik dan weer niet van die bijwerkingen van Advocate, hoe zit dat dan?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 feb 2014 22:24 

Aantal fretten: 0
Ik was aan het googlen op longworm bij fretten en kwam hier uit.

Tijdens de sectie van een fret van mij is ook longworm ontdekt. Hij is hier niet aan overleden, maar hij droeg het dus wel bij zich. Vond het dus wel belangrijk dit even hier te vermelden.

Ik heb Hanneke al gemaild ben dus benieuwd naar haar reactie

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 feb 2014 01:04 

Aantal fretten: 7
Thanks Frettenfan voor het vermelden ervan, laat je even weten wat Hanneke erover laat weten.....

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 feb 2014 16:16 
Moderator

Ik ben ook benieuwd naar Hanneke haar reactie. Het heeft me wel wakker geschud om Mila te gaan behandelen, want van de zomer zie ik Mila weer slakken verzamelen en oppeuzelen. Niet dat ze geen eten krijgt van me hoor, maar slakken zijn snackjes. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]