Hallo !!
Ik wil een dagboekje bijhouden over gwin,
Gwin is een albino en is nu 12 weken.
Ik moest ooit wat vissen van mijn zusje verkopen dus heb ik via facebook een pagine gevolgd waar je dieren en toebehoren kon verkopen.
Die vissen gingen weg en ik heb me nooit afgemeld van die pagina, en toen zag ik 3 weken terug deze foto van Gwin. :
[IMG]http://i1276.photobucket.com/albums/y469/gianna_james/animals%20and%20stuff/20140802_195421_zps2b607b60.jpg[/img][/img]
En toen was ik verliefd!
Ik heb de eigenaar gelijk een berichtje gestuurd een week later heb ik met mijn moeder een kooi en spullen gekocht en Gwin opgehaald.
Ik was zo blij en ik dacht alleen maar aan Gwin. Door alle opwinding ben ik helemaal vergeten te vragen waar Gwin vandaan komt en of hij al geent is en al dat soort belangrijke dingen. Zo stom dat ik dat vergeten ben te vragen..
Maargoed, In de auto was Gwin al heel speels en druk en vond het totaal niet eng.
Toen hij in zijn kooi werd gezet sprong hij als een idioot heel die kooi door en heeft alle gekke sprongen laten zien die hij in zich had.
Ik wilde hem eerst laten wennen aan zijn kooi en toen aan mijn kamer( waar hij instond).
Ik heb mijn kamer fretproof gemaakt en wat speeltjes neergezet, weer sprong hij als een gek de kamer rond en hij rende echt heel hard.
[IMG]http://i1276.photobucket.com/albums/y469/gianna_james/animals%20and%20stuff/20140809_193304_zps4e990c9a.jpg[/img][/img]
Hij kreeg van de vorige eigenaar Ferret Balance als voer.
Ik las veel over prooidieren maar geen haar op mijn hoofd die dat aan zou kunnen.
Ik doe een opleiding dierverzorging in Barneveld, en ik weet dat het in de natuur zo gaat maar ik krijg het niet over mijn hart...
Op mijn oude school moest een klasgenootje de slang voeren, maar de muis stond zo te trillen dat ik hem eruit heb gehaald. Ik kan dat echt niet aanzien.
Dit moest op een andere manier. Diepvries.
Ik heb bij de dierenwinkel 10 pinky muisjes gehaald en Gwin 1 muisje gegeven, (met rubberen handschoenen aan en mijn ogen de andere kant op.)
Hij heeft in het muisje gebeten maar hem niet opgegeten. dat was een week geleden, er liggen nu nog 9 muisjes in de vriezer..
Die moet ik nog geven..
Ik ben nu 5 dagen geleden overgegaan op Totally ferret, Gwin had vanaf het begin al geen vaste ontlasting en nu is het vlaai, dus ik ga vanavond naar de dierenarts met gwin. Ik hoop echt dat het niets ernstigs is want ik ben net zo gehecht aan gwin als aan mn bed..

Hij bijt ook veel, en ik lees ook dat dat kan komen omdat hij pijn heeft..
Ik voel me net een bezorgde moeder, hij houdt me s'nachts af en toe ook wakker door aan het tralies van zn kooi te bijten en te krabben, echt heel vervelend en ik weet niet hoe ik het moet afleren..
Hij weet ook, als ik wakker ben mag hij eruit dus dan staat hij altijd al klaar, Hij heeft nog wel een beetje moeite om s'avonds te gaan slapen als ik ook ga slapen.. maar dat komt nog wel
Ik ga op kamers omdat Barneveld ver weg is vanwaar ik woon ( purmerend).
Ik ga zondagavond heen en vrijdagavond terug, Gwin gaat met mij mee, ik heb een mooie vervoersbox waar hij veel ruimte heeft.
Als Gwin gecastreerd is wil ik graag met hem naar een opvang en hem laten kennis maken met andere fretjes, en kijken hoe hij erop reageerd, als hij het leuk vind en hij heeft een voorkeur voor een moertje dan wil ik die graag meenemen.
Gwin heeft echt giga veel energie en ik kan nou eenmaal niet de hele dag met hem spelen, Hij heeft nog iemand nodig die net zoveel energie heeft als hijzelf en daar lekker mee kan spelen. Natuurlijk ga ik hier goed over nadenken, ik ga eerst met hem een paar keer naar de opvang, want dat hij 1 x leuk speelt met een fretje betekend niet dat hij daar ook mee kan leven.
Als jullie een opvang weten in de buurt van barneveld of purmerend dan hoor ik dat graag van jullie.
Advies en tips hoor ik graag, kritiek hoor ik ook graag want ik wil alles goed doen voor Gwin.
(Gwin is niet zo fotogeniek dus elke foto is een wonder!)

[img][http://i1276.photobucket.com/albums/y469/gianna_james/animals%20and%20stuff/20140808_103233_zps70ecab94.jpg[/img]