Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 24 sep 2020 16:23
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: De andere Puk en Jip
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 17:57 

Aantal fretten: 2
Eindelijk is het grote tuinwerk (straten en de vijver aanleggen) af, en vorige week hebben mijn broer en ik alle hoekjes dichtgestopt, en het net over 30 cm ingegraven. Dus vandaag mochten Puk en Jip weer naar buiten, weer met lijntje, want als we een hoekje gemist hebben wil ik er wel op tijd bij zijn.

Zodra ik ze buiten neerzette sprong Puk in de vijver :-o

Camera is helaas stuk (iets met Jip en een glas cola), dus geen foto's, maar van Puk's actie was me sowieso niet gelukt, want ze sprong er dus meteen in, en zwom ook meteen naar de overkant waar ze weer uitstapte. Mijn vijver is niet zo groot, 1,20 bij 50 ofzo, en Puk stond aan een lange zijde, misschien dat ze net de zijkanten niet zag, maar de overkant wel?

Omdat ze er maar zo kort inlag was gelukkig alleen haar bovenvacht nat, en omdat de vijver er pas 3 weken ligt, is het water nog heel schoon, dus ik heb haar gewoon laten rondrennen tot ze droog was, en nu ruikt ze weer lekker.

Jip was wat beschaafder, die heeft gewoon rondgelopen, en hier en daar lekker gegraven. De kruidentuin vond hij een erg fijne plek om te rollen, dus nu ruikt hij naar munt *brush*

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 21:32 

leuk hoor dat het zo'n succes was, ik wacht geduldig tot je camera het weer doet, want ben benieuwd naar foto's :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 21:37 

Hahaha....ook al zo'n waterrat! geweldig dat ze het zo naar hun zin hebben in de tuin :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 22:48 

Aantal fretten: 0
Ik kan me voorstellen dat je even raar staat te kijken als je fret zo'n actie uitvoert :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 23:17 

Web Ferret (SDF) schreef:
Ik kan me voorstellen dat je even raar staat te kijken als je fret zo'n actie uitvoert :g

Ja hè? Dat Jip zijn hoofd erin stak om te kijken of er vissen inzaten vond ik niet raar, maar dit :dontknow:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 23:30 

Chaimel schreef:
leuk hoor dat het zo'n succes was, ik wacht geduldig tot je camera het weer doet, want ben benieuwd naar foto's :-D

Er moet een nieuwe komen, cola is tamelijk destructief blijkbaar, maar dat gaat even duren; ik word volgende geopereerd aan mijn pols en zal een maand of 3 mijn complete rechterarm in het gips hebben, en in die tijd kan ik geen camera vasthouden, dus ga ik er ook geen kopen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 aug 2012 22:44 

Sinds dit weekend laat ik Puk en Jip echt los in de tuin, dus niet met tuigje en lijntje, maar gewoon "bloot". Ze gaan nu ruim een jaar los naar buiten en zijn nog nooit ontsnapt, dus de tuin is globaal fretproof (globaal omdat ik denk dat als fretten echt willen ontsnappen zelfs een fort nog dubieus is, maar om de tuin uit te komen moeten ze dus meer moeite doen dan waar ze nu zin in hebben).

Ik vind het een beetje eng, want zo bloot zijn ze ook niet meer te identificeren als huisdier als ze wel ontsnappen. Ik hoop maar dat alle buren die mij aanspreken op de fretten betekent dat iedereen weet dat ik fretten heb en ontsnapte fretten terug moeten naar mij. Misschien dat ik ze dan toch een tuigje aan ga doen, zonder lijntje. (Ze bleven steeds achter vanalles hangen, en bij de braam was het voor superlastig om ze eruit te krijgen zonder dat ik erin bleef hangen :lol: )
Ze reageren allebei gelukkig supergoed naar hun naam, ook in de tuin, dus als ik er 1 niet zie roep ik en dan komt die meteen aangerend.

Het enige wat ik nu echt lastig vind is dat ik ze dus ook niet snel weg kan halen bij de katten. Gisteren hadden Kai en Jet een aanvaring met een rode buurtkater, (althans, hij zat in een andere tuin een meter van het net af, maar Jet reageerde superopgefokt en Kai deed toen maar mee) en Jip wierp zich ertussen. De rode kater zat te ver weg, die kon hij niet zien, maar hij zag wel dat Kai en Jet opgewonden waren en niet van plan waren om weg te rennen, dus hij vond het de ideale gelegenheid om ze eens lekker te pesten. Nu is mijn Jip een grote kerel en mijn katten zijn vrij klein en heel lief aangelegd, dus ik maakte me niet echt zorgen over Jip, maar helemaal ideaal vond ik het niet.
Gelukkig kwam hij ook nu gewoon toen ik hem riep.

Overigens is Jip supergespierd geworden deze zomer, misschien is ie nu uitgebouwd (hij is 3 geworden dit voorjaar)? Hij was na de winter behoorlijk afgevallen en ik vond hem echt slungelig en niet zo mooi, maar na een maand ofzo werd hij steviger. is geen vet, echt spieren, maar het voelt heel goed en ziet er goed uit. Ben benieuwd hoe hij er van de winter uitziet.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 aug 2012 22:57 
Moderator

Aantal fretten: 1
Lijkt me ook eng zo los in de tuin. Gelukkig luisteren ze naar hun naam. Goed dat Jip weer lekker gespierd is.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 12 aug 2012 23:02 

Hij was altijd wel gespierd, maar nu is ie supergespierd, veel meer dan vorig jaar en het jaar daarvoor.

Ik kan me van het enige mannetje wat ik ooit eerder heb gehad (Thijsje, maar die was qua formaat niet te vergelijken met Jip, Thijs woog nauwelijks 800 gram in de zomer, Puk weegt nu al meer. Ik vind Puk nu trouwens heel klein, maar ze past bij verre niet in de oude zelfgemaakte tuigjes, omdat we altijd minidametjes van 4-500 gram hadden.) ook herinneren dat ie na een paar jaar opeens veel gespierder werd en toen ook pas die brede borst ontwikkelde. Vooralsnog zijn Jips billen dikker dan zijn borst, maar ik denk dat dat van de winter wel eens anders kan zijn.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 06:52 

Maar je tuin is toch in princiepe gewoon fretproof? Zou me niet al te druk maken dan. Als je het niet vertrouwd gewoon onder toezicht buiten laten. En een buurtkat in me tuin zou ik niet accepteren, gewoon je buren op aanspreken.

Maar ik wil wel eens foto's van je tuin, ken ik me er een voorstelling van maken :-D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 12:44 

Goed dan maar dat Jip zich ermee bemoeide!
Die fretjes ook hé!: van de duvel niet bang :roll:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 13:09 

Zie het al helemaal voor me hoe Jip zich ermee bemoeit :lol:

r.i.p. Boeffie rust zacht lief mannetje. mis je nog steeds

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 17:13 

Hij was er ook echt heel blij mee dat hij eens een tik kreeg van kat :-D Denk dat hij dacht dat ze gingen spelen ofzo, hij ging de katten echt uitdagen enzo.

De tuin is in principe fretproof, en ze gaan nooit zonder toezicht naar buiten, dus dit kan op zich wel, alleen is zo'n eerste keer toch spannend. De kat zat niet in mijn tuin zelf, maar ik woon aan een soort hofje, drie blokken huizen waartussen tuinen liggen en die tuinen zijn dus compleet ommuurd (dat is fijn, want als er dan eens een kat of fret ontsnapt, dan kan die nooit bij het verkeer komen, hij moet in die afgesloten tuin blijven. Eng genoeg, maar overkomelijk.), maar er zijn dus mensen die een kat nemen en die in de tuin zetten en er verder nooit naar om kijken. Het gaat om een witte poes, waarvan niemand weet van wie die is, maar die heb ik al een tijdje niet meer gehoord of gezien, en sinds ruim een jaar ook om een rode kater, die volgens mij van de achterbuurman was, alleen de achterbuurman is overleden en de kater is er nog steeds. Verder zie ik overal afgeschermde balkons en tuinen, dus de meeste mensen houden hun katten wel bij zich. Maar ik heb geen schutting, maar een net om alles binnen te houden, en daar kunnen ze dus doorheen kijken en soms zien ze dan die rode kater.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 aug 2012 19:42 

Dat zal hij idd gedacht hebben : we gaan spelen :hi:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012 16:26 

Net nu ik dacht "er is al meer dan een jaar geen fret ontsnapt, dus het zal wel veilig zijn met toezicht" heeft Puk een een manier gevonden om bij de buurman te komen. Ik weet niet hoe, ze moet door een kattennet met hele kleine gaatjes, door een hek met gaas (daar kan ze makkelijk doorheen) en dan door een halfhoge dichte schutting.

Zij wist ook niet zo goed hoe ze terug moest komen, door de schutting lukte wel, maar door het net niet, dus toen zat ze vast. Nu heb ik een gat in het net geknipt om haar erdoorheen te halen, maar dat betekent dat de tuin helemaal niet meer veilig is, voor niemand. Ze kreeg dit voor elkaar toen ze 2 minuten buiten waren, dus dat was een beetje zielig voor Jip, die gewoon heel lief de plantjes aan het uitgraven was.

Gelukkig heeft de buurman een tuin met aan drie kanten muur en aan de vierde kant zit ik dus, dus ze kan geen kant op als ze daarnaartoe gaat (hoe goed ze ook reageren op hun naam als ze op hun eigen terrein zijn, ik wil niet uitproberen hoe het gaat als ze ergens zijn waar ze het niet kennen).

Nouja, dan heeft mijn familie weer iets te doen de volgende keer dat ze hier zijn, Puk d'r route vinden en dichtmaken.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012 17:03 

Tis maar goed dat je het zo snel merkte, stel je voor wat ze bij de buurman had aangetroffen :-o
Gelukkig weet je nu waar het haar lukt en kun je ervoor gaan zitten :g

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012 18:20 

Ik snap ook niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, ik zat echt met neus erbovenop, maar moet net te lang naar Jip hebben gekeken ofzo. Malle tante is het.

De buurman heeft gelukkig nog een Amsterdamser tuintje dan ik, dat van hem is 2 bij 3 en het meeste is betegeld, daar is niet zoveel te vinden :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012 19:24 
Moderator

Nu gaan zoeken, maar dit weet je dus ook weer. Ze zijn heel sterk in het vinden van gaten.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012 20:05 

En in het maken van gaten :lol:

Maargoed, ik heb sinds mijn 10e fretten (en ben nu 29) en Puk is de meest pittige fret die ik ooit heb gehad. Mijn ouders, die ook 15 jaar fretten hebben gehad zijn een beetje bang voor haar. Ze is heel lief hoor, maar wel pittig. (En ik lees veel dingen bij jouw Mila die me aan mijn Puk doen denken - misschien wil ik ook zo'n bunker ;))

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 02 sep 2012 20:22 
Moderator

Wat leuk dat Mila je aan Puk doet denken. :-D Dan weet ik gelijk wat Puk voor soort fretje is en dan is een bunker wel nodig. :g En snap ik ook gelijk waarom ze de gaatjes zo goed kan vinden. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 104 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]