Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 23 sep 2020 23:24
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Foxy
BerichtGeplaatst: 19 jul 2014 01:30 

Aantal fretten: 2
Hey allemaal, omwille van de verhuizing ben ik een langere periode niet online geweest omdat we geen internet hadden.

Zo'n 2,5 week a 3 weken geleden kreeg ik een hulpoproep mensen hadden twee fretten een ram en een moer en het moertje zou bijten. Ze konden haar hierdoor niet houden en of ik wou helpen bij het zoeken van een nieuwe baas en zo geschiedde het, ik kwam langs om te kijken. Diezelfde avond heb ik haar nog meegenomen, de fret in kwestie was absoluut geen bijter ik kwam binnen en de oudste dochter van het stel (3 jaar) had het beestje aan het lijfje vast en sleepte haar door de kamer. Ik zag meteen dat er wat mis was met het beestje. Ze was hoogloops in zo verre dat ze kaal begon te worden in haar nek, toen ik haar bekje bekeek zag ik dat het tandvlees bijna witgekleurd was. Inmiddels gaat het een stuk beter met haar het kattenblikvoer dat ze kreeg is vervangen door barf en brokken. En het rustige knuffelfretje is veranderd in een heerlijke drukke dame die de boel graag onderzoekt en af en toe tegen mijn benen aanspringt voor een knuffel. Bijten is haar niet bekend alleen onder het spelen wil ze nog wel eens in de lucht happen haha.

Loops is ze niet meer, Fox is namelijk drachtig ongeveer een week geleden konden we de pups voelen en ze is al flink wat aangekomen.
Voor ons word het een spannende tijd we hebben de kennis en de mogelijkheid om de pups op te voeden en we hebben besloten om ervoor te gaan. Foxy is een lieve meid van een jaar die het beste verdient toen ze bij ons kwam woog ze net 600 gram en inmiddels 750 ik weet niet of dit alleen komt door de dracht of dat de verandering van het voedsel ook meespeelt. Fox is hier wel op haar plek vanaf het moment dat ze haar inenting heeft gehad en de stronghold behandeling speelt ze met mijn andere meiden en dit gaat super. Wel heeft iedereen hier een eigen kooi en nemen al die grote kooien inmiddels 1/4de van onze woonkamer in haha.

Opzoek naar een nieuw baasje gaan we overigens niet meer, het was liefde op het eerste gezicht en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen haar ooit nog weg te doen. :sdf47:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Foxy
BerichtGeplaatst: 19 jul 2014 05:15 
Moderator

Aantal fretten: 1
Goed dat je haar daar weg hebt gehaald. Wel balen dat ze zwanger is. Zaten het moertje en ram bij elkaar? De ram was ook niet gecastreerd zeker? Ram en moertje zijn toch geen familie van elkaar ivm inteelt?

Goed dat je ze ieders een eigen slaapplekje geeft, want dan heeft ieders zijn eigen plekje.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2014 16:54 

Héél erg goed dat je haar daar hebt meegenomen!!!
Fijn dat het nu beter met haar gaat.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jul 2014 19:55 

Ja ik vind het allemaal erg spannend, vooral omdat ik niet weet wanneer de pups komen, gelukkig zijn het mannetje en het vrouwtje niet gerelateerd. Foxy (zo heb ik haar gedoopt bij die mensen had ze geen naam) is een heerlijke meid met een fantastisch karakter. Ze doet zelfs niet aan tenen bijten. Ze is in 4 dagen tijd weer 50 gram aangekomen en ze krijgt al een klein buikje. Ze is heel ondernemend en zat ook meteen achter onze kat aan. momenteel geniet ze vollop van haar nieuwe kooi die we voor haar gehaald hebben. vanaf het moment dat ze haar vacht gaat verliezen passen we de kooi zo aan dat ze maar op een verdieping kan zitten zodat de pups niet teveel versleept kunnen worden. Morgen halen we een hele hoop waltham zodat ze hier een keer per dag wat van krijgt de rest van de bijvoeding zal gaan via barf en ik hoop dat ze muizen lust. Nu we een schuur hebben wil ik mijn muizenkweek ernstig gaan uitbreiden zodat ik in korte tijd zelfvoorzienend word. Ik ben ook blij dat ze nu op de juiste voeding zit de dierenarts was verbaast over de kwaliteit van haar tanden aangezien ze altijd op natvoer van katten heeft gezeten. (ze had geen tandsteen) Het laten wennen aan brokken was in het begin vrij lastig omdat ze nu ineens moeite moest doen met het eten. Toen we er brokkenpap van maakte wou ze het echter wel. Inmiddels maken we de brokken niet meer nat en gaat het goed. Ook hebben we besloten dat foxy hier blijft. Mijn eerste intentie was om zodra de pups de deur uit waren opzoek te gaan naar een goed huisje voor haar. Nu ben ik verliefd op dit kleine meisje dat iedereens hart doet smelten haha heb wat foto's van haar bijgevoegd overigens en een foto van haar nieuwe kooi, die is inmiddels een stuk voller, kussentjes en fleecedekens :). Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 22 jul 2014 15:37 
Moderator

Aantal fretten: 1
Gelukkig geen familie relatie met het mannetje. Succes met haar en ook met de pups. Het lijkt me wel een vak apart de pups vooral als er problemen naar voren komen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 24 jul 2014 14:58 

Aantal fretten: 0
Wat goed dat jullie haar daar hebben weg gehaald en dat jullie besloten hebben haar te helpen & dan ook nog te houden!
Daar heb ik echt heel veel respect voor.

Nu maar hopen dat alles goed gaat de komende tijd, met haar én met de pups.

Heel veel succes, en geniet van haar!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 27 jul 2014 13:41 

Foxy heeft een mooi dik buikje!
Spannend wanneer de pups gaan komen :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 29 jul 2014 14:08 

Aantal fretten: 7
Ze lijkt me inderdaad een schatje, fijn dat jullie haar een vast huisje aanbieden.

Nu wachten op het nestje, spannend hoor !

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]