Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 27 sep 2020 08:49
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 09:33 

zo vandaag grote schoonmaak, da's wel weer nodig...

nu we prooi geven vertikt Pascal het om de hele kooi schoon te maken...

hij doet wel het poebakje uitscheppen... :D mannen

maar goed kinders naar boven verhuisd in de grote kooi....kan ik rustig beneden griezelen van alle restjes prooi.

en de kooi een grote beurt geven....

woonkamer luchten...en genieten als ik het spul weer naar beneden haal...
om een of andere rede vinden ze het erg leuk als er schoongemaakt is....alles moet weer van ze plaats, en springen wat ze dan doen...
wel ik gaat maar eens aan het werk...ciao ciao :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 09:37 

Volgens mij ben je er al helemaal aan gewend om weer ukken in huis te hebben ...is het niet....en hoe is dat verschil...tussen dove en horende fretten??

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 14:09 

het verschil tussen het hebben van een dove fret en een horende fret...

zo fijn...echt kan het niet uitleggen hoe fijn het is als je een fret heb die kan horen...

Baloetje was hier absoluut niet minder lief om hoor echt niet, het was echt de aller liefste schat.

maar hoe Baloe op dingen reageerde en hoe Babientje en Bennie op dingen reageren is zo'n verschil...

Baloe sliep als wij beneden kwamen, Bennie staat te springen aan de tralis.
Baloe " luisterde" niet, hem moest je altijd oppakken of op een andere manier zijn aandacht trekken...

Bennie en Babientje "luisteren" soms naar hun naam, vooral Bennie heel goed.
en op auw roepen enzo... da's echt zo een stuk makkelijker...
en het is gewoon anders leuk...

Bennie vind piepdingen geweldig, Babientje ritseldingen, hier kan ik heel veel mee doen... is zo anders spelen...

Met Baloe hielden we hier rekening mee, zorgen voor trillingen, schaduw en licht enzo....

ik vind het heerlijk weer ukkies van ons zelf...geloof het of niet maar het is gewoon een genot om de kooi schoon te maken.

heerlijk gewoon....nooit geweten dat ik (wij) zo intens zouden kunnen genieten van onze dieren... :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 14:18 

je hebt dat duidelijk omschreven het verschil in omgang met dove en horende fretten....dus geen eng gevoel meer ...zo van ..gut weer puppen hoe gaat dat ook al weer ///

zei ik toch ...gaat vanzelf :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 14:38 

hahaha, was ik onzeker dan.... :oops: hahaha... oh was echt vreselijk die eerste dagen....

nee daaris niets meer van blijven hangen, het gaat; zoals je zegt: gewoon vanzelf hahaha...

ik ben de consequente aan het spelen, duidelijke regeltjes...en Padcal breekt ze allemaal...hahaha

met als resultaat dat de ukkie beter naar mij luisteren als naar Pascal hahah...zo grappig

komt meneer bij mij aan hoe doe je dat dat ze nu al naar jou " luisteren"

tja concequent zijn he!!!!! 8)

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 22:54 

Heb ze vandaag weer eens gewogen, puur uit nieuwsgierigheid...

toen ze kwamen woog Babientje onder de 400 gr, nu iets over de 500gr

Bennie woog tussen 450-500gr en nu precies 750gr...

volgens mij wordt dit best een flink manneke hihihi

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 sep 2007 23:02 

ik geloof graag dat er grote verschillen zijn.. en wat groeit vooral bennie hard zeg!! heerlijk.. geef ze allebei maar een knuf

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 10:36 

Zo volgens mij voor het weer eens tijd voor foto's :D
kunnen jullie zien hoe ze weer gegroeid zijn :D
Afbeelding
Afbeelding
sorrie dat ze bewogen zijn maar dan krijgen jullie een beetje beeld van de stuiterbal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
foto's Babientje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bennie is en blijft een vreselijk puperaal ettertje, onder dat lieve snoetje van hem zitten toch behoorlijk scherpe tandjes die hij maar wat te graag gebruikt...hij bijt niet door hoor of zo en er zit absoluut geen valsigheid in hem...maar als je hem oppakt wil hij toch proberen te bijten, als je op de grond zit springt hij toch naar je handen...

we paken hem nu heel veel op, en zorgen er gewoon voor dat wij hem zo vast hebben dat hij gewoon zijn tandjes niet kan gebruiken. en wij hem wel kunnen aaien.
we spelen heel veel met hem, met een handdoek en of plastic zak.
en wat hij ook echt gewelig vind is bowlen hahaha, de fret over de grond naar het einde van de kamer laten glijden...hij komt dat heel hard weer naar je toe rennen " nog een keer nog een keeer"

ach het zal een fase zijn waar hij in zit hahaha. verder tis echt zo'n lieverd

Babientje tja wat moet is over haar schrijven...ze is liever en nog liever en gewoon een super knuffelkont...ze is gewoon het perfecte fretje...
totdat ze in ondeugende modus raakt hahaha, berg je dan maar....
ook zij heeft tandjes hihihi, en met iets te enthousiast spelen weet ze mij er aan te herrinnneren dat ook zijn vlijmscherpe mesjes in haar bekkie heeft hahaha....nee Babientje zo volgens mij echt nooit iets verkeerds doen...tis echt zo dametje...maar oh ja de baas, ze is de baas over Bennie hoor echt hihihi

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 13:24 

Aantal fretten: 0
Leuke foto's!

ik zou alleen zelf mijn fret niet als bowlingbal gebruiken! Dat kan een keer enorm fout gaan.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 15:58 

heerlijk verhaal van 2 deugnieten en leuke foto's weer

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 16:51 

hele leuke foto's, en wat is benny een mooi donker kereltje!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 sep 2007 17:33 

Aantal fretten: 2
ohhhh wat een leuke foto's!
echt fret he :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2007 15:09 

Zo vandaag even geen foto's alleen maar tekst....

Gister was eigenlijk de eerste dag dat Bennie helemaal niet gebeten heeft...dit drong eigenlijk vandaag pas tot mij door :-? jeh super frettenmamma :) ...
maar dit kwam eigenlijk meer omdat Babientje nu zoiets heeft;" hee ik heb ook tandjes" "waar dienen die nog meer voor dan behalve prooi eten" :D

( nee ze bijten niet door, gewoon de puperale tandjes ontdekkingen :D , maar beter nu afleren als dat ze alsnog echt gaan bijten)

laatst zaten we s'avonds buiten, onze speciale gas openhaard voor buiten doet het eindelijk...zo gaaf en zo blij dat we er mee zijn!!!

dus vanuit veiligheids overwegeingen toch de playpenn neer gezet en de kinders buiten laten spelen...
wel dit was echt een groot succes...we hebben heelrij van hun spel kunnen genieten...en maar rennen springen ontdekken stoeien, nog meer rennen springen stoeien zwemmen :o ...Bennie is echt gek op water!!! en had zin in een skinnydip :lol:
en gewoon gaan rollen he in het water...brr moet er niet aan denken mij veelste koud :lol:

natuurlijk meneer boven het vuur laten drogen hahaha lekker geknuffeld en toen was het na 1,5 uur toch wel weer bedtijd voor de monsters...

Babientje wordt steeds meer van het slepen met prooi...moet ik toch eens iets op bedenken...ze heeft de prooi nu in de buizen die boven de kooi langs lopen verstopt, en deze zijn niet zo heel makkelijk schoon te maken...de buizen vinden het niet zo fijn als ze te vaak uit elkaar gehald worden ze willen dan stuk gaan :-? ...maar goed....

prooi eten gaat prima hier...nee toch nog niet de moet gehad om Bartje ( de kwartel) te ontdooien...heb inmiddels 2 keer een poging gedaan maar uieindelijk toch weer terug in de vriezer gelegt...

bennie en Babientje groeien echt super...ze zijn zo lekker zacht en beginnen nu lekker spekkig te worden...

ik heb ze nu ook voor het eerst met een tuigeje om laten spelen hahaha... was echt een leuk gezicht...Bennie intresserd zich geen biet, alleen dat rare muntje
(van NDG) wat aan zijn tuigje zit, was hij niet zo blij mee hihihi... Babientje vond het eerst vreselijk een tuigje om...nu weet ik niet of het nu door het gevoel of door de kleur kwam :roll: hahaha Bennie heeft een rood tuigje en Babientje groen....

als ze straks voor de 2de keer geent zijn gaan we eindelijk wandelen...en hopelijk ook weer eens lekker naar de veluwe. huisje huren fretjes mee en heerlijk genieten...een lang weekend of weekje...

wel wat heb ik nog meer te vertellen....bahalve dat ik super groos ben op mijn ukkies, en idereen die ze ziet ook helemaal weg is van ze...

wel binnenkort komen er weer foto's!!!!!!!! :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2007 15:15 

de buizen kunnen ..mits gedeeltelijk ingekort gewoon in de vaatwasser....ene prooi vastbinden is dat een optie....

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 sep 2007 17:22 

Aantal fretten: 3
Juist verkort in de vaat wasser en mocht het niet lukken om ze uit elkaar te halen (wat inderdaad een aardig karweitje is, leg je de buis in zijn algemeen gewoon in bad of douche instap te week in wat schoon maak azijn, oude afwas borstel er doorheen en Hoppa weer schoon en klaar voor gebruik.
Want juist in zo'n buis is het heel leuk om je prooi te verstoppen of op te eten :6

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2007 12:34 

o het is weer even een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb over mijn monsters...

de pc was wederom zwaar in de stress, nu achteraf blijkt dat we toch een virusje hadden...

maar zoals het er nu uitziet is dit weer even opgelost....

Met Bennie en Babientje gaat het super, ze zijn ongeloofelijk hard gegroeid... Bennie weegt nu ruim 800gr en Babientje tegen de 600gr...

Bennie blijft tot nu toe nog steeds een beetje bijterig, nog steeds niet door hoor, maar elke keer dat je hem op wil pakken hap in je vinger...
als je hem in de kooi zet en het deurtje dicht wil doen...je ontkomt er niet aan met de vingers door de tralis te moeten, hap in je vinger....

ik zat weer eens terug te kijken met Baloetje... en met Baloe heeft het toen ook een maand of 3 geduurd voordat het puberale bijten over was...
dus we hebben nog 2 maanden en een week te gaan hahaha...

Babientje is en blijft een schat, alleen als ze heel opgewonden en in een stoei bui worden d't tandjes gebruikt...voor de rest knuffelen en knuffelen...

ze hebben weer nieuwe cadeautjes gehad... bij de marskramer was een aanbieding voor een katten mandje en huisje...we deze hebben ze dus allebei gekregen...
vooral het huisje vinden ze helemaal super...hier wordt veel in geslapen en gespeeld...

foto's volgen zeer binnen kort hihihi

kwa prooi voeren...eerlijk dit gaat wat minder... het geven gaat wel oke...de fretjes eten het ook wel op... maar toch het opruimen van de restjes organen, nee gaat niet goed.....

zoals het nu gaat maak ik op wat ik nu in de vriezer heb liggen, en blijf ik alleen klein spul bestellen...waarvan ik zeker weet dat het helemaal opgaat....
helemaal met de grotere prooien blijft er nogal wat liggen aan restjes, en omdat ze in de woonkamer zitten kan ik dit echt niet laten liggen totdat ze dit ook oppeuzelen...dat stinkt me te erg....

ik heb het wel geprobeerd hoor de restje te laten liggen, maar na 1,5 dag haal ik het toch echt weg....en bah wat is dat ranzig....

begin oktober gaan we voor de 2de enting langs bij de DA...en dan kunnen we eindelijk lekker buiten wandelen....het is echt een grappig gezicht als ze hun tuigje om hebben...Babientje is het er nog steeds niet helemaal mee eens...Bennie vind alleen soms het muntje aan het tuigje irritant....

wel dit was het weer even...beloofd binnen kort komen er weer foto's :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2007 14:29 

Aantal fretten: 5
Fijn dat het zo goed gaat! En Benny leert wel dat hij zijn tandjes moet bewaren voor de muisjes :wink:

Oh dat kattenhuisje heb ik ook! Ik zag het en vond het zo leuk! Echt een succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 okt 2007 19:11 

wel even weer een korte up-date...

benny is best bijterig, best erg zeg maar...zodra je je handen in de kooi steekt om ze uit de kooi te tillen wil hij al in je vingers happen...

nu is het niet door bijten hoor maar soms is het toch verdomt pijnlijk!!!

we hebben nu de koio een heel stuk kleiner gemaakt...

ze hebben nu nog 2 verdiepingkjes...voordeel is de kooi is veel schoner en ze komen er nu wat vaker maar iets korter uit....

we pakken ze heel veel op en aaien ze dan en lopen door de kamer....

onder hebben ze ook nog een beetje ruimtje hier itten ze in al ze prooi krijgen :)
pascal ging weer eens over zijn nek bij het ruimen van de kooi hahaha...dus nu de kooi beneden met prooi maak ik schoon en pascal boven....

wel en nu gaat het weer ietsjes beter hihihi

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2007 18:49 

ik heb de laatste tijd echt helemaal geen tijd meer om te forumen...jah jah lekker rustig hihihi

maar goed dat ik daar geen tijd meer voor heb wil niet zeggen dat ik ook stop met foto's maken...

voor diegene die toegang hebben tot mijn fotoalbum...deze is aangevuld met een hele serie nieuwe foto's :wink:

voor diegene die hier geen toegang toe hebben tja jammer dan.......

oke oke een kleine selectie van de inmiddels uit de kluiten groeiende Bennie en de ondeugende Babientje...

wat een plezier met een doosje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
huup huup huup barba-truuk
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
doosje kan je natuurlijk ook verschuiven :D
Afbeelding
Afbeelding
het balletje :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jullie begrijpen wel dat de rest mislukt en of bewogen is he???
nog een paar groei foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

dit is de kooi nu...een stuk kleiner...maar serieus heb het idee dat de ukkies een stuk gelukkiger zijn nu
Afbeelding

wel hier moeten jullie het weer even mee doen...

doooeeeiii

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 okt 2007 19:20 

En hoe ist nou met Benny de bijtert? Wordt dat al wat beter zo ondertussen?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 176 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]