Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 28 sep 2020 08:39
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mila (deel twee)
BerichtGeplaatst: 13 nov 2013 11:53 

Aantal fretten: 2
Gelukkig maar dan! :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 14 nov 2013 01:11 

Gelukkig maar.......en iedereen heeft wel eens een bad day toch?! Ik heb er zat anders :sdf24:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 17 nov 2013 15:18 
Moderator

Aantal fretten: 1
Mila zit zo mooi in haar wintervachtje dus ik dacht ik ga met haar de ren in om foto's te maken. Ik kreeg Mila naar me toe met een cosma snackie *brush* en we gingen haar buiten ren in. Mila pakte het snoepje en weg was ze naar binnen en ze kwam niet meer terug. Ik weer naar binnen en haar kunnen pakken zonder snackie. Ik zette haar neer in de buitenren en ze schoot gelijk onder het kattenhuisje en kwam onder het kattenhuisje vandaan en schoot weer naar binnen. Ook hier kwam ze dus niet meer terug. Een derde poging heb ik niet meer gedaan. Mila was heel erg duidelijk wat ze wilde en daar hoorde ik duidelijk niet bij.

Dus jullie moeten maar geloven dat ze werkelijk prachtig is momenteel. :g

Het gedrag lijkt me, zoals ze de afgelopen week is geweest, wel erger geworden in vergelijking met vorig jaar. :dontknow: Het is momenteel zo, dat ik eigenlijk niets met Mila kan doen qua activiteit om haar bezig te houden, want ze wil gewoon niet.

Ik heb wel een probleem nu, want zoals ze er nu uitziet zoals een lekkere teddy beer met die lange winter haren, is haar knuffelgehalte wel erg groot. Gewoon eventjes dat vachtje voelen zo zacht heerlijk, maar daar is het probleem Mila vind haar knuffelgehalte gedaald tot nihil. Dus die vlieger gaat nu eventjes niet op voor me knuffelen.

Ik heb niets meer van Hanneke gehoord mbt gedrag van Mila over hoe of wat voordelen en nadelen. :dontknow: Ik denk dat ik antwoord ga krijgen als de winter weer voorbij is. *brush*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 12:42 

O, wat jammer : Ze ziet eruit als een knuffelbeertje en je mag niet knuffelen :-?
En Hanneke kennende ,zal je na de winter wel antwoord krijgen, ze is ook echt zo'n verstrooide professor :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 22:14 
Moderator

Ik heb er niet zoveel zin in om Hanneke achter haar vodden te zitten, van he Hanneke weet je al wat. :g Anders dan maar geen info en zal het wel niet dringend zijn om er wel iets mee te doen, denk ik.

Mila weegt nu 775 gram en dat is 25 gram minder dan met haar eerst winter en baby vetjes dus helemaal goed het gewicht van nu. Ik moet wel uit kijken, dat ze niet teveel gaat hamsteren en ik haar te veel eten geef en dus weg kan gooien, want zo af en toe zie ik weer prooi verschijnen van de vorige dag, terwijl ik dacht die is op, want ik heb alles doorzocht. :roll: Ze wordt wat dat betreft steeds slimmer of ik wordt steeds dommer. Ik ga maar eventjes van het eerste uit. :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013 12:05 

Ja, die kleintjes weten precies waar wij gaan kijken, en daar anticiperen ze gewoon op en zijn ons gewoonweg té slim af :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013 13:40 

Aantal fretten: 7
Slimme fret hoor die Mila ! Ze houdt je wel bezig ! :lol:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 19 nov 2013 20:32 
Moderator

Dat ze slim is, dat blijkt wel. Met het thuis komen controleer ik altijd of ze eten heeft en dat had ze. Na het eten het dagelijkse ritueel en dus weer naar Mila. Ik begon met schoonmaken en ze bleef maar rond mijn voeten hangen. :-o Op een gegeven moment klom ze in de krabpaal, zodat ze op een beter hoogte van mij zat en ik kon haar zo pakken. :-o Daarna ging ik bij haar zitten en weer bleef ze rond me hangen. :-o

En toen kwam de aap uit de mouw. Omdat ik het uiterst vreemd vond dat ze nu opeens wel in mijn buurt wilde komen, heb ik toch maar eventjes gekeken of het kontje rat op was en ja hoor dat was op. Dus haar een muis gegeven en die heeft ze aangenomen en weggelegd en ze kwam me nog één keer goedendag zeggen en Mila was gevlogen in haar buizenstelsel, waarna ik haar niet meer terug zag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 nov 2013 17:25 

Aha, dus mevrouwtje wilde eten hebben! :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 nov 2013 19:33 
Moderator

En nu is ze te lui om 's-nachts te ver te lopen om te poepen. :roll: Echt heel de zomer is het goed gegaan en madam vind het te koud en hupsakee dat kan best uit het slaapkussen klimmen en dan er bovenop gaan zitten om te poepen. Nu heb ik om het slaapkussen al een dikke fleecedeken gedaan en daar bovenop een handdoek voor het vocht, maar goed het hoort niet natuurlijk om dit zo te doen. :les:

Nu was mijn oplossing altijd een kleine poepbak, maar dat past net niet met het slaapkussen dus ik moet gewoon een klein bakje pakken of zo en dat erin zitten met poepkorrels.

Werkelijk de dichtstbijzijnde poepbak is om de hoek voor haar. Ze hoeft alleen maar haar buizenstelsel in een paar centimeter lopen en dan rechtsaf en ze is er en ze hoeft haar buizenstelsel niet eens uit.

Ze heeft dus een gedragsprobleem en een poep probleem in de winter. :g

Wat een karaktertje is ze toch. Geweldig. :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 nov 2013 17:51 

Ha, ha ze wil het gewoon niet koud krijgen de kleine diva! :lol:
En nu heeft ze het voor elkaar gekregen, dat jij een klein bakje met poepkorrels erin, voor haar er neer gaat zetten :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 nov 2013 19:36 
Moderator

De poepbak staat er nog niet. Nog geen bakje gevonden. Ik heb wel een berg was. :roll: Schoonmaken van de ruimte van Mila in de winter gaat nu ook een stuk sneller zonder dat Mila me voor mijn voeten loopt.

Het is wel gelukt om een paar foto's te maken, dat is al een sport in deze tijd van het jaar.

Als er in de winter ooit een verkiezing komt van mijn fret wil niets van me weten, dan doe ik mee. :rofl:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 nov 2013 13:27 

Ja, die verkiezing ga jij in de winter beslist winnen! :g
En ik zag de foto's van Mila op FB en ze heeft een prachtig winterjasje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 dec 2013 11:56 
Moderator

Dank je Esther, ze is prachtig. :sdf47:

Deze week ben ik vrij en de diepvries van Mila is aardig aangekoekt met ijs dus die ben ik nu aan het ontdooien. Er zat niet veel meer in en dat kon ik in een diepvries doosje stoppen en in onze eigen diepvries. Robert keek al. :-o Het zit allemaal in zakjes en dan nog in een doosje dus er kan niks mee gebeuren qua onze eigen voeding. :g

Dus qua tijdsplanning komt het goed uit om het nu te doen. Alleen nog kijken hoe en wanneer ik het kan gaan aanvullen, want dat is een ander probleem. Dus hopen dat ik het met het eten wat er nu nog is voor Mila het kan rekken tot twee weken en anders maar een internet bestelling doen, maar wel jammer van de verzendkosten.

Maar als de diepvries ontdooit is en dus vrij van ijsvorming, dan kunnen de lades weer beter open. Ik kreeg één lade niet meer open, dan was toch wel een teken van in actie komen. :fluit: Gelukkig zit in die lade alleen maar diepvries elementen.

De kleine meid gaat lekker met haar winter afwijkingen. Haar gewichtje is goed, haar vachtje is goed, haar poepjes zijn goed en ze oogt goed. Dat zijn mijn meetpunten voor in de winter. :g Ze blaast natuurlijk ook goed als ik te dicht in de buurt kom, ze is boos als ik haar nageltjes knip, mijn vingers zijn niet veilig als ik te dicht bij haar eten kom, ze is boos als ik haar knuffel en dat zijn de andere meetpunten waarbij ik weet dat ze het uitstekend doet. :rofl:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 dec 2013 15:29 

Ja, de vriezer moet op zijn tijd ontdooit worden.
En even goed afgesloten van de rest in een zakje en dan nog in een doosje in je eigen vriezer moet kunnen!
Fijn dat alles goed gaat met Mila, en dat ze haar wintergedrag vertoont :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 dec 2013 14:28 

Hai Minka en andere lezers,

Wij (Ron, Martine en onze allerschattigste Neeltje) gaan morgen 'op visite' bij tante Hanneke voor de enting en controle.
En omdat ze ook bergen slakken at van de zomer, ook een longworm-check.
Net even aan het Googlen om te kijken of ik wat over longworm kan vinden en dan vind ik dus dit topic.
Ik was namelijk 'die mevrouw' die eerder in het topic genoemd werd, met de aan slakken verslaafde fret.
Op het symposium schrok ik wel van het antwoord op mijn vraag (is slakken eten ok?), maar ja, wat doe je eraan.
Komende zomer de slakken maar eens een andere kant op proberen te lokken met korrels, denk ik, want

Nou ja, dit was dus zomaar even tussendoor, omdat ik zomaar weer eens op het forum terecht kwam. Leuk!
Ik vind de Facebookpagina trouwens wel handiger.

Groetjes, Martine.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 01 jan 2014 17:23 
Moderator

O was jij dat met de slakken vraag. Bedankt daarvoor want ik ben wel wat wijzer geworden. :-D

Gelukkig het gedonder is over. Gisteren nadat ik gewerkt had en bij Mila ging kijken, was er al een anaalklier lucht. :-? Mila vond het vuurwerk dus niet leuk. Ik had de ventilatie roosters van Mila dicht gedaan voor het geluid en voor de lucht. Om kwart over twaalf gelijk weer mijn kleine meid gecontroleerd, die dus in haar buizenstelsel met open oogjes keek wat er allemaal gaande was. :-o

Nu is het weer oké gelukkig. In de winter is Mila toch al een andere Mila en met vuurwerk erbij was geen goede combi.

Mila en ik wensen iedereen een gelukkig en vooral gezond nieuwjaar toe. We zijn benieuwd op welk pad we in het nieuwe jaar gaan belanden en hopelijk op het pad van vooruitgang.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 jan 2014 17:55 

Daar gaan we wel vanuit: Dat we allemaal op het pad van de vooruitgang mogen komen! :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 158 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]