Home | Registreren | Help | Zoeken | Inloggen 
Het is nu 24 sep 2020 18:14
Toon actieve onderwerpen

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: flipsen
BerichtGeplaatst: 22 mei 2010 14:56 

Aantal fretten: 2
sorry allemaal dat het weer zo lang duurde. Ik heb het de afgelopen dagen zo druk gehad dat ik nu pas weer op het gemak achter de pc zit :coffee: Maar flip zit nu op de kilo heeft er de afgelopen dagen wat boven gezeten maar ik ben nu de waltham langzaam en het afbouwen en het vlees aan het opbouwen dus dat was te verwachten (vlees pakt hij nog wat minder goed)
We zijn gisteren voor het eerst samen naar buiten geweest. Het was de bedoeling dat we maar 5 minuten zouden gaan :up: ik denk van maar niet teveel stres bezorgen in een keer. Van mij verkeerd gedacht! Ik had zijn tuigje nog maar net aan en hij begon te stuiteren :blob: Hij is op het asiel een paar keer in een tuigje op mijn arm naar buiten geweest mischien dat hij het daarmee associeerde. Enemaal buiten was hij helemaal happy :hi: pas toen na 15 a 20 minuten 2 van de buurt katten samen kwamen kijken zette hij zijn staart op en kwam steun bij mij zoeken. Ik heb hem toen maar op de arm genomen en met hem naar binnen gegaan. En hij was zo blij :-D . en bovendien maakt hij me moeder ook nog blij (ben vandaag aan het poetsen en opruimen op me kamer zodat het weer schoon en veilig voor hem is ..:P
groetjes van mij en mijn :angel1: (maar niet heus..:P)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2010 15:02 
Moderator

Aantal fretten: 1
Ik ben blij, dat hij zo goed gaat. Maar wel boven de kilo houden hoor. Desnoods alleen met Waltham. Dat op vlees overzetten kan altijd nog. Laat hem eerst maar eens wat gezonde vetten kweken, dan komt dat vlees wel. Hij moet eerst aansterken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 22 mei 2010 18:29 

Aantal fretten: 6
Ik ben het wel met Minka eens. Ik zou nu nog niet te snel de waltham af gaan bouwen. Wel fijn dat hij het verder zo goed doet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 18:23 

Ik zal jullie weer eens updaten over mijn gekke clowntje :up:
Ik ga nu regelmatig met hem naar buiten. Hij word helemaal wild als zijn tuigje tervoorschijn komt dus ik neem aan dat hij het leuk vind (trouwens de buurtkinderen ook hoor ineens dat er kinderen zeggen dat ik met een wezel door over het grasveldje ga (gezien op tv bij neds survivalgids :rofl: ))hij is nu 1040 gram dat betekent dat hij nog steeds 10 gram per dag aankomt :-D nieuwe foto''s volgen snel
groetjes
Pien :tinkel:&Flip :up:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 18:30 
Moderator

Met een lach op mijn gezicht lees ik dat hij 10 gram per dag aankomt. Dat doe je dus heel goed. Geweldig dat hij zich op zijn gemak gaat voelen en ik kom binnenkort langs alleen deze week gaat niet lukken. Maar dat hij nog steeds boven de kilo zit gewoon top. :hi:

Wat geef je hem te eten en eet hij het helemaal zelf op zonder hulp van je.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 18:39 

hij krijgt nu eerst na zijn medicatie eerst een flinke hap carnibest die ik met een flinke plens warm water fijnprak, Dit eet hij de eerste happen zelfstandig soms al helemaal alleen en anders moet ik hem (zoals je mischien wel van hem kent) hem 7 keer herinneren dat er nog vlees in zijn bakkie ligt. Daarna krijgt hij zijn waltham (waar van ik hem ook altijd moet herinneren dat het er is door hem er met zijn neusje bijna in te duwen) die die meestal in een keer opslobbert nu zorg ik er nu ook voor dat er overdag altijd wat vlees instaat zodat hij dat overdag ook wat kan eten als hij wil. Ik ben nu schepje bij schepje zijn avond portie waltham aan het verminderen want als hij zo aan blijft komen krijgt hij vanaf zaterdag alleen bij zijn ochtendmedicatie nog waltham.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 19:13 
Moderator

Als hij weer gaat afvallen met één keer per dag Waltham, dan gelijk meer Waltham geven. En misschien wat een optie is door de Carnibest Waltham doen. Dan eet hij het makkelijker zelf misschien. Ik doe dat ook bij een fret van me Waltham met Carnibest en een flinke scheut warm water en hij doet het er goed op en daar zit hij nu al twee maanden op. En beetje bij beetje minder Waltham.

Ik ben heel benieuwd wat hij gaat doen met minder Waltham. Natuurlijk wil je een fret zonder Waltham, maar ik ben benieuwd of Flipse daar nu al aan toe is met één keer per dag Waltham. Maar ik zie hem nu niet en ik heb hem alleen maar meegemaakt in het asiel. En toen vond ik dat hij gewoon nog een hele tijd aan de Waltham moest staan.

Dit niet verkeerd opvatten hoor, maar ik maak me nog steeds zorgen om hem, ondanks dat je hem zo goed op gewicht krijgt in no time. En ik denk ook wel dat als hij weer gaat afvallen dat je gewoon meer Waltham gaat geven. Maar hij heeft me echt laten schrikken door zo ziek te worden terwijl de tekenen voor zijn ziekte aan mij niets hebben laten zien.

Het is toch een fret met maag en darm problemen, dat hij zijn hele leven bij zich zal dragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 19:25 

dat weet ik, Daarom weeg ik hem nog steeds 2maal daags (als hij zijn medicatie krijgt) Ik doe wat ik afgesproken heb bij de opvang maar als mijn gevoel anders zegt gaat dat voor, Maar als ij zijn vlees niet goed eet doe ik er ook al waltham doorheen maar ik wil ook dat hij zonder eet zodat hij aan de smaak leert wennen. Als hij weer gaat afvallen dan zit hij binnen no-time weer op 2x daags waltham!.Inieder geval tot hij dan op de 1250 gram zit. En mink als dit je allemaal zo dwars blijft zitten kom dan gewoon snel een keer langs geeft jou mischien ook wat gemoeds-rust als je ziet hoe happy dat hij is :aai: weet iniedergeval dat je altijd welkom bent . Laat het aub alleen wel (ruim) vantevoren weten dat ik hier wat kan mesten aangezien zowel flip en ik rommelkontjes zijn.
groetjes uit de :sdf34: stal
van pien en flips

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 19:33 
Moderator

Ik zal eens kijken of ik volgende week tijd heb, begin alvast met opruimen. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 mei 2010 22:59 

Super dat het zo goed gaat. Ik ben trots op Flip en jou :hi: Hopelijk gaat hij nog heel wat aankomen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2010 09:20 

super hoor dat hij zo vooruit gaat :hi:

Profiel  

BerichtGeplaatst: 26 mei 2010 22:14 

Aantal fretten: 5
Ik kan me Minka haar zorgen goed voorstellen, en die zijn niet aan jou te wijten maar aan een stuk ervaring die sommigen hier hebben. Het betekent niet dat wij denken dat het niet goed gaat, maar helaas hebben we al zo vaak anders gezien. Dus ik ben blij dat je hem nog steeds zwaarder krijgt, hij heeft het echt nodig. Echt super van je!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 27 mei 2010 10:13 

aankomen is positief :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 08:53 

Aantal fretten: 4
Volgens mij zijn ons foto's beloofd gisteren..... 8-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 17:37 

die komen (Hopelijk) morgen!
Ik ben nu druk aan het werk op me stage (zoals je hebt gezien:P) en ben s'avonds hartstikke moe. Ik hoop morgen tijd te maken om een paar nieuwe foto's te maken want echt recentere foto's dan die hier nu op staan heb ik niet><

Profiel  

BerichtGeplaatst: 04 jun 2010 19:14 

Aantal fretten: 0
Doe rustig aan joh :wink:

Als we ze morgen maar voor 12 uur te zien krijgen...

:g

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jun 2010 04:15 

Hoe is het nu met Flipsen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jun 2010 21:00 

hoi hoi
flip en pien hier^^
Flipsen begint langzaam maar zeker weer de fret te worden die we allemaal zo graag zien.
Hij is sinds eergisteren van zijn medicijnen af en krijgt nog maar een dag per dag waltham.
En hoewel ik had verwacht dat hij weer wat af zou vallen komt hij ineens weer aan:)
Hij is nu 1 kilo en 100 gram en begint dus een steeds boller fretje te worden.
Ik had vandaag bij de dierenspeciaalzaak in Etten-Leur een diepvries muisje gehaald (zo'n eentje die net al zijn volle haardos heeft maar nog niet volgroeid heeft) In eerste inbstantie liet hij hem liggen :(.., Maar toen ik s'middags bovenkwam was hij hem aan het oppeuzelen:)
Ook ga ik dagelijks zo tussen 8 en 11 een half uurtje met hem naar buiten (als natuurlijk het weer er naar is) Ook hier zie je hem zichtbaar van genieten.
Wat foto's voor jullie gemaakt dat jullie mee kunnen genieten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En speciaal voor hun die mij nog niet hebben gezien en wel reuze nieuwsgierig zijn Ik samen met flip!:)
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jun 2010 21:21 

Mooie foto's, wat een leukerdje! (en jij ook hoor. *brush* )

Profiel  

BerichtGeplaatst: 05 jun 2010 22:06 

Hele leuke foto's! En leuk dat we ook een foto van jou er gratis bij hebben gekregen!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]