15-09-2014Hallo allemaal!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik op dit forum een berichtje over Hope geplaatst heb, mijn excuses daarvoor!
Ik zal proberen 'kort' samen te vatten hoe het met Hope gaat, wat Hope allemaal heeft meegemaakt en wat het toekomst'plan' voor Hope in petto heeft.. nou: hier komt ie dan.
Hope's bezoek aan de frettenkliniek;zoals jullie al hebben kunnen lezen had ik op 10 September samen met Hope een afspraak bij de Frettenkliniek. De grootste reden hiervoor wat het grote vermoeden dat ze Insulinomen had. Haar bloedtest bij onze 'eigen' dierenarts gaf aan dat haar suiker maar 2,8 was.
De reis was een drama, maar dat zal ik een ander keertje wel uitgebreid en met details op het forum plaatsen.. dat is me nu even te veel getyp.

Eenmaal daar werd ze aan een uitgebreid onderzoek onderworpen, het viel de arts direct op dat ze pijn leek te hebben met aanrakingen aan/in/rondom de nek en oren. Ook is er toen een urine- en opnieuw een bloedonderzoek gedaan. De uitkomst(en) waren een beetje verbazend. Uit de bloedtest kwam namelijk dat haar suiker nu ineens 4,8 was. Ook dit is ietsje te laag, maar volgens de arts nog (lang) niet laag genoeg om te willen opereren. Dat vond ik persoonlijk goed nieuws: maar wat heeft ze dan? Al die dingetjes die ze heeft komen toch niet uit het niets? En inderdaad.. dat was niet het geval. Na Hope nog beter te onderzoeken & het feit dat haar eiwit blijkbaar ook te laag was én ze ontstekingscellen in haar urine had kwamen we tot de diagnose: Hope heeft een chronische middenoorontsteking.
Gezien het feit dat ik vanuit mijn woonplaats, zonder auto/rijbewijs of iemand die me zou kunnen brengen heeft ze de behandeling in een beetje een stroomversnelling gegooid. Ze is diezelfde middag nog onder narcose gebracht en heeft een middenoorspoeling ondergaan. De behandeling was goed verlopen maar het wakker worden ging wat minder simpel.. het duurde erg lang voordat Hope goed op temperatuur en wakker was. Na uren gewacht te hebben (de assistent moest zelfs langer in de kliniek blijven voor Hope, haha) was haar temperatuur dan eindelijk goed en bleef haar temperatuur ook prima zonder hulpmiddeltjes om haar warm te houden (matje, lamp etc.). Toen ik haar voordat we terug naar huis gingen even uit de carrier haalde (dit deed ik omdat ze nogal oncomfortabel lag & haar mandje en doeken nogal onhandig lagen) was ze nog wel extreem suf.. ze viel zelfs toen ik haar even tegen me aanhield weer als een blok in slaap.. arm beestje toch.

Ik kreeg van de kliniek ook een flesje met warm water (en een eigen doek er omheen) mee, zodat ze daar lekker tegen aan kon kruipen als haar temperatuur eventueel weer zou dalen onderweg: we moesten natuurlijk nog ongeveer 3-4 uur reizen.. dus willen we natuurlijk wel dat ze zich zo comfortabel mogelijk voelt die hele reis.
Ze heeft de gehele reis alleen maar geslapen, en diep ook! Afentoe maakte ik haar even wakker, niet om haar te pesten maar omdat ik het maar eng vond dat ze zo diep sliep.. dan reageerde ze wel even maar als ik haar dan weer terug in haar carrier legde viel ze iedere keer weer direct in slaap.. afentoe ook in de gekste houdingen: met haar neus op het spleetjes tussen het deurtje en de bak, met de waterfles'tuit' in haar neus of oog.. ik heb haar meerdere keren moeten verleggen/verplaatsen omdat het er gewoon niet echt fijn uit zag hoe ze dan lag. Onderweg maakte ik me eigenlijk wel een beetje zorgen om haar.. omdat ze nog zo slaperig was.. ik was ergens een beetje bang dat ze ineens niet meer wakker zou worden.. daarom maakte ik haar ook zo vaak wakker. Arm meisje, ze zal me wel helemaal zat geweest zijn.. ligt ze lekker te slapen maak ik haar steeds wakker.

Eenmaal thuis is ze heel eventjes wakker geweest, toen heeft ze direct wat gegeten en gedronken en daarna is ze, heel verrassend, weer gaan slapen. I.v.m haar langzame warmer worden en lage temperatuur toen ze in de kliniek was had ik met de kliniek afgesproken dat ze de eerste avond en nacht even binnen zou blijven i.p.v dat ze gelijk naar haar buitenverblijf zou gaan: dus dat hebben we dan ook gedaan. Helaas heb ik geen reservekooi, ren of iets anders dat ik in mijn kamer kan plaatsen waar ze in kan verblijven.. ze moest dus een nachtje in een (wel best grote) reiscarrier/box overnachten.. ik dacht echt dat het een drama zou worden.. normaal gesproken heeft ze het namelijk niet zo op carriers en breekt ze de boel af als ze er een beetje te lang in zit. Maar blijkbaar was ze zo moe en uitgeput dat ze daar geen kracht voor had.. want ze heeft de hele avond geslapen (en als ik haar afentoe even met moeite wakker maakte, at en dronk ze wat waarnaar ze weer ging slapen). Om een uur of 3/4 in de nacht was het echter (gelukkig..) een ander verhaal. Ik werd namelijk gewekt door een hoop lawaai, gegraaf en schuivende stenen bakjes. Maar dat vond ik voor deze keer helemaal niet erg! Het enige wat ik dacht toen ik al die lawaai hoorde was: 'Hey! Ze is wakker, wat fijn!'
Het duurde redelijk lang, maar uiteindelijk werd het weer stil in de carrier.. ze sliep weer. Toen ik de volgende ochtend weer wakker werd sliep ze nog steeds. Het wakker maken in de ochtend na de ingreep/narcose ging al een stuk vlotter en makkelijker en ze keek een stuk actiever uit haar oogjes. Ze at en dronk goed (erg veel zelfs

) en ze was weer lekker actief. Ik heb haar dan ook gelijk (met een berg doeken en goede slaapplekjes) weer in haar eigen verblijf terug gezet, hier voelt ze zich toch echt het fijnst en ik wist ook gewoon dat ze zich dan een stuk beter zou voelen en het herstel is dan vaak ook beter. Voordat ze weer ging slapen heb ik haar een walthampapje gegeven en de medicijnen die ze sowieso de komende 3-4 weken moet krijgen: Zantac, Synulox en Omeprazole. De medicijnen zijn gelukkig lekker makkelijk aan Hope te geven: ze is gek op waltham dus als ze dat alleen al ziet of ruikt begint ze direct alles op te eten, ze lijkt niet eens te merken dat er medicijnen in zitten. Gelukkig maar!

Op dit moment doet Hope het prima, ze eet en drinkt goed, neemt haar medicijnen netjes, is lekker aan het aankomen en is gewoon lekker actief. 3 weken na de ingreep (dus in de week van 1 Oktober) moet Hope terug naar de kliniek, dan krijgt ze haar 2e middenoorspoeling en wordt ze 'her'-onderzocht om te kijken of ze al vooruit is gegaan. Omdat ze zo moeizaam wakker&warm werd de vorige keer zullen ze dit keer een andere narcose (of dosis?) bij haar doen/uitvoeren.. hopelijk wordt ze dan wat sneller en makkelijker wakker.
De reden dat ik naar de kliniek ging was natuurlijk dat ze Insulinomen zou hebben; het is ook zeker niet uitgesloten dat ze Insulinomen zou hebben, haar suiker is aan de lage kant dus het zou best kunnen. Maar het is nog niet dermate belastend voor haar dat ze er aan geopereerd zou moeten worden.. hier doen we mogelijk meer kwaad dan goed mee.. en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling!
En dat was het wel zo'n beetje.. ik zal proberen wat meer over Hope te schrijven.. maar ik beloof niets want ik vergeet dat soort dingen vaak haha.
Pootje van Hope!