Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 06 apr 2020 23:41
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Luka verteld: mijn nieuwe leven
BerichtGeplaatst: 30 dec 2014 19:57 

Hoi hoi

mijn oppas heeft me waarschijnlijk al voorgesteld?
Mijn naam is Luka
Ik ben geboren op 1 mei 2014 laten we zeggen dat ik sinds toen vanalles heb meegemaakt maar dat weet mijn oppas niet en dat gaan we lekker ook niet zeggen.
Mijn vorige eigenaren reageren niet meer
Dus vanaf nu kijken we enkel voorwaarts zei mijn oppas.

Dit ben ik:

Ik woon sinds 25 december bij mijn nieuw baasjes/oppas.
Voorheen woonde ik nog in nederland en woonde ik in een hondenbench in de gang. Maar het baasje toen had niet zoveel tijd voor mij en besloot hierom een nieuwe huisje voor mij te zoeken.

Niets vermoedend sliep ik toen ik voor het eerst mijn nieuw baasje voor het eerst zag.
Ik was niet zo blij toen ze mij opnemen terwijl ik sliep en dat heb ik toen ook echt laten weten: nom nom nom in de handjes!
Mijn nieuwe oppas wat toen toch even geschrokken bij het zien van mijn tandjes in het vel en begon erg te twijfelen oeps.
Toen ik eens mocht rondlopen en ik dit al even niet meer had gedaan smolt haar hart meteen voor mijn gekke capriolen die ik speciaal voor haar had laten zien.

Dat was misschien niet zo een goed idee want voor ik het wist werd ik in een draagmand gezet en moest ik in een ijzere tin op wielen, en die ging nogal op en af
Ik probeerde snel aan de tralies te bijten en te krabben met mijn veel te lange nageltjes maar het mocht niet baten, dus heb ik onderweg mij maar neergelegd en stil gehouden.

Eens thuis werd ik in een grote konijnenkooi gezet die ik volledig door elkaar heb gehaald, ik moet toch alle gaatjes controleren of niet soms?
Ik werd in de waskamer gehouden en het was er vrij donker maar ook wel fijn rustig, dus ik sliep mooi door.

Het nieuwe baasje vond dat toch maar zielig hoorde ik haar zeggen, ze wou van haar "dier" genieten... dier? ik? ik ben wel KONING te rijk hoor!

Twee dagen later en heel wat uren dat ze voor dat apple ding zat vertrokken ze ineens... gewoon weg... ik heb dan maar wat doorgeslapen en toen ik een hoop commotie hoorde werd ik wakker..

zo hé kreeg ik ineens gewoon een villa van een kooi! Veel groter dan dat ik gewend ben.
met maar liefst 5 etages! zo kan ik én rondlopen want de etages zijn dicht op een buisgat na én van boven naar beneden crossen, zo kan ik mijn speelgoed niet meer in mijn uitwerpselen gooien en toch bewegen.

Zo heb ik de twee maine coons van baasje ook bang gemaakt zeg ghe he
Ja ik leef dus samen met nog twee katten. 1 dikke vette maine coon en hij noemt Timo(thy) en 1 magere rode die Aslan noemt maar die is erg bang van mij
sinds ik er ben zit hij altijd aan de deur te miauwen om weg uit de woonkamer te kunnen. Timo is wel al welkom komen zegge aan mijn villa maar de rode niet hoor.

Baasje krijgt ook meer vertouwen in mij en ik in haar. Ze zegt dat ik toch niet zo eng ben als dat ze dacht.
Kom nou ik eng?
Ik moet natuurlijk nog veel vertrouwen krijgen of mijn oppas wel zo goed en lief voor mij is als ze hoort te zijn dus we zijn beide nog wat voorzichtig.

28 december 2014

Deze morgen zat baasje vroeg weer achter dat apple ding en schreef erg veel dingen op, maar ik sliep stiekem toch door hoor, tot liefst 10:30 ik was dan ook erg moe met het onderzoeken van mijn villa de avond ervoor.

Toen nam ze de anti haarbal pasta wat ik toch erg lekker vond, nam me uit de kooi en liet baasje haar man mij pasta lekken terwijl ze zachtjes mijn nagels knipte.
Ik was te druk bezig om te kijken wat ze deed en ik was allang blij dat mijn nagels korter werden. Baasje bleek toch erg blij te zijn da tik zo braaf was.
ik ben toch altijd braaf??

Toen deed ze ineens een harnasje om mij, wederom keek ik er niet van op, de pasta was te lekker.
en jippy ik mocht rondlopen in de HELE living!
Maar dat gekke ding op m'n rug... tijd voor even de "war dance" te doen of toch iets waarvan baasje dacht dat het op leek en toen stoof ik door de kamer, wat is dit een lekker grote speelruimte!!

Baasje ging continue met haar klik machine op de grond liggen en volgde met met de tube op dat ding overal waar ik ging.
Ik kon nog net lezen dat er "Canon" op stond. Nou lekker doe maar, zolang ik mag rondlopen.

Ze werd zo verliefd op mijn "koppie", dat bleek ze de hele tijd te zeggen.

Dit ben ik met mijn nieuw tuigje die baasje wil gebruiken om met mij of nouja ik met haar te gaan wandelen.

ik klom overal op en onder en heb zelfs even in baasjes man zijn arm gebeten ondanks dat baasje haar man gewaarschuwd had bleef die gewoon zitten en heb ik even kunnen proeven. Daar was baasjes man echt niet blij mee.

Toen klom ik op de vensterbank en kon zo buiten naar de zon kijken!

Baasje had ook filmpjes gemaakt
http://tinypic.com/player.php?v=2nl47ie ... .VJ_nkCAAA

dinsdag 30 december

Liefste dagboek

Ik heb zo het idee dat mijn baasje steeds meer durft.
Ik heb haar niet meer gebeten en ze krijgt hierdoor wat meer zelfvertrouwen.

Ze laat me elke dag s'morgens en s'avonds een uurtje rond spelen en soms ben ik zo moe dat ik zelf terug mijn kooi in ga om te slapen ofwel legt ze me terug in mijn hangmat waar ik dan gewoon in 123 in slaap val!

Afbeelding
Ze heeft nu ook zo een blauw ding waar een klik klak geluid uit komt en als ik daarop reageer dan krijg ik een stukje kipfilet! mmmm nu heb ik vaak wel tijd om even tot bij haar te komen als ze me roept maar soms ben ik ook wel eens selectief doof en kom ik helemaal niet :sdf24:
Nu ze merkt dat ik kom als ze m'n naam roept (of tijd vaak) gaat ze er ook nog eens bij fluiten, ze vind het leuker als ik kom als ze fluit, maar daar moet ik toch aan wennen.

Ik heb haar niet meer gebeten maar wel eventjes aan haar kous gehangen, dat was mijn subtiele hint dat ze haar voeten eens moest wassen :g

Zo nu ga ik je laten lieve dagboek want ik moet mijn schoteltje carnibest gaan verteren in mijn hangmat!
Afbeelding
Veel liefs Luka

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luka verteld: mijn nieuwe leven
BerichtGeplaatst: 06 jan 2015 18:27 

Aantal fretten: 2
Hoi Luka,
Ik lees wel dat jij het goed getroffen hebt met jouw nieuwe baasje :wink:
En je bent een heerlijk fretje :sdf47:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Luka verteld: mijn nieuwe leven
BerichtGeplaatst: 12 jan 2015 18:24 

Aantal fretten: 2
wat een mooi verhaal. Luka je hebt het getroffen met je baasje. Maar denk er aan wees wel lief voor haar dan is zij dat ook voor jou.

Ga lekker veel genieten en laat de foto's maar komen.

De twee foto's hierboven zijn om op te vreten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]