Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 06 apr 2020 03:14
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 951 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Momo en Stitch
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 21:46 

Aantal fretten: 0
Zo Momo en Stitch hebben echte huis kunnen betrekken vandaag en wel een heuse FN kooi.
Na heel wat kooien hebben gezien in hun jong leventje dat was eerst in de opvang toen de kleine reiskooi en daarna gingen ze tijdelijk in een andere kooi die ik in bruikleen had gekregen.
En vandaag was DE dag "even"de kooi inelkaar zetten en Momo en Stitch kunnen zich uit leven in hun nieuw huisje(nou ja huisje)
En dan zul je denken ruimte zat en toch gingen ze met elkaar op de vuist.
Wist even niet wat ik moest doen laten vechten, want het ging echt hard tegen hard.
Momo mag dan wel klein zijn , maar die laat het kaas niet van haar brood af eten.En dat hoorde je ook tjonge tjonge , maar wat moet je op zo'n moment hun gang laten gaan? Dat hebben we toch maar gedaan en later was de rust weder gekeerd gelukkkig maar.
Na hun ontdekkings tocht mochten de dames een andere ontdekkings reis gaan doen n.l de ontdekking door de huiskamer.
Stitch was gelijk al buiten alleen Momo moest nog even ontdekken hoe zij naar die ladder moest om zo haar reis buiten de kooi te beginnen.
We hebben ze eerst de huiskamer laten verkennen, want wij hebben geen deuren m.u.v een deur naar de gang en naar het washok.
Aan de huiskamer grenst mijn computer kamer en daar aan de keuken die doorgang hadden we afgezet.
Beetje bij beetje dachten we.
Nou toen kon het feest beginnen pijn in de buik van het lachen (doet nog zeer).
Een ontdekking was het zeker voor de dames en ook voor ons goed uit kijken waar je je voeten neer zet, want voor je het weet staan ze achter je.
Alles moesten ze even bekijken,besnuffelen,bespringen(mij dus). Schrok me het ongeluk joh wou over de afzetting en toen besprong Momo mij en dat zag ik natuurlijk niet dus je kan wel na gaan dat ik schrok, maar Momo is zo speels heerlijk!!! Ze beet niet hoor dan is Stitch een ander verhaal daar later even over.
Alles werd heel nieuwsgierig bekeken; de bank er op en onder(beetje stof), vensterbank, achter de tv, op het meubel waar de dvd e.d staat, achter de lammellen(ook heel leuk),op het kastje via de bank(oeps mijn schaal met decoratie werd even onder handen genomen ha)
Voeten en broekpijpen waren ook heel leuk.
En al het speelgoed wat er nog voor ze op de grond lag dozen groot en klein, balletjes, wip, puzzelmat plezier zat.Maar het leukste was vond ik en Kevin het hengeltje met veren geweldig ding! Wat een lol.
En wat wij leuk aan hun vonden waren de achtervolgingen door de kamer helemaal gek in hun koppie, maar zo leuk om te zien en inderdaad je komt niet toe om tv te zien,of te computeren ze leiden de aandacht zo af dat je wel moet zien en met ze moet spelen.
Maar ja toen werd Stitch een beetje nieuwsgierig naar mijn broekspijp en voet en ze is al erg bijterig en voordat ik het wist nam ze een hapje.
Okee dan ik pak Stitch op bij nekvel en zeg Foei mag niet en wacht op het gaapje nee dus!!!! ze hapte lekker in het rond(wel steeds mis hoor) Weer foei en een klein blaasje in haar gezichtje, maar wil je denken dat kleine mormel!!!!! geen gaapje.
Nou dan zelf weten voor straf de kooi in en Momo mocht nog even spelen.Ze moet wel weten wie de baas is toch?Al stond ik wel te trillen na de tijd. Wouw wat was mevrouw BOOS bijten in de spijlen heen en weer lopen, omdat ze Momo nog in de kamer zag.
Na ongeveer 10 min moest ook Momo de kooi weer in ze waren ondertussen al ruim 2 uur aan het spelen geweest en die konden we zo op pakken geen beet niets(pffff)
Ze ligggen nu onderzeil nu ik dit schrijf kunnen ze even uitrusten.
En dat was ons avontuur voor vandaag wel wennen hoor, maar we hebben ze nog maar anderhalve dag.
Je hebt je zo voorbereid op de komst veel gelezen(echt heel veel) contact gehad met mensen zelfs langs geweest en dan is het zo ver ze komen echt.
Ik voelde mij zo onzeker wij allemaal (Jan en Kevin ook) het was net of ik op slot sloeg en niets meer wist jakkes daar baalde ik zo van.
En dan heb je ook nog een bijtertje nou dan krijg je al helemaal de schrik en dan denk je heb ik er wel goed aangedaan?Zo onzeker hoop dat dat gevoel over gaat, want we hebben echt zo veel gelachen vandaag dat wil je niet meer missen. Lang geleden dat wij zo moesten lachen echt twee uur lang(behalve op het end dan)

Kusjes van Momo en Stitch en groetjes van ons

Fretten kusjes van Momo en Stitch en groetjes van Helen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: voor de eerste keer
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 22:01 

Aantal fretten: 7
Het frettenvirus is compleet ingeslagen bij jullie ..........heerlijk !!! Proficiat met alles !! :g

Hou ons vooral op de hoogte en we zien graag heeeel veeeel foto's !! :foto: :foto: :foto:

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:00 

Aantal fretten: 2
Ben blij dat jullie zo'n plezier van jullie fretjes hebben!
Ik moet zeggen dat bij onze 2 fretjes er ook 1 is die erg veel bijt.
Nu bijt ze mij ( na anderhalf jaar bijna) niet zo vaak meer, maar ze wil nog wel eens haar tandjes in me zetten...auw.
Terwijl haar broer echt een lieve vent is ( sandy he :wink: ).
Ik weet niet hoe t komt...ik denk dat zij gewoon n beetje angstiger is voor dingen.
Maar ik hou van alle 2 evenveel :love2:

Hoe dan ook... blijf er van genieten!
En ben zeer benieuwd naar foto's.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:17 

Sorry kan even geen foto's maken mobiel en camera allebei kapot (chips), maar zodra ik kan krijgen jullie foto's te zien.

Groetjes Helen

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:18 

*cry* *cry* *cry* *cry* *cry*
Nee hoor grapje...
Maaaar als je camera t weer doet... :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:18 

ps mogen ze wel een stukje ham hebben?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:22 

Ik geloof dat je dat beter niet kunt doen...er zit veel zout in.
Dan kun je ze beter n stukje kipfilet geven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:25 

Dank je wel zo leer ik steeds meer.
Mag ik nog wat vragen ik las dat fretjes niet zo veel drinken(was op het forum) maar die van ons drinken best veel. Is dat goed of niet?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:32 

Aantal fretten: 5
Het ligt er vaak aan op welke voeding je ze hebt zitten. Welke brokjes krijgen jouw fretjes?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:48 

Wat een heerlijk verhaal! Het word ook wel erg leuk verteld :lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 03 jan 2009 23:58 

Ze krijgen Ferret diet van Zupreem (zo staat het op de zaak)premium

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 00:23 

Aantal fretten: 7
Zupreem is het nieuwe frettevoer en het schijnt wel goed i d smaak te vallen.......
Ik heb een proefzak hier en ga het deze week ook geven aan een fretje, kijken hoe hij het erop doet.
Ik heb horen zeggen dat het zelfs beter zou zijn dan de Duitse Totally Ferret die er nu is dus ik ben er wel benieuwd naar.

RIP:Tommie,Ziezo,Dragon,Fons,Sheila,Develtje,Bommeltje,Charley,Snowy,Noa,Sanne,Heintje,Zaza,Droopy,Poppy,Eddy en Nannouc !
Love lives forever/Michael J.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 13:00 

Aantal fretten: 3
Nou dat gaat best goed daar geloof ik... :g

Maarûh ham mogen ze dus NIET !!!!!
Dat is nl van een varken en dat kan gevaarlijk zijn voor ze
ivm ziekte van Aujetski (schrijf je dat zo ??)

Geen varken dus voor de :up: :up: :up:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 13:35 

ik snap heel goed dat je geschrokken ben.
is ook niet niks om gebeten te worden.
heb geduld en misschien kun je dit fretje maar beter niet te hart straffen.
gewoon foei zeggen en weg zetten.
soms werk straffen averechts.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 14:02 

je hebt kans dat stitch gewoon nog heel erg moet wennen.. het is voor hun ook spannend en tegelijk eng.. nieuwe ruimte, nieuwe mensjes, nieuwe geuren.. komt vast en zeker goed :wink:
Overigens.. fretten die brokken eten, drinken veel meer als fretten aan de prooi. Hierin zit vanzichzelf al veel vocht natuurlijk..
wanneer ze hier wel is wat brokjes zo af en toe tussendoor krijgen, zie ik ze ook gelijk meer drinken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: deel 2 momo en stitch
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 21:08 

Het was weer feest vanmiddag Momo en Stitch mochten nu ook in de computer kamer en ik had nu alleen de keuken afgezet.
Weer een kleine ontdekking dus voor ze. Alleen ze deden nu geen gekke dingen gewoon lekker rond snuffelen.
Wel even een kleine aanvaring met Stitch ze beet me best in mijn hand (je kent dat wel als iemand een stukje vel pakt en even lekker hard knijpt).
Hup nekvel pakken en wachten op het gaapje en ja hoor gelijk een gaapje (deed ze gisteren niet) weer neer gezet en ja hoor mevrouw ging gelijk weer in de aanval.
Maar weer in het nekvel ,gaapje en weer een aanval (zucht) dan maar een time out.
Na twee uurtjes was het weer genoeg konden ze weer even tot rust komen.

Tegen de avond hebben we eerst de keuken na gelopen op fret proof. Achter de vaatwasser gekeken konden het gelijk schoonmaken(haha) goed achter de koelkast kijken okee ook goed gekeurd.
Alle kieren en gaatjes nagekeken en ondertussen af vragend zouden ze hier onder door kunnen?
Nee dat lukt ze nooit, want Stitch past haast niet eens onder bank.
Mooi klaar ze mogen er uit!!
Aha weer een ruimte er bij en het hoekje bij de vaatwasser vonden ze erg leuk ook de ruimte achter de koelkast.
Overal waar ik loop komen ze achter me aan vooral als ik in de keuken moet zijn goed uitkijken dus.
Tjonge wat is Momo nieuwsgierig moest even wat uit de diepvries halen ze zat al bijna in de vriesla.
Wat ze ook heel leuk vonden was de computer tafel incl toetsenbord(was gelijk van slag de pc dan)
Dus ik wilde Momo er afpakken (gister geen centje pijn toen ik haar pakte) en nu!!!!!! potverd..... weer een fret in mijn hand en ik kon haar nekvel niet te pakken krijgen, want het koppie bleef actief en het bekje ook.
Auw!!!!!!!!!!! onder mijn nagel en dat deed zeer, zei ook nog o het bloed niet hmmmm nog geen tel later werd mijn vinger toch vrij rood en begon ook lekker te bonzen.
Ik heb haar niet kunnen straffen, want ze gingen vanzelf de kooi weer in. Wel ging Stitch haar te lijf en sleepte haar mee aan het nekvel???!!! Vreemd.
Wat ik mij nu afvroeg waarom deed ze nu zo raar ik had wel brood voor morgen klaar gemaakt voor Jan o.a met rollade heb wel mijn handen na de tijd gewassen met de gedachte dan ruiken ze het vlees niet meer aan mijn handen.
Nou dat was het wel weer voor vandaag heeft wat langer geduurd om dit verhaal op te schrijven(typt een beetje moeilijk met een pleistervinger)

Kusjes van Momo en Stitch en van mij.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: deel 2 momo en stitch
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 21:20 

Leuk he, als ze alles mogen ontdekken, hoe blij ze dan zijn!
Ik kan je denk ik niet geheel helpen, maar andere zeker te weten wel!
Over dat bijten, ik denk dat ze dat nog even zullen blijven doen, het heeft er vast niets mee te maken dat je vlees in je handen heb gehad. Ze zullen vast nog aan je moeten wennen.
Hoe oud zijn ze eigenlijk? Dat Stitch Moma sleept kan sleepgedrag zijn, maar ze zijn toch allebei meiden he? Anders geldt dit niet.
En over dat vast pakken in de nekvel, ik doe het eigenlijk nooit. Eerst wel, maar er werd mij geadviseerd dat niet te doen, dus ik praat gewoon streng tegen ze. En dat gaapje? misschien dat ik iets mis, maar ik heb gelezen dat ze dat eigenlijk altijd doen, omdat je een bepaalde spier vast heb. Maarja, ik weet niet of dat echt een betrouwbare bron is.
Maar ik denk dat het helemaal goed gaat komen met die 2 liefjes!!
Nog veel plezier met ze :sdf47:
Gaan we ook nog eens fotoos zien? :foto:
:lol:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 21:55 

Ik heb van jouw 2 dagboektopics 1 topic gemaakt, zodat je in het vervolg alle verhalen van Mo en Stitch hierin kwijt kan. Dit is wel zo overzichtelijk. Wanneer ik de titel moet veranderen naar hun naam, hoor ik het graag.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 04 jan 2009 22:14 

Soms wil een fret de andere ook nog wel eens straffen als ze zien dat de andere iets doet wat niet mag. Furo en Chunk doen dat ook bij elkaar wel eens. Misschien ging Stitch Momo wel straffen omdat zij jou had gebeten?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Momo en Stitch
BerichtGeplaatst: 05 jan 2009 00:59 

als ik dit zo lees dan klinkt het niet echt geweldig in mijn ogen.
effe een paar vragen.
hoe oud zijn deze fretten?
hoelang zaten ze in de opvang al bij elkaar?
zijn ze geholpen of hebben ze een implantaat?
als ze niet geholpen zijn, zijn ze dan misschien loops?(dikke vulva)
hoor je ze wel eens sissen tegen elkaar?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 951 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 48  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]