hallo iedereen,
poosje geleden heb ik mij hier aangemeld.
en destijds had ik nog maar 1 fret. die is in de tussentijd goed gekoppeld aan een ontzettend lieve kerel^^ en ze kunnen enorm goed met mekaar overweg.
na overleg met mijn vader mocht ik zo nu en dan 1 enkele fret opnemen in huis alsin opvangen:) (ook blijven natuurlijk als dat nodig is:P).
toen kwam ik 2 weken terug bij mensen terecht via marktplaats die een 14 weken oud fretje aanboden. ik vermoede niet veel goeds. de eigenaren waren allergisch en gaven al aan dat ze zich niet ingelezen hadden en dat het fretje nooit uit haar hok kwam. nou reken maar uit hoelang ze in haar hok heeft gezeten.
ik heb dus bij voorbaat al een afspraak gemaakt bij de dierenarts die zal morgen plaatsvinden.
afgelopen vrijdag kwam het diertje bij mij. werd opgehaald door een vriend op haar woonplekje. en is toen naar mijn huis gebracht.
ik ben nog nooit zo hard geschokken! er kropen minstens 80 vlooien over het diertje. en dan nog niet gesproken over de oormijten.
ze werd al kaal op bepaalde plekken en ze beet zelf ontzettend door naar mensen toe.
ze heeft daar in een vogelkooi gezeten van 25 bij 40 cm. met alleen een poepbak en drinkfles. ze kreeg whiskas als voeding....
ik had al een hok in een aparte kamer klaar gemaakt. een 3 verdiepingen ruime konijnenflat.
met hangmatjes en bedjes in overvloede.
ik wou dit verhaal delen omdat ik ontzettend geschokken ben dat mensen niet zien wat ze een dier aanrichten.
onderhand is dit meisje vanaf vrijdag bij mij. gisteren is ze voor het eerst los geweest:) en dat vond ze helemaaaaaal geweldig!!.
ook heeft ze gisteren haar eerste stronghold behandeling gehad. onderhand heeft ze bijna geen vlo meer op der lijf.
morgen gaan we naar de dierenarts ter overige controle/enting. en overmorgen gaat ze nogmaals compleet gewassen worden.
ze krijgt hier hills kittenvoer wat ze veel lekkerder vind dan haar wiskas ( die ze nog wel kleine beetje erbij krijgt voor de overstap)
haar bijtgrage gedrag is puur puppy zijn, gewoon totaal niet afgeleerd en in eerste instantie volgens mij gewoon frustratie van het niet uit de kooi komen.
hier een aantal fotos van het knappe meisje.
als jullie de fokker kennen zou ik graag horen wie dit was. want het is mooi beestje. maar ik zou toch graag even melden of de fokker in de toekomst even wil opletten met waar het diertje terecht komt in wat voor kooi ... ondanks dat het iedereen kan overkomen dat je niet weet waar een dier terecht komt, vind ik het toch echt een must en mocht ze hier nog weggaan ga ik dat minstens 300 x controleren.
moertje 15 weken oud. genaamt manu.